De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Rogers XC 70 2000

Citaat van: Taranis op 06-05-2009 12:24:26
Citaat van: Rogers XC 70 2000 op 06-05-2009 11:43:15
zie nu pas dat je over gaat op de XC....
Mooie bak... en als je wilt ruilen (met gesloten beurs  ;D) met mijn V70 XC (de classic)... geef maar een gil  ;D ;D

Hmmmm... even nadenken :eusa_think:







Neuj, doe toch maar niet ;D




he... jammer.... ;D
vond t een mooie gedachte... kon jij mooi gefaseerd overgaan op een XC, zonder de roffel echt vaarwel te zeggen  ;D

Taranis

Toen de XC70 vandaag op de brug stond om de bakolie nogmaals te vervangen, bleek dat de achterste uitlaatklem behoorlijk ver heen is:



Dat ding zit vast gelast aan de uitlaat. Weet iemand of dat ding los te vervangen is (met een slijptol en een lasapparaat kom je ver), of moet dan meteen het hele achterste deel van de uitlaat vervangen worden?

Verder is bij de beurt 2 weken geleden de intercooler vervangen. Dat heeft duidelijk effect gehad, er zit nu duidelijk meer pit in :eusa_dance:

fearless

Voor die klem is een losse klem te bestellen. Bij dealer of bij VDT.

Taranis

En die las je dan weer vast aan de uitlaat? Wat kost dat ding ongeveer bij de dealer?

Sbv

Citaat van: Taranis op 21-06-2009 00:34:38
En die las je dan weer vast aan de uitlaat? Wat kost dat ding ongeveer bij de dealer?
Klem zet je waarschijnlijk om de uitlaat heen

fearless

Oude er af slijpen/breken. Nieuwe klem je er zo omheen. Kost bij de dealer iets van 4 tientjes, die van VDT is een stuk goedkoper en voldoet ook.

Taranis

Citaat van: fearless op 21-06-2009 00:38:00
Oude er af slijpen/breken. Nieuwe klem je er zo omheen. Kost bij de dealer iets van 4 tientjes, die van VDT is een stuk goedkoper en voldoet ook.

Okee, tnx voor de tip! :eusa_clap:

Taranis

Inmiddels uitlaatklem vervangen. Is inderdaad simpel klusje. De oude aan 1 zijde los gemaakt en toen pleurde ie meteen in 2 stukken op de grond. Beetje snel voor een auto van 4 jaar oud, maar ach ::)

Citaat van: Taranis op 03-08-2009 21:28:29
De V70 is verkocht :eusa_dance:

Donderdag ga ik de auto persoonlijk afleveren in Gouda. Een betrouwbare koper die niet moeilijk deed over de prijs, dus dan kom ik de auto gewoon afleveren 8)

Helaas heb ik de XC70 nog niet :eusa_wall:  De leverdatum van de XC60 is inmiddels driemaal verzet (en die van de XC70 dus ook), wat pa ongeveer al een hartaanval bezorgd heeft. Morgen dus even naar de dealer om vervangend vervoer uit te zoeken :eusa_whistle:

Vanaf vrijdag gaan we verder in dit gebakje: http://www.degroene-goes.nl/occasions/?id=119751
Niet mijn kleurtje en beetje crisisuitvoering met stoffen bekleding (nee ben niet verwend ;D ), maar erg leuke deal gemaakt :eusa_dance:
Nu maar hopen dat de XC60 écht 14 september bij de dealer staat (vanmiddag in de computer gecheckt) en dus 19 september voor ons is, dan kan ik eindelijk verder in de XC70. Benzine hakt er nogal in met ~40.000 per jaar ::)

Guido S70

Had DEZE dan niet gekund? Maar je mag best af en toe even mijn Focus lenen hoor, is ook een diesel...

Taranis

Die wilde ik inderdaad graag meenemen, maar die grote bakken op diesel verkopen momenteel te goed aldus de verkoper. Die S60 staat er al een jaar ofzo dus die mocht voor relatief weinig mee... vrijdag nog even APK + klein beurtje en dan kan ie aanstaand weekend meteen even goed losgereden worden richting het hoge noorden 8)

mehn

Ho wacht even. Begrijp ik het goed?

Je had een 850 die heb je verkocht omdat je een V70 diesel wilde.
Toen je die net had bleek dat je vader een XC60 ging kopen en zijn XC70 D5 "over" had.
Die heb jij voor een leuke prijs over genomen en toen heb je de V70 te koop gezet.
Nu is de V70 verkocht maar omdat de XC60 nog niet geleverd kan worden krijg je de XC70 later.
Omdat je nu zonder auto zit heb je een S60 op benzine gekocht?  :eusa_think:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Taranis

#71
Nee, begrijp je niet goed :P

Omdat de dealer de XC60 te laat levert, mogen zij mij tegen geringe vergoeding een S60 ter beschikking stellen. En helaas is dat een benzine ja. Ik had als eis dat het een automaat moest zijn ivm been en de enige diesel+automaat combi's die ze hebben staan zijn S80's. Die willen ze niet verhuren omdat die momenteel te goed verkopen. Het was dan de keus diesel+handbak of benzine+automaat. Een handbak is een garantie op beenproblemen dus dan maar leeglopen op de benzine... is viking_in_shorts ook weer blij :evil:

RRRRR_Ramon

Citaat van: Taranis op 05-08-2009 17:02:55
\... is viking_in_shorts ook weer blij :evil:

En onze anti-dieselaar.....  :evil:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

viking_in_shorts

ach blij is een groot woord ... t is meer dat ik me minder schaam als'tie met koude motor start en wegrijd  ;D

Freakybaby

Citaat van: viking_in_shorts op 05-08-2009 19:38:03
ach blij is een groot woord ... t is meer dat ik me minder schaam als'tie met koude motor start en wegrijd  ;D

Het scheelt ook zwarte plekken op de oprit..

Succes met de S60 Ronald
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn