De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: Sbv op 12-07-2011 22:10:58
Geen probleem, zal wel wat klaar leggen of anders even vragen of er wat meegebracht kunnen worden.

Graag, tnx alvast! :D

Taranis

Goed gereedschap is het halve werk. In dat kader vandaag aan het shoppen geweest:

De groene kunnen 8 ton hebben, dus misschien dat zelfs pa ze nu niet gesloopt krijgt :eusa_think:

KIM

Die zwarte heb ik in het rood.
Ik heb het voor elkaar gekregen er daar 1 van dubbel te vouwen :eusa_wall:

Maar die groene  :eusa_clap:

arjenT5R

Citaat van: KIM op 14-07-2011 21:16:05
Die zwarte heb ik in het rood.
Ik heb het voor elkaar gekregen er daar 1 van dubbel te vouwen :eusa_wall:

Maar die groene  :eusa_clap:

tsja het zal aan de kleur gelegen hebben  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis

Hoe heb je die dubbelgevouwen gekregen? ;D Ik zag wel dat een XC60 misschien wat veel was voor 1 zo'n steuntje als je 'm niet rechtstandig belast.

Die groene hebben we al 2 in het grijs, maar dan wat lichter uitgevoerd. Het schuifstuk is dan van buis ipv zoals bij die groene massief. Daar is dus ook precies die buis geknikt :(

Sbv

Citaat van: Taranis op 14-07-2011 21:27:47
Hoe heb je die dubbelgevouwen gekregen? ;D Ik zag wel dat een XC60 misschien wat veel was voor 1 zo'n steuntje als je 'm niet rechtstandig belast.

Die groene hebben we al 2 in het grijs, maar dan wat lichter uitgevoerd. Het schuifstuk is dan van buis ipv zoals bij die groene massief. Daar is dus ook precies die buis geknikt :(
was het niet de traktor ?

Taranis

Citaat van: Sbv op 14-07-2011 21:49:11
was het niet de traktor ?

Nee, het gehandicaptenvervoer van de buurman...

Sbv

Dacht even dat je pa die dingen onder de traktor gezet had onder het motto 2,5 ton is afgerond 3 ton  ;D

Taranis

Citaat van: Sbv op 14-07-2011 22:11:40
Dacht even dat je pa die dingen onder de traktor gezet had onder het motto 2,5 ton is afgerond 3 ton  ;D

Nee, hij heeft wel al een krik gemold door er de achterkant van de heftruck mee op te proberen tillen :eusa_doh:

Gisteren begon de haakse overbrenging enge geluiden te maken. Tuurlijk weet ik dat ie lekt en tuurlijk weet ik dat ik 't in de gaten moet houden, maar ik dacht dat ie 't weekend nog wel zou halen. Gisteren bleek van niet. Net de auto omhoog gezet, gepeild en ja wel, oliepeil te laag. Er zit nog wel in, maar wel te weinig. Nu kan een overbrenging wel even wat hebben dus ik hoop dat ie niet fubar is. Omdat ik mijn medische gereedschap gelukkig al een aantal jaar niet meer nodig heb gehad (*klopt af op hout*) en het dus weggegooid heb, is de forum-ambulance nu onderweg richting het Zeeuwse :eusa_clap:

De bedoeling was vandaag meubels te verhuizen. Fijn dat de XC weer eens roet in het eten gooit :eusa_wall:

En nu snel om broodjes. Ook een ambulance-chauffeur moet eten :eusa_dance:

viking_in_shorts

Ziet er wel gaaf uit zo. Volgens mij ga jij binnenkort ook even om een 2-koloms .. ;D

Taranis

Die discussie loopt al een tijdje hier, maar de investeringscommissie ligt dwars. En ik wil 'm best zelf kopen (voor 700 euro koop je een goeie), maar dan moet ik nog een plek hebben om 'm neer te zetten...
Pa wil eigenlijk zo'n ding hebben wat volledig verzinkt in de vloer, maar dan heb je 't over circa 5500 euro :(

Chris

Hoorde al van Sbv vanmorgen dat je wat rare geluiden hebt.. balen weer. Morgen toch maar het advies van je ma opvolgen en met de V50 komen?

Succes! Gaat vullen nog wel lukken vandaag?

