De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Tnx beiden, ga ik ook zeker proberen :)

De slechte foon foto's met het rubber gedemonteerd (dat handigheidje ook meteen afgekeken):

Foto's van de linkerkant van het portier waren helaas te onduidelijk.

Sbv

Mooie kruiproest.

Je kon het toch ook al vanaf de buiten kant zien, het begin van roesten dan tenminste.
Rand weghalen lost volgens mij weinig op behalve dat men goedkoop uit is

Poot stijf houden.
Kan je in bezwaar gaan of ergens een second opinion vragen ?

Taranis

Ik wil ze niet teveel tegen me in het harnas jagen dus ik wacht eerst het voorstel af. Schijnbaar moet Olov het voorstel van Baarends voorleggen aan Volvo NL, die moeten hun goedkeuring geven, daarna mag Olov het aan mij voorstellen. Gaat allemaal nog wel even duren dus.

Mocht het voorstel inderdaad zijn om een stuk van de rand weg te halen, dan ga ik inderdaad een tegenvoorstel doen en een ander schadeherstelbedrijf raadplegen. Waar ik een beetje bang voor ben is dat geen van die bedrijven zich in de vingers wil snijden (inkomstenderving door in een slecht blaadje te komen bij Volvo) en een rapport op wil stellen wat meer kosten met zich mee brengt voor Olov/Volvo NL.

Op zich vind ik het niet erg dat het een beetje langzaam gaat, ondertussen rot het lekker verder en wordt het steeds lastiger om alleen maar een randje weg te halen :eusa_whistle:

Sbv

Wat zoutwater erbij doen  :evil:

Maar eens afwachten wat eruit gaat komen. Blijft gewoon klote en heel vreemd

viking_in_shorts

Maar even voor mijn beeldvorming: wat kost een deur? Waar hebben w/ze het over?

Sbv

Citaat van: viking_in_shorts op 09-01-2012 20:51:10
Niet helemaal representatief maar als indicatie nummer 5 en 6
http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=243351&ukey_product=1243542

viking_in_shorts

Citaat van: Sbv op 09-01-2012 20:52:02
Citaat van: viking_in_shorts op 09-01-2012 20:51:10
Niet helemaal representatief maar als indicatie nummer 5 en 6
http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=243351&ukey_product=1243542

1000 dollar dus. Zeggen we 3 euro 50 en wat wisselgeld ;D

Tja - eigenlijk vind ik dat geen enorme bedragen. Maar aan de andere kant als ik zie hoeveel gezeur er is over bv de EGR wat een (zweedse) ingreep is van ca 500-600 euro is dit natuurlijk een giga bedrag.

Sbv

Letwel, dan dient er nog gespoten te worden. Deze deur is netjes in de primer. Nederlandse prijzen liggen wel wat lager, maar niet de helft

Chris

Hmmm... roest al flink zeg :o.

Ik hoop dat ze met een net voorstel komen. Verder sluit ik me aan bij wat verder wordt gezegd; eventueel een second opinion. En inderdaad, laat het maar even duren... hoe verder het roest hoe meer kan dat het niet meer te repareren is.

Taranis

Ja ik maak me er voorlopig even niet meer druk om, ik heb het op tijd gemeld, nu gewoon even het voorstel afwachten.

Sinds 't weekend had ik last van een knarsend geluid tijdens het remmen. Omdat m'n vriendin met het voetje op de rem de bergen in Oostenrijk af reed ipv te remmen op de geartronic, was ik een beetje bang dat 1 van de remblokken het begeven had. Dus vanavond de boel geïnspecteerd. Ze zijn niet meer nieuw, maar kunnen best nog even mee tot aan de volgende beurt. Ik ben een half uur aan het loeren geweest maar kon niets bijzonders vinden:

Voor het gevoel kwam het geluid van rechtsvoor dus daar de klauw losgehaald en daar zat een heel lief klein Oostenrijks stukje split (steentje) net naast de voering tussen het remblok en de schijf. Ik heb er geen foto van gemaakt omdat ik ranzige handen had en niet aan de camera wilde zitten (en een beetje haast had), maar het knarsen is grotendeels weg nu.

Volgende beurt even nieuwe blokken steken. Nu op naar de 380.000 8)

viking_in_shorts

Dit blog word opeens een stuk saaier :eusa_naughty:

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 10-01-2012 20:49:09
Dit blog word opeens een stuk saaier :eusa_naughty:

Omdat er niks naar de donder gaat? Ik ben druk aan het sparen om v/d zomer voor 3250 euro een nieuw differentieel eronder te (laten) steken... dus hij moet nu wel ff heel blijven. Kan ik nog om een nieuwe CV ketel, nieuwe schutting, vloerisolatie, 6x op vakantie... :eusa_whistle:

petrolhead

viking_in_shorts

Laten we even eerlijk zijn: Het was elke keer weer een verassing waarmee de XC je nú weer op kon zadelen. Het verwijderen van een stukkie split is dan opeens heel erg saai

:evil:

Taranis

Citaat van: petrolhead op 10-01-2012 20:55:22
Koopje ;D

Ik zal de rekening wel posten ;D Ik kon korting krijgen als ik tegelijkertijd 5 injectoren liet vervangen, maar ik ga echt geen 5 mille in 1x investeren. Je zal zien dat ik 'm een week later total loss rij ::)

@ viking_in_shorts: dan hoop ik dat dit blog nog heel lang saai blijft. Heb het wel even gehad met de onverwachte dingen. Ze beginnen hier kou af te geven dus binnenkort met hulp van Sbv de kachel maar weer eens uit elkaar trekken om te zien of daar eer aan te behalen valt.