Waarom Volvo ?

Gestart door Freulig, 05-11-2003 20:47:51

Vorige topic - Volgende topic

Freulig

Ben benieuwd. Zelf had ik niets met het merk. Ik had wel constant rugklachten, totdat mijn huisarts adviseerde om eens een Volvo te passen: klachten waren direkt over.
Sindsdien heb ik mij verbaasd over de kwaliteit, en ben ik de vormgeving/styling van ouderwets naar klassiek gaan zien.
Ik ben nu aan mijn tweede Volvo toe, en zou niets anders meer willen.
Ik vind het zelfs jammer dat de huidige generatie Volvo's NIET meer die klassieke vorm heeft (Hoewel ik het prachtige auto's vind)

Raf

mijn vader kocht een 240 estate 2.4 diesel en was daar heel gelukkig mee. ik was ongeveer 12 jaar (1986). ik vond die auto echt geweldig. groot, robuust, en het gaf een veilig gevoel (ik weet niet hoe dat kwam :)).

toen ik 17 was (1993) kwam er een 240 GL van 1977 bij. ongelooflijke auto en wat een gevoel. ik was bijna oud genoeg om en rijbewijs te halen en die knalgroene 240 GL was uitermate geschikt om te leren rijden (de 240 diesel ook ;D).

vanaf toen was het al Volvo wat de klok sloeg thuis. die GL was na en dik jaar aan zijn einde (hoe zou dat toch komen? ;D). en toen kwam er een rode 240GL 1976. weer zo een geweldige bak! en nadat ik die in de achterkant van een medeweggebruiker plantte kwam er een blauwe 240GL van 1978, ook weer super!

dan op in 1998 krijgt mijn vader de kans om en droom auto te kopen; en donkerblauwe 780 1988. de 240 estate is voor mijn moeder en de 240 GL wordt op rust gezet in een garage.
en dan in 2001 koopt mijn vader nog een 780; een rode van 1991.

ondertussen had ik mijn eerste Volvo gekocht in 1995; een 240GL (hoe kan dat!? 8)) van 1980. super auto waar ik 3 jaar in rond vloog. daarna, in 1999, kwam er de 740GL (1986), maar die was eigelijk veel te sloom, soms echt niet leuk.
en dan, in april 2002, kwam mijn droomwagen; de 850!
de eerste keer dat ik een 850 zag was vlak na de lancering van het model. een neef van me had connecties bij Volvo en kwam er op een familiefeest mee opdagen. ik wist toen al dat het ooit ook mijn auto zou worden.
toen er later ook een estate van uitkwam moest ik mijn voornemen wel een beetje aanpassen ;) het moest een estate worden!

hoe wordt het ook alweer gezegd?.....    Volvo for Life.....   Yes Please!

besluis: waarom? daarom!  ;D

Raf  8) 8)
De gustibus non disputandum est!

Reitse

Alle genoemde opties, behalve "per ongeluk". Overigens moet op het gebied van lengte de variabele Volvo vervangen worden door 850. Alleen in de 850 kan ik echt makkelijk een goede zitpositie vinden. Voor de rest rijden ouders al jaaaaaren Volvo 3, 4 en 7 series.
En het blijft toch vaak kippenvel, de looks van een Volvo.

Joadalama

Vroeger had ik er eigenlijk niets mee. Totdat ik 9 jaar geleden verkering kreeg met een meiske wier ouders een 740 GL Estate hadden. Van mijn schoonouders mocht ik er regelmatig in rijden. Niet snel, maar wat een comfort en een heerlijke hoeveelheid stoer zweeds staal om je heen waardoor je je een onoverwinnelijke viking voelt. Zelf nooit aan een volvo begonnen omdat ik altijd dacht dat het te duur was. En dat was "een beetje dom"(zoals maxima dat zegt). Al die tijd wel met veel afgunstige blikken naar die fantastische kont van de 850 estate gekeken. En nu dus echt verkocht. Die twee proefritten waren genoeg om mij definitief te besmetten met het volvo virus.

Dat meiske is trouwens nog steeds mijn vriendin, en is blij dat we nu eindelijk een echte auto hebben ;D

Roeland

Mijn eerste auto was een Volvo 66! Combinatie van financieel en het pientere pookje. De Daf is op een nacht door een vrouw met teveel drank op total-los gereden (5 auto´s op rij totalos, toch knap).

