De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Snellebaksteen

Dat het een AWD is had ik even gemist.
Dus eigenlijk is het een XC zonder spatbord verbreders, en wolf in schaapskleding, een leeuw in een meeuwen-outfit, een leeuwmeeuw.
;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

marrrcel

Hopelijk voor jou de Economeeuw.

Sbv

Het is eigenlijk ook een XC op normale hoogte. Onderstellen zijn gelijk. Het zal wennen zijn dat je verkeersdrempels wat minder snel kunt nemen en dat je wat eerder in de sneeuw vast komt te zitten

Bouke

Sbv

en toen was de Crossmeeuw opeens geëxporteerd. Binnenkort op Pools kenteken waarschijnlijk.

Snellebaksteen

En binnenkort op autoscout.de met slechts 120.000km en ingevulde boekjes van een poolse garage te koop. Met dichtgebutterd diff er onder.
Zou me niks verbazen.
Of hij wordt vanuit Pl doorgezet naar Rusland waar een enorme vraag is naar grote luxe wagens.

Pino143

Citaat van: Marc O. op 03-06-2013 10:16:57
We hebben al een Pino ;D

Hear hear!!!!!!!!!!!!!  ;D

elianmars

Citaat van: Sbv op 03-06-2013 10:44:48
en toen was de Crossmeeuw opeens geëxporteerd.

:'(

)()()sT

Citaat van: Sbv op 03-06-2013 10:27:27
Het is eigenlijk ook een XC op normale hoogte. Onderstellen zijn gelijk. Het zal wennen zijn dat je verkeersdrempels wat minder snel kunt nemen en dat je wat eerder in de sneeuw vast komt te zitten

Gewoon er eens een normale rijstijl op nahouden wil ook wel helpen :evil:

;D

GeertG

Lees net het besluit en de commentaren  :)
Kan me er alleen maar bij aansluiten. Knap dat je het zolang hebt uitgehouden maar ook wel weer begrijpelijk!

Heel veel succes met de opvolger !
Mooie bak hoor  :eusa_clap:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Taranis

Citaat van: Sbv op 03-06-2013 10:44:48
en toen was de Crossmeeuw opeens geëxporteerd. Binnenkort op Pools kenteken waarschijnlijk.

Het was weer een mooi avontuur ::) Zelfs op z'n afscheidsrit besloot de XC nog te gaan muiten, dus toen was ik er ook wel helemaal klaar mee.
Vanmorgen naar het RDW kantoor in Roosendaal getuft waar ik had afgesproken. Daar stonden 3 uit de kluiten gewassen Polen op me te wachten die hadden besloten dat de prijs uit de e-mail niet geldig was omdat er een veeg op voorbumper zat en de achterdeuren kleurverschil hadden met de rest van de auto. Uitgelegd dat de auto eigenlijk 500 euro duurder moest zijn vanwege de nieuwe deuren, maar ze waren toch een andere mening toegedaan :eusa_think:
Na bijna ruzie over de prijs in de e-mail en ik mijn tas al terug in de auto geflikkerd had en dreigde het ding mee terug naar Zeeland te nemen, was de prijs toch akkoord maar ze wilden nog wel even een proefritje doen. Dat ging niet echt zachtzinnig om het diplomatiek uit te drukken. Toen presenteerde de XC nog 2 mooie foutmeldingen op het dashboard, dus moest er wat van de prijs af. Ik heb 50 euro korting gegeven en toen was de deal rond.

Ze gaan 'm naar huis rijden. Ik wens ze veel plezier en hoop dat ze het halen, maar nadat ik vanmorgen in een kwartier tijd minimaal 50x voor kurva uitgemaakt ben, gun ik het ze van harte te stranden.

Dank in elk geval voor alle succes-wensen en begripvolle reacties :) Ik moet zelf nog een beetje wennen aan het saaie uiterlijk van de V, maar verder rijdt ie heerlijk. Zoals elianmars terecht aangeeft is het ook een AWD, zelfs met FourC, dus op termijn hebben we echt wel weer wat te klussen. Eerst mag de auto zich even bewijzen dat ie het waard is om in te investeren :)

Woensdag schrijven we de V over en is ie echt van mij, daarna zal ik wel wat foto's posten.

Broabander

Avontuur tot het bittere eind! Hopen maar dat die Polen ergens in Duitsland op topsnelheid het differentieel er onder vandaan rijden ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Broabander op 03-06-2013 14:45:41
Avontuur tot het bittere eind! Hopen maar dat die Polen ergens in Duitsland op topsnelheid het differentieel er onder vandaan rijden ;D

+ 1. T*ringlijers. Liefst nog dat ze over de kop slaan. Komt die bak ook niet meer terug op de markt. :evil:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

We hebben de tuning er in ieder geval uitgehaald zaterdag.

Aangaande de V70 hoop ik dat deze zich net zo betrouwbaar houdt als bij mij. De afgelopen 2 weken heeft Ronald er in ieder geval al de nodige kilometers mee kunnen maken en daarvoor ook wel eens tijdens wat tripjes naar Zweden/Noorwegen.

Snellebaksteen

Ik hoop wel dat ze vandaag vertrekken, ik moet morgen op en neer naar Bad Oeynhausen en ik heb geen zin om uren in de file te staan omdat er een stelletje Polen met tandwielen in hun nek, aan het end van een kilometers lang oliespoor,  dwars over de Autobahn geparkeert staan.