De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Nee hoor, maar het André-Rouvoet-filter hier vond het niet goed ;)

elianmars

Citaat van: Taranis op 15-05-2013 09:00:00
Nee hoor, maar het André-Rouvoet-filter hier vond het niet goed ;)

;D

Sbv

We gaan het volgende week meemaken of de auto trillingsvrij is of dat we een weekendje demontage gaan inplannen.

vanaf maandag kan je eens kijken of mijn awd kapot kan, vast wel  ;D

Taranis

Citaat van: Sbv op 15-05-2013 10:14:09
vanaf maandag kan je eens kijken of mijn awd kapot kan, vast wel  ;D

Ik leen 'm wel even aan pa uit :eusa_whistle:

We gaan het volgende week meemaken of de auto trillingsvrij is of dat we een weekendje demontage gaan inplannen.

Als het getril hiermee nog niet over is dan ben ik er klaar mee ja.

Sbv

Citaat van: Taranis op 15-05-2013 10:55:14
vanaf maandag kan je eens kijken of mijn awd kapot kan, vast wel  ;D

Ik leen 'm wel even aan pa uit :eusa_whistle:

Als het getril hiermee nog niet over is dan ben ik er klaar mee ja.
bij uitlenen fikt mijn standkachel straks ook uit. Deo dan de hele auto  ;D

Mogelijk dat door je demper er ook nog wel trilling is, al verwacht ik dan eerder dat de auto erg slapjes ia achter

UserID6342

Na een behoorlijk leuke emailwisseling te hebben gehad met Henk, komt ook hij (en dat moet ik natuurlijk ook gewoon volgen)dat een benzine diff niet onder de diesel kan.  Jullie hebben dus gelijk, Ronald, Kornelis en Arjen  :eusa_clap:.  Het huidige Haldex systeem is stukken minder gevoelig voor verschillen in rolomtrek, etc als het oude viscogebeuren maar is er nog wel.

Ook Henk kwam, eigenlijk net zoals wij allen, aan met het vergelijk met een Torsen diff en dat dit vele malen beter bestand is tegen verschillen.

KIM

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-05-2013 08:55:06
Citaat van: KIM op 15-05-2013 08:37:14
maar Audi gebruikt tegenwoordig ook gewoon Haldex.

Alleen in de modellen met dwars geplaatste motoren. In de lengte geplaatste motoren gebruiken het Torsen diff. Net als ook in de Passat.

Nope. In de Passat is alleen Haldex toegepast.
Voor zover ik weet heeft Audi geen torsen meer.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 15-05-2013 14:33:05
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-05-2013 08:55:06
Citaat van: KIM op 15-05-2013 08:37:14
maar Audi gebruikt tegenwoordig ook gewoon Haldex.

Alleen in de modellen met dwars geplaatste motoren. In de lengte geplaatste motoren gebruiken het Torsen diff. Net als ook in de Passat.

Nope. In de Passat is alleen Haldex toegepast.
Voor zover ik weet heeft Audi geen torsen meer.

Knip, plak:

Alle modellen op het Volkswagen A-platform hebben vanaf 1998 een ander vierwielaandrijvingsysteem. Dit systeem maakt gebruik van een Haldexkoppeling. Dus ook de Audi A3 en Audi TT hebben deze vorm van quattro-aandrijving. Bij een Haldex koppeling kan tot bijna 100% van alle kracht naar één as gestuurd worden. Ook bij deze aandrijving kan het voor- en achterdifferentieel volledig gesperd worden. Haldex is zeer geschikt voor dwarsgeplaatste motoren waar quattro niet mogelijk is.
Leuke detail is dat de VW Passat 2.5 TDI 4 motion ( B5 model met in de lengte geplaatste motor ) eigenlijk quattro heeft en de Audi A3/S3 quattro eigenlijk 4 Motion heeft.

knip, plak:

In 2010 debuteerde de Audi RS5 met een nieuwe generatie quattro. Het Torsen middendifferentieel dat jarenlang centraal stond in Audi's verwielaandrijving is vervangen door een kroonwieldifferentieel. Dit differentieel is compacter en 30% lichter dan de Torsen type 3. Daarnaast is het in staat om maximaal 70% van het koppel naar de voorwielen en 85% naar de achterwielen te sturen. De standaard verdeling is nog altijd 40:60 (voor:achter)

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Quattro_(aandrijfsysteem)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

En dat laatste alinea'tje bedoel ik dus; geen Torsen meer maar een kroonwieldifferentieel. Ik dacht dat Haldex de vervanger was.

Dat van de Passat wist ik niet maar ja een 2.5 V6 TDi is in NL niet bepaald een auto die veel verkocht is.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 15-05-2013 16:52:22
En dat laatste alinea'tje bedoel ik dus; geen Torsen meer maar een kroonwieldifferentieel. Ik dacht dat Haldex de vervanger was.

Maar dat wordt gefaseerd ingevoerd. Er was op moment van introductie alleen sprake van de RS5.

Citaat van: KIM op 15-05-2013 16:52:22
Dat van de Passat wist ik niet maar ja een 2.5 V6 TDi is in NL niet bepaald een auto die veel verkocht is.

Precies een A6 2,5 V6TDI Quattro, zo eentje die ik eerder had. Ben nog steeds blij dat ik dat ding heb ingeruild op m'n XC. :eusa_whistle:

Bei de weg: dan kan je Noorwegen wel een køt land vinden qua auto's enzo, maar hier rijden tenminste niet van die gecastreerde bakken rond zoals in Nederland. Ik krijg nog broekhoest als ik denk aan XC70's zonder AWD of een grote middenklasser met een 1.2-tje oid.

Da's dan weer het voordeel hier: Diesels kosten nauwelijks meer dan benzine auto's. En er is hier nog zoveel natuur, dat je er best een stuk van naar de klote mag rijden, dus kom maar op met die AWD's ;D Welk type dan ook.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-05-2013 17:44:39
Bei de weg: dan kan je Noorwegen wel een køt land vinden qua auto's enzo, maar hier rijden tenminste niet van die gecastreerde bakken rond zoals in Nederland. Ik krijg nog broekhoest als ik denk aan XC70's zonder AWD of een grote middenklasser met een 1.2-tje oid.

Ik kan het niet méér eens met je zijn... en voor mij de reden om nog heel lang in deze XC door te rijden of op termijn Shrek over te nemen, want inderdaad: het moet tegenwoordig allemaal van die eco-meuk zijn in het kader van het milieu. En dan liefst ook nog een beetje lage catalogusprijs, dat scheelt in de bijtelling, dus zijn het allemaal bijstandsuitvoeringen. Een NN XC D5 in Summum uitvoering is amper te vinden of kost de wereld.

Ik ben eco-moe.

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 15-05-2013 20:34:21

Ik ben eco-moe.

Echt hard geprobeerd, maar nee: ik kan me van geen enkele kant voorstellen dat jij ooit pro-eco was. :eusa_think:

Sbv

Ik kan het niet méér eens met je zijn... en voor mij de reden om nog heel lang in deze XC door te rijden of op termijn Shrek over te nemen, want inderdaad: het moet tegenwoordig allemaal van die eco-meuk zijn in het kader van het milieu. En dan liefst ook nog een beetje lage catalogusprijs, dat scheelt in de bijtelling, dus zijn het allemaal bijstandsuitvoeringen. Een NN XC D5 in Summum uitvoering is amper te vinden of kost de wereld.

Ik ben eco-moe.
Variatie op mijn kreet, ik ben groen moe en rij enkel G klasse auto's  ;D

elianmars

Citaat van: Sbv op 15-05-2013 23:30:56

Ik ben eco-moe.
Variatie op mijn kreet, ik ben groen moe en rij enkel G klasse auto's  ;D

:eusa_think:

KIM

Yessss
Dat is een mannenauto!

Geen enkele techneut vindt een eco auto leuk. Ik vind dat het allemaal knijnenhokken zijn.

Oh ja ewout: gecastreerd of niet, er zijn sommige auto's die nooit mooi gaan worden. Dat zijn auto's die ik teveel in N heb gezien.
NL begint idd al een beetje op N te lijken met al die Priussen enzo...