Moose power EVOLVE: 850 2.5 20V 170PK --> 850 T5 370PK --> C70 T-5 240PK

Gestart door Moosepower, 06-05-2009 21:34:57

Vorige topic - Volgende topic

Moosepower

Alleen die zijn redelijk aan de prijs, in januarie maar eens kijken bij een belgische dealer. Heb vernomen dat die iets voordeliger zijn.
Eerst eens op zoek naar een daily drive

Moosepower

Rij inmiddels alweer even in mijn C70 rond , tijd om de balans op te maken op het gebied van onderhoud, optische tjoening ;D en hoe verder in de toekomst.

Actuele km-stand is 279970 op naar de 300K  :eusa_dance:

Onderhoud:
-Radio code (done)
-Centerspeaker vervangen
-Rammel rv in wielophanging verhelpen
-Uitlijnen
-Handrem vervangen
-storing in de ECC verhelpen (done)
-Linkerstoel elektriek fixsen
-2X Kastje afstandsbediening vervangen + batterijen
-Grote beurt incl onsteking
-Automaat flushen
-Motorsteunen vervangen (versnellingsbak IPD + Bovenste Powerflex + Distributiezijde orgineel)
-Schijven en blokken voor + achter

Optische tjoening:
-Linker mistlamp vervangen
-Facelift knipperlichten (twijfel vind de huidige ook mooi)
-Ogrinele facelift koplampen (twijfel vind de huidige ook mooi)
-Kapje voor het sleepoog in de voorbumper (besteld + spuitbusje)
-Remklauwen opnieuw rood lakken voor en achter een beetje kleur kan geen kwaad
-Auto poetsen buiten, binnen en motorruimte
-leder behandelen
-Sierstuk uitlaat vernieuwen (ET)

Hoe verder in de toekomst op het Volvo vlak? Op zich vind ik de C heerlijk rijden maar er zijn wel wat dingen die ik minder vind:
Voordelen:
-Stil
-Luxe
-Fantastische stoelen
-Super audio
-Prachtig design

Nadelen:
-Draaicircel
-km-stand ivm inbouwen LPI gaat met deze auto ook niet gebeuren
-Mis bij het rijden de handbak (in de file natuurlijk niet)
-De lichtvoetigheid in vergelijking met een 850
-Kleur zwart word erg snel vies

Het idee is dat ik deze C70 weer in goede staat breng en er zelf nog even mee rij, je moet tenslotte wel even genieten van de gedane arbeid ;) En ondertussen op zoek ga naar een andere C ( coupe of convertible ) met de juiste kleur, opties en een lage km-stand.
Waarom geen 850 zullen sommige denken, dat weet ik zelf eigenlijk ook niet precies maar een C70 trek mij design technisch meer. Maar een CY 854 of een 855 R rood is altijd een optie maar zal de komende jaren niet snel gebeuren. Mischien voor mijn vriendin als haar huidige auto het op geeft, helaas rijd ze een Honda en die dingen zijn best taai. Zijn eigenlijk Japanse Volvo's qua duurzaamheid. Ze rijd een Civic uit 1990 met een 1.5l 16v die in middels op zon 289k staat en dat ding blijft maar gaan  ??? ;D
Hoop de komende periode wat meer te kunnen doen aan de Volvo en hou jullie op de hoogte. Suggesties, reacties en zelfs commentaar zijn altijd welkom  ;)

hathü

http://www.roycar.nl/index.php?occasions=1

Is de garage die mijn beurtjes doet heeft een zwarte C70 T5 staan met nog  geen twee ton op de teller. Iets voor je vriendin? ;)

Moosepower

Ik probeer haar straks in een 854 CY of 855R rood te stoppen ;) En zelf een Saffron C70 coupe/convertible. Alleen zij vind een XC70/90 mooi helaas.
Die C ziet er op het oog aardig uit prijs is ook niet verkeerd alleen zwart dat is jammer.

Moosepower

Even een heldere update  ;D

Vanmorgen was hij zo.

En aan het einde van de dag zo.

Morgen de xenon er weer netjes in zetten. Had ik nou geen tijd voor werd donker en had al even geen gevoel meer in de vingers  ;D

Moosepower

Heb gisteravond nog een stukje gereden maar dit is een verademing. Zoveel licht als je het vergelijkt met die imi koplampen, groot licht heb je niet meer nodig. Weet nou niet eens meer of ik de xenon nog terug bouw.

BenC70ES

Citaat van: Moosepower op 25-12-2009 12:07:08
Heb gisteravond nog een stukje gereden maar dit is een verademing. Zoveel licht als je het vergelijkt met die imi koplampen, groot licht heb je niet meer nodig. Weet nou niet eens meer of ik de xenon nog terug bouw.

;)    :eusa_clap:

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

)()()sT

Citaat van: Moosepower op 25-12-2009 12:07:08

Dan is het helemaal  :o

Let wel op of je met het kabelboompje van de xenonlamp door dat klemmetje van de lamphouder heen komt... Anders moet je een alternatief klemmetje scoren, of het bestaande klemmetje opendremelen...

Looks good!

persianboy

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Moosepower

Dank voor de reacties, vind het zelf nog steeds een super gezicht nou alleen nog een
XC-grill met logo dat vind ik hem het mooist.

Net nog een paar foto's gemaakt van de VW aangezien die verkocht gaat worden. Die foto's kan ik jullie niet onthouden  ;D staat trouwens ook een Volvo op :eusa_dance:

elianmars

Citaat van: Moosepower op 30-12-2009 16:18:13
nou alleen nog een XC-grill met logo dat vind ik hem het mooist.

Ah, gelukkig. Ik durfde er al niks van te zeggen  :eusa_shifty:

Het is nu een beetje zonde van de neus.

Moosepower

Emiel

Moosepower

Gisteravond stukje met de polo gereden en geprobeerd een filmpje te maken, niet echt gelukt maar wil jullie het toch niet onthouden  ;D
http://www.youtube.com/watch?v=m0D2Ll8IjVA