MTB meeting 27 juni '09

Gestart door 993GT2, 05-05-2009 19:25:16

Vorige topic - Volgende topic

MauriceT-5

Ben echt benieuwd hoe jullie fietsen ... allemaal sterke verhalen maar wil het nog wel is gaan zien in het echt tot volgende week...

993GT2

Citaat van: MauriceT-5 op 20-06-2009 12:34:31
Ben echt benieuwd hoe jullie fietsen ... allemaal sterke verhalen maar wil het nog wel is gaan zien in het echt tot volgende week...

Begin je nou weer met je 'sterke verhalen'?

Je kunt ook op andere manieren je postcount opkrikken in plaats van die nietszeggende, loze reply's te posten. D'r is hier in dit topic nog niet 1 sterk verhaal opgehangen door wie dan ook dus, kom je volgende week fietsen ben je meer dan welkom maar een race/wedstrijd is het niet!
Natuurlijk zal er, wellicht, hier en daar een competitie-element spontaan ingelast worden maar dat kun je ook beschouwen als een persoonlijke drive en motivator om niet onder te willen doen voor de ander(en). Dit zal zich hoogstwaarschijnlijk beperken tot hier en daar een klimmetje, oid.

Wil je er voor jezelf een wedstrijd van maken? Kan, mag, veel plezier; de route is goed bewijzerd dus leef je uit.
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

MauriceT-5

ooh nie boos worden he beetje snel aangebrand he of nie

gewoon peter

Citaat van: 993GT2 op 20-06-2009 13:49:52
Citaat van: MauriceT-5 op 20-06-2009 12:34:31

Begin je nou weer met je 'sterke verhalen'?

Je kunt ook op andere manieren je postcount opkrikken in plaats van die nietszeggende loze, reply's te posten. D'r is hier in dit topic nog niet 1 sterk verhaal opgehangen door wie dan ook dus, kom je volgende week fietsen ben je meer dan welkom maar een race/wedstrijd is het niet!
Natuurlijk zal er, wellicht, hier en daar een competitie-element spontaan ingelast worden maar dat kun je ook beschouwen als een persoonlijke drive en motivator om niet onder te willen doen voor de ander(en). Dit zal zich hoogstwaarschijnlijk beperken tot hier en daar een klimmetje, oid.

Wil je er voor jezelf een wedstrijd van maken? Kan, mag, veel plezier; de route is goed bewijzerd dus leef je uit.

Goed antwoord, heeft niets te maken met sterke verhalen. Lekker ontspannen fietsen, maar worden de afsteekpunten ook aangegeven? gr. peter

993GT2

D'r zijn wel wat short-cuts op de route maar ik ken ze niet. De enige bewijzering die er is geeft puur de complete route aan.

Waarom weet ik dan dat ze er zijn? Ik heb wel eens anderen ingehaald die ik opeens weer voor me op de route had. :)

En nee, ook dit is GEEN sterk verhaal ;)

gewoon peter

Citaat van: 993GT2 op 20-06-2009 19:42:01
D'r zijn wel wat short-cuts op de route maar ik ken ze niet. De enige bewijzering die er is geeft puur de complete route aan.

Waarom weet ik dan dat ze er zijn? Ik heb wel eens anderen ingehaald die ik opeens weer voor me op de route had. :)

Het was overigens best een serieuze vraag. Ik wilde voorstellen om d.m.v. afsteken de groep weer opwachten en foto's schieten. Ga dan op m'n "bagage atb". Interesse? gr. peter

993GT2

Er zijn wel een paar mooie foto spots op de route. Wellicht kunnen we ook tijdens de rit afspreken dat jij alvast ergens gaat staan en dat wij dan, met enige tussenpozen, achter  je aan komen zodat jij je plaatjes kunt schieten? Daar komen we vast wel uit.

Het maken van plaatjes is altijd welkom natuurlijk!!!!!

FGG

Op de valreep:

Mijn fiets begon steeds meer te glibberen aan de achterkant dus maar besloten om de bandjes  te vervangen door Schwalbe Racing Ralphs. Daardoor ook van 26x1.9 naar 26x2.1 gegaan.

Nu 2x mee gefietst. Zaterdagmorgen was het 1 groot waterballet dus niet lekker kunnen vergelijken, gistermorgen met zoonlief gefietst en da's toch een ander nivo dus ook niet echt kunnen vergelijken. Dinsdagavond gaan we weer en dan maar hopen op een droog parcours om te kijken of ze bevallen. De ervaringen van zaterdag zijn wel twijfelachtig, volgens mij heb ik minder grip.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

993GT2

Florian,
De Racing Ralph is ook eigenlijk beter als achterband. Hij wordt wel eens gebruikt als voorband maar een betere combinatie is een RR achter, met een NN ( Nobby Nic) voor.

Die heeft een hoger profiel wat, juist in nattere omstandigheden, dieper in de modder grijpt en dus meer grip biedt.

Let wel; Ik zeg niet dat een RR voor slecht is! Ik heb het ook geprobeerd maar rij nu al dik anderhalf jaar, tot bijna volle tevredenheid met een NN/RR combi.

Turbobiker

Geen slechte band, maar hier moet je de vergelijk trekken met sportbanden voor de Volvo. zeer goed bij droog wer, maar in de regen al een stuk minder. In de winter gewoon slecht en slijtage is ook niet optimaal.

Zoals mr. Porsche hierboven al aangeeft: dit is dé allrounder voor mountainbikes:

(ik rijd op het moment ook met de RR, maar weet dat als het wat nat is ik met minder grip moet rekenen. En eerder dan dat hier winterbanden gemonteerd gaan worden, heb ik er in de regel al weer NN onder liggen)
De Tussenpaus

Emiel

Ik had NN/RR combi er een paar weken opzitten. Vooral met het cross country gebruik, asfalt/bospaden/mul zand kon ik er niet mee overweg. Net alsof er winterbanden onderzaten, niet lekker met insturen. Mul zand was gewoon gevaarlijk. Hiervoor had ik Conti Flow eronder zitten. De meningen daarover zijn verdeeld, maar ik had niet last van de bovengenoemde punten. Liefst had ik die nog steeds gehad maar die zijn al een poosje uit produktie.

Heb nu Ritchey's via Biker, fijn xc band, geeft veel meer vertrouwen dan de Schwalbes. In de drek zijn ze wel wat minder dan NN/RR, maarja, zoveel drek ligt er op 'mijn' routes noe ook weer niet.

Tis net als bij onze oude hokken. De ene zweert het bij Michelin, de ander heeft liever Kumho.

mehn

Ondanks dat ik al vaker voor gek ben verklaard ;D heb ik toch op advies van TB 2x NN erop liggen. Bevalt goed!
Ik denk alleen dat ik de volgende keer van 2.1 naar 2.25 ga.

Alleen die draairichtinglogica van Schwalbe  :eusa_wall: Ik had de achterband er verkeerd om op liggen.

<---- REAR FRONT ---> geeft niet aan dat de ene pijl naar achteren moet wijzen en de andere naar voren, maar de pijl geeft de draairichting aan als je de band als voorband of als achterband gebruikt  :eusa_snooty:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FGG

Ik heb helemaal geen verstand van die banden. Hiervoor zaten er banden op met een behoorlijk profiel, behoorlijke noppen.
De fietsenboer, zelf een vervent MTB-er zegt ie, gaf aan dat de RR als achterband toch wel zo'n beetje het meest gangbare was. Ik heb aangegeven dat ik voornamelijk in het bos fiets.

Mmm, nu blijkt dus dat de hoeveelheid grip bij een natte ondergrond wel eens minder zou kunnen zijn.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

hathü

Citaat van: 993GT2 op 20-06-2009 19:56:04
Er zijn wel een paar mooie foto spots op de route. Wellicht kunnen we ook tijdens de rit afspreken dat jij alvast ergens gaat staan en dat wij dan, met enige tussenpozen, achter  je aan komen zodat jij je plaatjes kunt schieten? Daar komen we vast wel uit.

Het maken van plaatjes is altijd welkom natuurlijk!!!!!

Behulpzaam als ik ben, hier kun je alvast een plekje uitzoeken. http://www.routeyou.com/route/view/16269/fietsroute-mountainbikeroute-zeddam.nl

mehn

Citaat van: FGG op 22-06-2009 14:48:11
Mmm, nu blijkt dus dat de hoeveelheid grip bij een natte ondergrond wel eens minder zou kunnen zijn.

Zitten ze goed om?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: