De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

En ze zijn nooit aansprakelijk voor de vervolgschade.....

arjenT5R

V70 in orde maken binnenkort en dan opt gemakje die XC er uit gooien... niet te overhaast weg doen!
Dan krijg je er helemaal geen klap voor. Zeker niet bij een sloper!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Hans Duiven

Wat een verhaal Ronald. Daar wordt je niet echt vrolijk van.

Dit is wel verrekte sneu geld.

Succes met de afwikkeling!

Hans

MVeldhuis

Is dat huis dichtmaken geen optie?

Ewout Schalkwijk

Als je nou jouw interieur in de V70N van Sbv stop en al het plastic aan de buitenkant overzet. Dan heb je toch ook weer een XC70? Misschien heeft Sbv het niet in de gaten. Trillen deed die toch ook al... ;D

Eiwoe
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Misha op 27-05-2013 21:16:58
Heb sowieso erg veel bewondering voor Ronald zijn geduld in deze, want dat heeft hij eigenlijk helemaal niet namelijk. :azn:

Ssssssssttt  :eusa_shhh:

Ach het zonnetje schijnt en het is maar een auto, maar ik zal blij zijn als ik gewoon eens een tijdlang probleemloos kan sturen.

Citaat van: )()()sT op 27-05-2013 21:20:40
Het is enorm balen Ronald :(
Ik verschuil me even met de vraag, maar zonder diff is er niet te rijden bij die nieuwere wagens he?
Je kunt namelijk wel elke keer je "ego hooghouden" en denken: "als het een AWD is moet het werken," maar iedereen kan dat wel roepen alleen JIJ moet het betalen.
Ik heb bij mijn R natuurlijk ook vreselijk uit verhouding zijnde kosten gemaakt met een nieuw blok maar daar kan ik wel jaren mee vooruit (en voor de rest is alles beheersbaar).
Stel jij maakt giga kosten en je tor houdt er over een jaar mee op.
Allemaal speculaties, maar toch.

Ik wens je veel succes.

Edit: wat Misha dus zegt zou ik ook doen als het mogelijk is. Dan heb je even adem of je neemt dat gebrek aan AWD voor de tijd dat ie nog rijdt voor lief.

Ik snap je invalshoek en bij een V ipv een XC zou ik je gelijk geven. Trek die rotzooi er vanonder en rij vrolijk als FWD verder. Bij een XC vind ik dat persoonlijk geen optie. Het is dan net alcoholvrij bier: het ziet er leuk uit maar je hebt er geen reet aan :P

Het is inderdaad precies wat je zegt: ik maak nu flink kosten, maar de vraag is even in hoeverre het daarmee ophoudt. Blok en bak zijn ook niet nieuw meer, de carrosserie begint ook wat sporen van veroudering te vertonen, de airco idem. Leuk om te doen als je zolang mogelijk door wilt rijden met de auto (en dat was ik eigenlijk van plan en dan in de roetmeeuw karren op de momenten dat de xc uit elkaar ligt), maar op dit moment begin ik er een beetje de balen over in te krijgen.

Citaat van: Dirk342 op 27-05-2013 22:48:15
En ze zijn nooit aansprakelijk voor de vervolgschade.....

Klopt, dus het meeste wat ik terug kan krijgen is die 500 euro voor het diff.

Citaat van: arjenT5R op 27-05-2013 23:29:16
V70 in orde maken binnenkort en dan opt gemakje die XC er uit gooien... niet te overhaast weg doen!
Dan krijg je er helemaal geen klap voor. Zeker niet bij een sloper!

Jij wou hem hebben toch? ;D

Citaat van: MVeldhuis op 28-05-2013 00:42:19
Is dat huis dichtmaken geen optie?