Daarna een Daf 66. Reedt nog beter. Maar die is na een ontmoeting met een paaltje nooit meer de oude geworden.

Na een misstap met een Ford fiesta werd het tijd vor een echte auto. Had fl 5000,-- te besteden en was verliefd op de vierkante 740. Na even zoeken een 745 2.3 turbo blackline gekocht. Superwagen. Enorm veel power, en wat een ruimte. Helaas, op de peage in Frankrijk, turbo opgeblazen. Ging achter een Porsche aan en op een gegeven moment kwam de olie door de luchtroosters naar binnen... niks meer aan te repareren.

En toen.... de 850. Wilde ik kost wat kost hebben. Mooie GLT gevonden bij een particulier. Bovendien ook Volvo liefhbber en lid van twee clubs. Ben/was er erg blij mee.

Ga zaterdag alweer de volgende Volvo ophalen. V70XC AWD 1998....  :P :P :P Kan niet wachten. Dat is echt altijd al mijn droomauto geweest. De Classic XC in het groen met beige leer.... kan niet wachten.
66 > Daf 66 > 745 2.3t > 855 2.5 20V > V70 XC > V70 D5

AEO

Tja, bekende verhalen... mijn vader reed al jaren volvo. Ik had net mijn rijbewijs toen ik de kans kreeg via een bevriende dealer om met de Volvo 480 te rijden, en dat was in maart/april 1986, toen ie net in de showroom kwam (en een half jaar voor uitlevering). was meteen verliefd: zo'n auto moest ik ook hebben!
Jaren later, tegen het einde van mijn studie in 1992 een '77 245 LPG gekocht voor 500 piekies, met km stand 311000 (wagen had een jaar stilgestaan in de haven in A'dam, eigenaar had er nl 2, sleutel erin en draaien!) Wagen was niet kapot te krijgen. Anderhalf jaar later toch maar omgeruild voor een '86 360 (de 'oude lullen bak met verborgen pk's). Daar kon je best mee doorpoken! En toen kwam ik hem tegen: die knalrode '89 480! Verkocht (en die staat nu nog steeds te glimmen in mijn garage). Naast de 480 kocht mijn vriendin/vrouw op een moment een Ford Feest voor woon/werk. Nadat die achterop een vrachtwagen was beland in regenachtig weer, meteen duidelijk gemaakt dat er vanaf dat moment alleen nog maar echte auto's zouden komen, dus er kwam (en er is nog steeds) een '96 V40. 480 werd toch wat ouder en ik was van baan veranderd, dus er kwam een '94 440 op LPG bij in 2001 (dus jawel: 3 auto's). Twee jaar later werd de 440 wat onbetrouwbaarder (had inmiddels al 200k) en toen omgeruild voor een '98 V70 TDI. En daar ben ik nu bijzonder tevreden over.
De volgende auto? Weer een Volvo, en die daarna ook.
Mijn vrouw vind het wat overdreven, altijd volvo..., maar daar moet ze maar mee leren leven
Alle paddestoelen zijn eetbaar. Weliswaar zijn er paddestoelen die je maar
een keer kunt eten

Marc 0101.001

Citaat van: Roeland op 06-11-2003 08:17:16
De Daf is op een nacht door een vrouw met teveel drank op total-los gereden (5 auto´s op rij totalos, toch knap).

Wie laat er nou een (zatte) vrouw in zijn auto rijden?!  ;D

Joris_Scholte

Mijn ouders hebben diverse Volvo 240's gehad, en de laatste werd opgevolgd door een 850 GLE Estate. Net in de periode dat ik ook mijn rijbewijs had gehaald. Na verloop van tijd per ongeluk tegen mijn eigen GLE aangelopen, en toch maar gekocht. En tot nu toe geen spijt van.

Roffelred

Ook mijn vader rijdt al jaren Volvo. Is ooit begonnen met verscheidene 360's sedan. Een keer met het hele gezin (4 kinderen en 2 ouders) een neus-kontrol gemaakt op de A9 bij Haarlem. Auto zeer kapot maar hier zijn we zonder al te veel kleurscheuren goed vanaf gekomen ;D Waarschijnlijk begon mijn vader toen al te beseffen dat Volvo veilige auto's bouwt want na een aantal 360's heeft ie een 245GLT gekocht. Sindsdien ben ik helemaal verkocht! Wat een tank van een auto! Wat interieur betreft iets spartaans maar verder... 8)
Na een paar jaar 745 en een kortgereden 945 lpt kwam er dan de 855 :D.

Bij de introductie van de 850 hoopte ik al dat ik er ooit zelf 1 zou hebben. Dat heugdelijke moment is een half jaar terug gepasseerd. Het is maar een 2 liter, maar ik ben er zielsgelukkig mee. En bovendien kan ik nog even genieten van de droom ooit een R te bezitten ;D

Groets,
Sander

paul-r

Wordt een saaie opsomming zo. Ben ook opgegroeid op achterbanken van Katterug, Amazon, 144, 244, 264, 740, 940 en heb zelf dus een Amazon en 850. Hoef ook niets anders. Ook niet als het nog harder gaat.
Gewoon betrouwbaar, degelijk, snel genoeg, ruim, en veilig. Ga niet eens naar een ander merk kijken!  ;D ;D
Paul

BartRas

Bij ff anders: zag een P1800s dacht tering wat gaaf, heb er uit eindelijk 1 gevonden van eerste eigenaar in zweden 40 jaar oud!. Toen had ik nog een 911 c4, maar 2 leuke auto's was niet nodig. Dus die 911 omgeruild voor een V70r awd, heb ik weer 2 leuke auto's ;D ;D en inderdaad het virus heeft mij ook te pakken ;D Ouders altijd Peugeot/vw/audi enz
there is no substitute for PK's

martijn.

Ik ben nu bezig met mijn 2de 850, hiervoor diverse duitse auto's gereden.
Een goede vriend van mij werkte als monteur bij de Volvo-dealer ( ik toen nog niet), en hij kwam een keer met een 850 2.5t aanzetten, ik was al gescharmeerd van het model maar het reed ook nog een super ;D.
Dus ik ben toen gaan sparen en zodoende kwam er een zeer complete 850 GLT, die later werd omgeruild voor een turbo variant ;D.
Zolang het financieel haalbaar is  blijf ik deze rijden, zo'n lekkere veilig snelle auto heb ik nog nooit gehad. ;D
Als tweede auto hebben we een Dodge pick-up.(zo'n grootte met hummer banden ;D)

BenC70ES

Ik zal het ook even opsommen  ;)

Ouders zijn begonnen met een blauwe 144 Gl Injectie! (zeer snel maar paar afstelproblemen...) Toen was k nog niet geboren, -> vlak voor mijn geboorte een Gele 244 Dl '78  ;D nadien gevolg door een blauwe 244 gl '82 ,  deze is dan opgevolgd door alweer een blauwe 740 GLE en hiermee heb k ook leren rijden en het eerste jaar mee rondgereden (reed heel goed die 2.3 injectie + rwd  ;D) Daarna heb k mijn eerste auto aangeschaft (een vuurrode 480 ES '87 waarmee ik 6Jaar heb gereden (superwagen!) Ondertussen hadden mijn ouders de 740 vervangen door een nieuwe zilvere C70 2.4T aut. '00 (vader wou eerst een S80  ??? maar gelukkig omgepraat  ;) )  en ik heb dit jaar ook mijn droomwagen aangeschaft... een blauwe C70 2.4T '99  :D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

MartV70D

Voor mij is een opsomming een beetje lastig, ik Heb namelijk 31 auto's gehad in 9 jaar waar ik de laatst 4 jaar weinig meer gewisseld heb en toch blijft het Volvo fenomeen mij altijd weer lokken en kom daarom iedere keer weer teug bij VOLVO.

Mijn kleinste auto was een Fiat 600 en mijn grootste was voor een week terug de 740 GLE estate of  Ford Mondeo en alle maten daar tussen in, maar zoals altijd kom je toch weer terug bij Volvo daarom heb ik pas een V70d gekocht( eas wel even sparen, maar dan rij je ook echt auto.

En bij mij was het antwoord vandaar ook DAAROM!!

Inderdaad Volvo for Life!!

Serge

Ter info, een linkje naar een gelijkaardig draadje (waar ik o.a. mijn motivatie uit de doeken deed)

http://www.volvo850forum.com/index.php?board=1;action=display;threadid=291;start=0

W h e n   i n   d o u b t,   t e l l   t h e   t r u t h.  (Mark Twain)