De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 14-05-2011 23:20:48
Aha, ik begreep dat je een dutje aan het doen was :)

Wel klote overigens...

Ach, jij kon dat ook niet weten. Wel lief van L. dat ze t zo heeft opgelost.

Laserblue

Citaat van: elianmars op 14-05-2011 22:46:53
Lekker aan de knutsel geweest, dus  ;D

@Sander: doe toch eens voorzichtig, man  :-\ ;D

Hij markeert z'n territorium  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Sbv

Citaat van: elianmars op 14-05-2011 22:46:53
Lekker aan de knutsel geweest, dus  ;D

@Sander: doe toch eens voorzichtig, man  :-\ ;D
ach hoort erbij

Taranis

Volgende maand stuur ik de XC weer eens naar Zweden. Dan wil ik de koelbox in de achterbank monteren. Dat ding is met de auto meegeleverd en welgeteld 1x gebruikt ;D

Om te zorgen dat niet alle rotzooi uit de kofferbak naar voren vliegt als je een keertje remt, kun je zo'n mooi netje kopen. Wie heeft daar ervaring mee? Olov in Goes beweert dat het niet leverbaar is, ik heb het inmiddels op internet gevonden voor 44 dollar maar ik snap niet hoe het bevestigd wordt. Hoe zet je het vast en werkt zoiets een beetje?

Dit ding dus: http://vccs.volvocars.se/accessoriesLegacy/nl-NL/P2X/comfort/storing-small-items/VCC-249377.htm

elianmars

Geen idee hoe 't werkt, maar ik ben wel verbaasd dat er blijkbaar ook driedelige achterbankleuningen bestaan. Is dat alleen bij de XC?

viking_in_shorts

En als vervolg vraag: waar komt die koelbox dan te staan?

Ben

Koelkast komt in de plaats van het middelste deel. Rugleuning er uit en zitting er uit (met die rooie klipjes)
Dat netje moet je even naar zoeken.
Fearless had er destijds eentje in het rommelhok liggen.
Dat netje zet je vast tegen de twee rechtopstaande delen van de rugleuning.
Is eigenlijk niet nodig hoor, maar maakt de boel wel af.

Het was mij te veel moeite om 'm elke keer opnieuw te monteren en laten zitten was geen optie omdat de bank niet meer 100% plat kan.
Ik kon dus geen grote dingen meer meenemen.

viking_in_shorts

Dus zeg maar tussen de achter stoelen dan? zoals nu de arm steun daar zit? Of meer naar de achterbak toe?

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 16-05-2011 21:30:11
En als vervolg vraag: waar komt die koelbox dan te staan?

Hier: http://vccs.volvocars.se/accessoriesLegacy/nl-NL/P2X/comfort/eat-and-drink/VCC-249375.htm

En ja, hij is zelfs nog in de goede kleur van het interieur ;D
Schijnbaar zit er zelfs een schakelaar op dat ie afslaat als de accuspanning beneden een bepaalde waarde daalt om te voorkomen dat de auto niet meer start. Het zou kunnen, ik heb het ding erbij gekregen van pa, maar nog nooit naar gekeken ::)

Edit: het klopt trouwens niet helemaal wat er staat. Je gebruikt niet het 12V contact in de bagageruimte, maar er ligt keurig een stekker gereed onder de achterbank.

Sbv

Geloof dat mijn pa ook nog iets heeft liggen ergens

Taranis

Zo'n netje bedoel je?

viking_in_shorts

Sjiek ding zeg!

Ben

Ik had altijd een handdoek in die box om de blokjes te fixeren. Heb een hekel aan dingen die alsmaar heen en weer rollen en herrie maken :-)
Hij koelt wel erg goed trouwens.

Sbv

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 16-05-2011 21:43:35
Sjiek ding zeg!

Ja! Enige reden dat ik 'm tot nu toe niet gebruikt heb, is dat je de geluiden uit de kofferbak zo sterk hoort als het middelste deel van de achterbank plat ligt. Maar als daar een hoeveelheid drank voor ligt, merk je daar niets meer van :eusa_whistle:

Citaat van: Ben op 16-05-2011 21:49:39
Ik had altijd een handdoek in die box om de blokjes te fixeren. Heb een hekel aan dingen die alsmaar heen en weer rollen en herrie maken :-)
Hij koelt wel erg goed trouwens.

Goede tip, dank je wel :) Ik kan inderdaad ook heel slecht tegen rammeltjes en dingen die door de auto schuiven. Vaak prop ik nog een doek tussen de bierflesjes in het krat :-X

Citaat van: Sbv op 16-05-2011 22:08:25
Citaat van: Taranis op 16-05-2011 21:41:43
Zo'n netje bedoel je?
Nee koelbox

Ah, jammer... ;) Hoopte dat je me kon vertellen hoe je zo'n netje vast moet zetten :)