Ja hoor, maar dat wil ik dus proberen bij Verwijst in z'n schoenen te schuiven ;D

@ de rest: tnx :D

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-05-2013 07:31:55
Als je nou jouw interieur in de V70N van Sbv stop en al het plastic aan de buitenkant overzet. Dan heb je toch ook weer een XC70? Misschien heeft Sbv het niet in de gaten. Trillen deed die toch ook al... ;D

Eiwoe

Jij kunt ook nooit eens iets zinnigs toevoegen he? :evil: ;D

Chris

Damn Ronald...

Het begint wel een beetje een gebed zonder einde te worden. Heel veel wijsheid gewenst met de beslissing!

We spreken elkaar nog wel.

Taranis

Grrrrrrrrrr Olov vraagt 800 euro om het differentieel open te halen en opnieuw af te dichten. Dat gaan we dus mooi niet doen.

Mijn uiterst vakkundige dorpsgarage maar eens bellen :eusa_whistle:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 28-05-2013 09:07:57
Grrrrrrrrrr Olov vraagt 800 euro om het differentieel open te halen en opnieuw af te dichten. Dat gaan we dus mooi niet doen.

Mijn uiterst vakkundige dorpsgarage maar eens bellen :eusa_whistle:

Het 'dicht' maken kost meer dan het hele diff zelf. :o Sick!
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

800 euro is gewoon een prijs om het niet te hebben. De brandweerman en ik zijn niet zulke goede vrienden ;)

MVeldhuis

Is dobbermans zo slecht met een tube kit dan?

viking_in_shorts

Dus - even een résumé...

Binnenkort is het de crossmeeuw Exit: Stage-Right.  (=voor de kijkers links)
Pa gaat nog even snel een vervanging halen van Shrek zodat hij even geen 4-pitter hoeft te nemen.

Jij rijd binnenkort rond in de groene meeuw / shrekmeeuw?

Taranis

Ik denk het niet. Ik moet even aanzien hoe het gaat lopen, maar ik heb niet zo heel veel trek om Shrek over te nemen. Pa heeft er de afgelopen maanden nogal wat reparatie aan gehad (erger dan ik aan de XC70). Als ik zo'n geintje als hem zou hebben, zou ik ongeveer bankroet zijn. Ik geloof niet dat ik daar zoveel zin in heb. Bovendien ligt de aanschafwaarde ruimschoots buiten mijn budget.

Ik zie wel, eerst maar eens zien dat ik dit verhaal tot een goed einde weet te brengen zonder er op leeg te lopen.

Na wat zeiken bij Olov zijn ze met een tweede prijs gekomen, 230 euro om het diff aan de buitenzijde af te dichten met 1 of andere smurrie die ze ook gebruiken om scheuren in carters en dergelijke af te dichten. Ze garanderen alleen niet dat het dicht blijft.

viking_in_shorts

Maar - de afspraak dat je de crossmeeuw niet "te snel" mocht verkopen is nu toch wel verlopen hoop ik?

Wat wil je dan? Cabrio? Laatste generatie C70 vind ik wel erg mooi, maar volgens mij zijn die ook niet goedkoop (=durf zelf niet te zoeken :eusa_shifty: ) Of "gewoon" een V? Neem aan dat je niet meer terug gaat naar een 850 ...

Taranis

Ja die is wel verlopen. Pa zei 50.000 km terug al dat ik het ding een schop moest geven. Ik was eigenwijs, want bij de GLT zei ie dat ook en heb ik wel geluisterd, waarna het ding nog jaren probleemloos z'n kilometers gedraaid heeft bij volgende eigenaren die dolblij waren met de uitvoerige onderhoudshistorie ::)

Ik zag het een beetje gebeuren dat als ik de XC weg deed, dat de volgende er ook probleemloos 2 ton mee zou sturen.

Een nieuw model C70 heb je wel voor 15 mille als je goed zoekt. Het is een optie maar niet op dit moment. Ruimte is erg fijn dus het wordt of de roetmeeuw rijdend maken en daar in verder, of een N. Mijn voorkeur gaat uit naar het laatste maar nogmaals, eerst dit even tot een goed eind zien te breien :)