De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: Emiel op 12-02-2012 16:02:50
Nogmaals; geen software. :P
Weet je dat wel echt heel zeker ? Volgens mij kreeg ik net een tweet van twut dat er software nodig zou zijn voor de kleur van de schakelaar.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Chris

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-02-2012 18:05:36
Ik weet heel zeker dat die set voor je grill veeeeel meer licht geeft dan die andere set onder je kentekenplaat. Het is maar wat je er mee wilt. Ik denk dat het nut hier voor mij wel iets groter is dan in het overvloedig verlichte zuid-Holland (om maar een plek te noemen). Op de V70 zitten ook twee extra pitten met 2x 100W ralley lampen en dat werkt heel goed. Zelfs vrachtwaggels doen hun extra lampen uit en dat is niet altijd even vanzelfsprekend hier. Ik vind dat 3 lampen mooier dan twee.

Ik ben zeer benieuwd naar de prijs. De kabels zijn natuurlijk altijd 'zwaarder' uit te voeren. Is in de V70 ook gebeurd. In totaal heb je dus 550Watt op je neus.

Ewøut

Dat die lampen meer licht geven neem ik ook wel aan eigenlijk.

Overigens ben ik het helemaal met je eens dat het nut voor jou daar in het hoge noorden belangrijker is dan het aangezicht van de auto. Voor Taranis kan ik me echter voorstellen dat zo'n setje met vier lampen, zeker omdat die te verwijderen is en in het gat onder de grill zit, beter is gezien het verminderde nut alhier. (En natuurlijk ook het feit dat 2 lampen op je grill hier ook wel heel sjonnie zijn ::))

Alhoewel Zeeland natuurlijk ook donker achterland is ;D

Emiel

Citaat van: Misha op 12-02-2012 18:37:53
Weet je dat wel echt heel zeker ? Volgens mij kreeg ik net een tweet van twut dat er software nodig zou zijn voor de kleur van de schakelaar.

Even doorgaan en ik breng een complete montage set incl. lampen bij je in, zonder software. :evil:

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-02-2012 18:05:36
Ik weet heel zeker dat die set voor je grill veeeeel meer licht geeft dan die andere set onder je kentekenplaat.

Ongetwijfeld, maar het ziet er niet uit ;D

Citaat van: Emiel op 12-02-2012 19:55:07
Citaat van: Misha op 12-02-2012 18:37:53

Even doorgaan en ik breng een complete montage set incl. lampen bij je in, zonder software. :evil:

;D ;D ;D

Ik bleef bijna in m'n wijn  :-X ;D

Bouke

Hej Ronald kom anders kijken bij mijn lampen ;) die gaan ook met het grootlicht mee :eusa_dance: kunnen we gelijk die andere pitten oppoetsen ;D

Taranis

@ Ewout:

Montageset 30772053 kost 206,26 euro
Montageset 9499563 is de donkergrijze set voor in het oude type interieur (pre 2004)

De bovensteun 1128395 kost 14,54 euro per stuk.

Sbv

Citaat van: Taranis op 13-02-2012 13:42:35
@ Ewout:

Montageset 30772053 kost 206,26 euro
Montageset 9499563 is de donkergrijze set voor in het oude type interieur (pre 2004)

De bovensteun 1128395 kost 14,54 euro per stuk.
en dan de lampen nog.
Hier zou jij dan je lampen op aan kunnen sluiten ? of zie ik dat verkeerd ?

Taranis

En dan de lampen inderdaad nog ja.

Ja zou kunnen, mits we een deel van de bedrading verzwaren. Dan komen er dus nog eens wat kosten bij. Ik vind het een leuk project voor een volgende Vomac (lees: komt op het verlanglijstje), maar ga dat soort leuke dingen pas investeren als de auto technisch weer in orde is. Eerst nieuwe deuren, 380.000 beurt, nieuwe motorsteunen, roetfilter leeghalen, differentieel + schokdemper vervangen... en dan kijken we wel weer eens verder ;D
Ik weet van mezelf dat voor mij de hobby eraf is als een auto gaat roesten dus stel het investeren van geld en tijd op dit moment bewust uit tot er andere deuren in hangen.

Citaat van: Bouke op 12-02-2012 20:01:49
Hej Ronald kom anders kijken bij mijn lampen ;) die gaan ook met het grootlicht mee :eusa_dance: kunnen we gelijk die andere pitten oppoetsen ;D

Komt goed 8) Had ik inderdaad ook al beetje bedacht want jouw setje lijkt verdacht veel op het mijne :)

KIM

Wanneer je ze alleen voor de VOMAC gaat toepassen, zet er dan een beetje behoorlijk licht op.
Mijn benchmark voor de volgende keer is toch het Hengeveld setje  :o

Taranis

Dan ga ik dus niet achter jou rijden. Je werd onderhand verblind door de reflectie van de verkeersborden. Echt teveel van het goede in mijn ogen.

KIM

Heerlijk man, daglicht op de weg voor je ;D

Maar ik ga wel gewoon voor halogeen: Xenon op een 740 kan echt niet.

Ewout Schalkwijk

Poeh, is een beste puist met geld zeg. 206 euro voor een schakelaar en een relais... :eusa_doh:

Ik denk dat ik dat nog ff uitstel, we gaan tenslotte alweer met licht van huis en naar huis...

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 13-02-2012 14:09:49
Wanneer je ze alleen voor de VOMAC gaat toepassen, zet er dan een beetje behoorlijk licht op.

Que? Wassda een Hengeveld setje? ???

Ik ben met je eens dat xenon niet past op zo'n auto. Sowieso niet op een Volvo ouder dan een 'N' met heldere lampen, maar dat zal wel vloeken in de kerk zijn. :-[

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Het is wel geen originele volvo-schakelaar, maar daar is de prijs ook naar.
Msischien met een beetje goodwill een schakelaar "ombouwen" ?

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Belysning/Extraljus/Monteringssats-for-extraljus-42686/

en ik heb ook een kortingskaart van 10% bij de Mekonomen. Prijs zonder korting:

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-02-2012 18:03:25
Citaat van: KIM op 13-02-2012 14:09:49

Que? Wassda een Hengeveld setje? ???

Ik ben met je eens dat xenon niet past op zo'n auto. Sowieso niet op een Volvo ouder dan een 'N' met heldere lampen, maar dat zal wel vloeken in de kerk zijn. :-[

Ewøut
Hengeveld( Ilya) had op zijn S70 met de Vomac 3 hele dikke Xenon lampen voorop. Alle sneeuw smolt weg voor de auto