Robby72

CiteerDie discussie loopt al een tijdje hier, maar de investeringscommissie ligt dwars. En ik wil 'm best zelf kopen (voor 700 euro koop je een goeie), maar dan moet ik nog een plek hebben om 'm neer te zetten...
Pa wil eigenlijk zo'n ding hebben wat volledig verzinkt in de vloer, maar dan heb je 't over circa 5500 euro

Mmm ben er ook serieus aan het denken om een brug te plaatsen maar de bedragen die ik hier langs me liggen heb zijn wel wat groter dan 5500 euro voor een verzinkt model. Rond de 7500 a 8000 euro. incl betonwerken.

Mijn grote probleem is de hoogte die je nodig hebt voor een kolomsburg, daarom was de verzonken ook wel aan te raden, maar de prijs van die dingen....

Thijs T5

Wat een verhalen weer allemaal Ronald!
Jammer maar uiteindelijk komt het allemaal weer goed...

Die zwarte as steunen heb ik ook. Eentje daarvan in elkaar gestort en onder garantie een nieuwe gekregen. Pas er een beetje mee op. Ze doen het nu wel prima moet ik erbij zeggen.

Veel sterkte met de reparatie. We houden wel een beetje contact ben benieuwd hoe het geheel af gaat lopen.

Vrolijke groet uit Zeeland

Taranis

Citaat van: Chris op 16-07-2011 14:09:41
Hoorde al van Sbv vanmorgen dat je wat rare geluiden hebt.. balen weer. Morgen toch maar het advies van je ma opvolgen en met de V50 komen?

Succes! Gaat vullen nog wel lukken vandaag?

Tnx en ja vullen is gelukt! Met dank aan een vermeubelde maagsonde en een grote injectiespuit was het vullen zo gepiept. Gelukkig regende het niet dus was ik ook niet nat :eusa_doh:
Ik heb maar 60-70 cc bijgevuld tot ie weer op niveau stond en na een proefritje bleken de bijgeluiden weg. Blijkbaar maakt dat kleine beetje olie toch heel veel verschil.

Ik zie wel met welke auto ik kom. V50 is verstandiger, maar ik rij eigenlijk 100 keer liever in de XC :P

Citaat van: Robby72 op 16-07-2011 14:36:02
Mmm ben er ook serieus aan het denken om een brug te plaatsen maar de bedragen die ik hier langs me liggen heb zijn wel wat groter dan 5500 euro voor een verzinkt model. Rond de 7500 a 8000 euro. incl betonwerken.

Mijn grote probleem is de hoogte die je nodig hebt voor een kolomsburg, daarom was de verzonken ook wel aan te raden, maar de prijs van die dingen....

5500 euro was ook alleen voor de brug, zonder de betonwerken inderdaad.

De hoogte is in ons geval het probleem niet, maar de ruimte wel. De loods van mijn ouders is een bedrijfsloods, die soms vol staat met goederen die op transport moeten. De heftruck moet dus ook overal kunnen komen. Door middel van zo'n verzinkbare brug zou de heftruck dus er dus gewoon overheen kunnen rijden. Met een vaste kolom-brug komen we ruimte te kort...

Citaat van: Thijs T5 op 16-07-2011 15:10:26
Wat een verhalen weer allemaal Ronald!
Jammer maar uiteindelijk komt het allemaal weer goed...

Die zwarte as steunen heb ik ook. Eentje daarvan in elkaar gestort en onder garantie een nieuwe gekregen. Pas er een beetje mee op. Ze doen het nu wel prima moet ik erbij zeggen.

Veel sterkte met de reparatie. We houden wel een beetje contact ben benieuwd hoe het geheel af gaat lopen.

Vrolijke groet uit Zeeland

Hey daar! Het zal uiteindelijk vast goed komen inderdaad :)
Je bent de tweede al die er dus 1 gemold heeft. Ik zal er inderdaad beetje mee oppassen, maar vandaag deden ze het prima op de hoogste stand onder de XC :P

Ik had het er net met Sbv in de auto over: wel grappig dat jij met jouw AWD tegen dezelfde problemen aanloopt. Ben ik in ieder geval niet de enige en weet ik ook dat het niet aan mij ligt dat alles naar de #*($_(# gaat ;)

@ Sbv: bedankt voor de gezelligheid weer ;D

Edit: met dank aan Sbv en z'n dice weten we nu ook welke van de 4 parkeersensoren ral is. Eindelijk weigerde ie een keer terwijl de laptop in de buurt was. Het ding ligt al meer dan een half jaar in de kofferbak te wachten op montage, dus dat gaat binnenkort een keer gebeuren. Alleen nog even uitzoeken hoe de achterbumper eraf moet :)