Moose power EVOLVE: 850 2.5 20V 170PK --> 850 T5 370PK --> C70 T-5 240PK

Gestart door Moosepower, 06-05-2009 21:34:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Freakybaby

Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Moosepower

Valt wel mee over een paar weken is het dicht zij de dokter. :evil:
Nog wat foto's van gisteren

Nieuwe radiateur


Nieuwe onderdeeltjes




Auto in kwestie


Motorruimte in kwestie


VINGER NA AANRAKING MET SLIJPTOL  :eusa_wall:


Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

RNB

Google Chrome? ;)

Zijn mooie nieuwe spulletjes, nu hopen dat de vinger ook weer als nieuw wordt :P ;)

elianmars

Ai, sterkte met je zere vinger!

Ook zeer onhandig als je met tien vingers typt (weet ik uit ervaring)  :eusa_doh:

Moosepower

Met de vinger gaat het al een stuk beter, kon trouwen nooit met 10 vingers typen  ;D
Sinds vanmiddag rijd de Volvo weer, het was wel even prutsen en behelpen met 9 ipv
10 vingers :)
Van de week nog even de rest van de grote beurt doen en dan is hij bijna verkoopklaar.
Dus de zoektocht naar een opvolger is gestart  :eusa_dance:

eisen:

T-5 of R
150K tot 200K
Handbak
Metalliclak GEEN ZWART!!!!
Geen ETM
X70 Coupe / Convertible
<10.000 euro

MarkJan


Moosepower

Gisteravond de grote beurt uitgevoerd:
-Bougie's
-Rotor + verdeelkap
-Luchtfilter
-Interieur filter
-Brandstoffilter
-Endlinks
-Handrem schoongemaakt en afgesteld

Alleen nog atf en motorolie verversen.

Vanavond de schijven en blokken aan de voorzijde vervangen en dan begint het to do lijstje korter worden.

Onderhoud:
-Radio code done
-Centerspeaker vervangen done
-Rammel rv in wielophanging verhelpen done
-Uitlijnen lijkt niet meer nodig maar eventueel voor de zekerheid
-Handrem vervangen done
-storing in de ECC verhelpen done
-Linkerstoel elektriek fixsen done
-2X Kastje afstandsbediening vervangen + batterijen done
-Grote beurt incl onsteking done
-Automaat verversen done
-Motorsteunen vervangen (versnellingsbak orgineel + Bovenste orgineel + Distributiezijde orgineel) done
-Schijven en blokken voor done

Optische tjoening:
-Linker mistlamp vervangen (besteld)
-Facelift knipperlichten (twijfel vind de huidige ook mooi) done
-Ogrinele facelift koplampen (twijfel vind de huidige ook mooi) done
-Kapje voor het sleepoog in de voorbumper (Ligt al even klaar om te spuiten)
-Remklauwen opnieuw rood lakken voor en achter een beetje kleur kan geen kwaad done
-Auto poetsen buiten, binnen
-leder behandelen
-Sierstuk uitlaat vernieuwen (ET) (besteld)
-Nieuwe XC-gril (ET) (besteld)

Moosepower

Gisteravond de tijd nuttig besteed.

-Schijven en blokken aan de voorzijde vervangen.
-Klauwen en brackets geschuurd, ontvet en op nieuw rood gelakt achter ook maar even gedaan wel zo netjes.
-Remvloeistof ververst.

Vanmorgen nog wat leuke spulletjes besteld zoals:
-Nieuwe originele XC-gril (ET).
-Nieuwe linker mistlamp (die echt schandalig duur is overal ook bij Koebergen auto's waar ik hem heb besteld).
-Nieuw ovaal sierstuk 90*120mm (ET).
-Nieuw kastje afstandsbediening + 2x batterij (www.elandje.nl)

Komt als het goed is allemaal vrijdag binnen   :eusa_dance:

Zal morgen even wat foto's van de remmen maken. Naar mijn mening is de auto daar wel van opgeknapt.

Moosepower

Gister gebeld door Koebergen auto's mistlamp niet op voorraad  :evil: dat gaat minimaal een week duren helaas.
Hoop vandaag wel mijn pakketjes van ET  en Elandje.nl te krijgen. Vooral de gril want dan is de facelift compleet
en ziet de auto er gewoon beter uit.
Morgen samen met een maatje nog even pro-beunen: motorsteunen vervangen en motorolie en ATF verversen.
En dan zit het onderhoud erop :eusa_dance:
Ben al een beetje aan het oriënteren voor de volgende auto, vooral in Duitsland en België. Heb wel een paar kandidaten gevonden oa die V70R in Lubeck, is wel eens gemeld in het marktplaats/E-bay tips topic. Helaas is het wel een AWD maar de prijs is vrij laag wegens Lack-mangel ??? Maar kijk vooral maar een auto met een mooie kleur en met een beetje werk. Heb mijn eisen ook weer een beetje bijgesteld  :eusa_think:

Eisen:

850, X70 of een C70 Coupe / Convertible
Liefst een T-5R, R of T-5 in ieder geval een met een turbo ;D
150K tot 200K gereden
Handbak
Metalliclak GEEN ZWART!!!! Saffron pearl, laser blue of cream yellow genieten de voorkeur :eusa_dance:.
Geen ETM (storingsgevoelig) en hydraulische kleppen (LPI).
Budget <10.000 euro


Freakybaby

Lack(ierungs) mängel zijn letterlijk gebreken in de lak. Er zullen dus wat plekken op die auto zitten.

Verder ontzettend goed bezig, maar wat ik me toch afvraag, waarom de investering doen als je toch naar een andere auto aan het kijken bent? Dat haal je er nooit uit bij de verkoop.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Moosepower

Dat van die lak gebreken wist ik, maar de prijs is zo laag dat het wel heel ernstig moet zijn. Heb de beste man gemaild voor wat foto's van de lackmängel.
Waarom zoveel investeren? Ja dat is een goede vraag, op zich vallen de kosten wel mee zeker omdat ik alles zelf doe. Ik rij op het moment vrij veel (gaat nog meer worden vandaar LPI) en wil graag een betrouwbare auto die er mooi uitziet. Maar ook verkoopt een auto die er goed uitziet (al bijft dat een kwestie van smaak) en geen achterstallig onderhoud heeft makkelijker.
Kreeg net een telefoontje van Koebergen auto's, dat Hella geen mistlampen meer op voorraad heeft en ze ook niet meer maakt voor een C70. Het geld word vandaag weer terug geboekt op m'n rekening. Moet hem nou maar bij de dealer bestellen :(

Moosepower

Mislamp besteld 119 euro en een beetje ex btw  :o

Nog geen pakketjes gehad  :(

Moosepower

Nog wat plaatje van de remmen.







Misschien de auto eens wassen  :eusa_think:

Moosepower

En wat scherpere foto's nemen   ;D

Afgelopen zaterdag druk aan het beunen geweest. Eerst een aandrijfashoes gezet bij een 850. Vervolgens was die van mij aan de beurt. Eerst de motorsteun bij de distributieriem vervangen, deze was helemaal overleden was geen rubber meer te vinden  :eusa_think:. Daarna de motorolie en ATF olie aflaten lopen oliefilter vervangen en onder tussen de versnellingsbaksteun vervangen, tijdens het wachten weer wat peuken gerookt en sterke verhalen verteld ;D
Brug omlaag gedaan olie en ATF bijgevuld en bovenste motorsteun vervangen. Kan gerust zeggen dat hij weer als nieuw schakelt zo soepel (voor een 4-bak) zelfs als je het vergelijkt met een 5-bak aut van mercedes, mijn beunmaat was redelijk verrast quote''dat ding schakeld mooi lijkt wel een mercedes"

Foto's.
Deze motorsteun is stuk  ;D


Wat is dat toch met beunmaten en Mercedesen ???


darius

Beunmaat Wouter gaat alvast overstappen naar VOLVO power  :eusa_dance: :eusa_dance:

Ik was vroeger ook een echte Benz man, totdat de airbag ineens op de autobahn opblies. Reactie merc. benz beviel me geheel niet  :eusa_naughty: :eusa_hand: Nooit meer in een Benz gereden.
No show, only go.