De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Ronald, graag gedaan, was weer een leuke dag, jammer dat eea erg vast zat, maar zoals het nu ging was het ook prima.
Binnenkort je wiellager achter even doen en dan de parkeersensor erbij en dan idd ga je weer een een tijdje rijden, al dat geklus !  ;D

Ook jammer dat de koffie machine defect was aan het einde maar je het alternatief deed het gelukkig wel

Taranis

Citaat van: Sbv op 20-11-2010 18:28:58
Ronald, graag gedaan, was weer een leuke dag, jammer dat eea erg vast zat, maar zoals het nu ging was het ook prima.

Vast en een heel klein beetje onder de modder :eusa_whistle:

Binnenkort je wiellager achter even doen en dan de parkeersensor erbij en dan idd ga je weer een een tijdje rijden, al dat geklus !  ;D

Ik klus liever aan m'n auto dan aan m'n huis  :eusa_shhh: (maar dat moet ook een keer af ;D )

Ook jammer dat de koffie machine defect was aan het einde maar je het alternatief deed het gelukkig wel

Hij deed het de hele dag prima ;D koop trouwens geen nieuwe ratel, die krijg je van mij

Sbv

Ach wat modder mocht de pret niet drukken toch.

Die ratel gooi ik nu maar eens echt weg iedere keer den ik, goh die zou ik nog vervangen

elianmars

Citaat van: Taranis op 20-11-2010 18:26:35

We hadden voor Sander z'n auto geen tijd meer, daar moeten we ze ook nog doen. Het is wel een klusje voor 2, in je eentje lukt het je echt niet. Een brug is toch ook wel heel handig en een luchttol is onmisbaar ;)

Ik had bij mijn wagen de draagarm er al onderuit, voordat Sander kwam, dus het gaat wel alleen. Zonder luchttol. En zonder brug.  ;D
Godzijdank zat bij mij niet alles zo achterlijk vast. Dat zal best wel schelen  :P

Vreemd dat volgens Vadis bij de XC niet met spanbanden hoeft te worden gewerkt. Moet bij de niet-XC wel  :eusa_think:

Ik wil alleen niks (meer) horen over nieuwe rubbers in de draagarmen persen  :eusa_naughty:

elianmars

Citaat van: Sbv op 20-11-2010 18:48:39
Die ratel gooi ik nu maar eens echt weg iedere keer den ik, goh die zou ik nog vervangen

Mooi cadeautje voor in je schoen  ;D

Sbv

Ik snap nog steeds het gebruik van die spanbanden niet moet ik zeggen. Zal wel aan mij liggen

elianmars

Citaat van: Sbv op 20-11-2010 20:28:57
IK snal nog steeds het gebruik van die spanbanden niet moet ik zeggen. Zal wel aan mij liggen

Daarmee trek je de draagarmen uit de fuseekogels. Anders staat er te veel spanning op.

Alleen begrijp ik dus niet waarom het bij de XC niet zo hoeft.

Taranis

Citaat van: elianmars op 20-11-2010 20:26:10

We hadden voor Sander z'n auto geen tijd meer, daar moeten we ze ook nog doen. Het is wel een klusje voor 2, in je eentje lukt het je echt niet. Een brug is toch ook wel heel handig en een luchttol is onmisbaar ;)

Ik had bij mijn wagen de draagarm er al onderuit, voordat Sander kwam, dus het gaat wel alleen. Zonder luchttol. En zonder brug.  ;D
Godzijdank zat bij mij niet alles zo achterlijk vast. Dat zal best wel schelen  :P

Pa zei het ook... alles zit al 330.000+ km vast natuurlijk en heeft al behoorlijk wat pekel en andere troep te verwerken gekregen. Zonder luchttol krijg je 't echt niet los, vanmiddag met de hamer op de sleutel staan slaan om het los te krijgen. Niet bevorderlijk voor je gereedschap maar soms moet 't maar ;)

Sbv

Ben benieuwd hoe vast het bij mij zit, anders ook maar op de brug doen

Chris

Citaat van: Taranis op 20-11-2010 20:32:16

Pa zei het ook... alles zit al 330.000+ km vast natuurlijk en heeft al behoorlijk wat pekel en andere troep te verwerken gekregen. Zonder luchttol krijg je 't echt niet los, vanmiddag met de hamer op de sleutel staan slaan om het los te krijgen. Niet bevorderlijk voor je gereedschap maar soms moet 't maar ;)

Ja, jij en hamers :eusa_shifty: ;D.

Sbv

We lachen wel als we de S60 onder handen nemen  :evil: Mag jij alles zonder hamer doen

elianmars

Citaat van: Chris op 20-11-2010 20:49:05
Citaat van: Taranis op 20-11-2010 20:32:16

Ja, jij en hamers :eusa_shifty: ;D.

Ik meen me te herinneren dat Ronald ook goed met kettingzagen overweg kan  :o

Chris

Citaat van: Sbv op 20-11-2010 20:50:51
We lachen wel als we de S60 onder handen nemen  :evil: Mag jij alles zonder hamer doen

Ik ben nu heel slim als ik zeg dat ik jou wel vertrouw met een hamer. Ronald verdenk ik ervan datie het gewoon leuk vind :evil:.

Taranis

Citaat van: Chris op 20-11-2010 20:56:24
Ronald verdenk ik ervan datie het gewoon leuk vind :evil:.

Eigenlijk vind ik het zonde van m'n gereedschap  :eusa_shhh: (en het risico dat je de bout molt)

Taranis

Afgelopen weekend had ik het er een beetje mee gehad dat ik na 10 dagen nog niets van de dealer had vernomen, terwijl ik volgens de mevrouw van Volvo Nederland moest afwachten tot de dealer contact met mij op zou nemen. Dus maar een wat geïrriteerd mailtje teruggestuurd dat m'n geduld op was en of ik de auto niet rechtstreeks aan kon bieden bij de technische helpdesk van Volvo Nederland.
Vandaag telefoontje van de dealer. Persoon A had mijn mail doorgestuurd naar persoon B, die na 10 dagen nog geen tijd had gevonden om mij te bellen. Dus nu belde persoon A alsnog maar, nadat ze een mailtje uit Beesd hadden gehad. Ze wilden een afspraak maken om de auto nogmaals te bekijken, maar schermden wel direct met diagnose kosten en uurtarief.
Om een lang verhaal kort te maken: vanochtend heb ik een wiellager besteld, dat gaan we binnenkort vervangen. Als dat niet helpt, dan gaat de tussenas er van tussen om te zien of dat verschil maakt en vanaf daar gaan we weer verder. Als ik er niet uit kom mag ik de hulp van de dealer inroepen, maar het kost me wel geld. En daar zit ik niet op te wachten.

Het is een superfijne auto als ie het doet, maar als er iets aan mankeert... :eusa_doh:

O ja: zijn hier mensen met ervaring met RTI? In hoeverre rekent dat ding om files heen en hoe makkelijk is het om aan (illegale) update dvd's te komen? Ik ben dat eeuwig-van-het-raam-flikkerende-zuignap-kreng een beetje heel erg beu eigenlijk en overweeg om RTI in te bouwen :eusa_think: