Moose power EVOLVE: 850 2.5 20V 170PK --> 850 T5 370PK --> C70 T-5 240PK

Gestart door Moosepower, 06-05-2009 21:34:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Moosepower

Zijn wel diverse bedrijven die dat doen maar zitten een paar nadelen aan oa duurt vrij lang en het blijft een 12 jaar oude radiateur. Heb liever een nieuwe, zo duur zijn ze ook weer niet en dan weet je zeker dat het goed is.

Jeff

Informeer anders is bij ET, of Nordiccar, of Biesheuvel autosport, of vraag mitchilli waar hij hem vandaan heeft!

Suc6 in ieder geval ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Moosepower

Net het koelblok (aluminium gedeelte op gemeten) van de radiateur op gemeten en kom tussen de 580 en 600mm uit.
Het lijkt me dan dat ik de 590mm versie nodig heb met twee olie aan sluitingen. Weet niet of iemand dat kan bevestigen?
zou fijn zijn dan kan ik hem bestellen met wat meer zekerheid.

Moosepower

Na overleg met de dealer is het de 590mm brede variant met aansluiting voor motor olie en aut olie koeling geworden. 2 minuten geleden besteld bij Winparts voor 190,- Lijkt mij niet teveel en als pluspunt morgen in huis :)
Weet iemand in welke X70 of 850 variant een 620mm radiateur zit, ben wel benieuwd. Iedereen bedankt voor de snelle reacties en suggesties morgen lekker prutsen  ;D


mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Moosepower

Ik heb de kleinste maat en daar zitten 2 oliekoelers in, bij de grote zit er maar 1 of geen oliekoeler in dat vond ik een beetje apart vandaar.

Moosepower

Bericht van Winparts gehad de radiateur komt pas morgen binnen  :( Weet iemand hoe de olieleidingen vast zitten aan de radiateur, en dat evetueel kan verduidelijken met een plaatje uit Vadis? Wat trouwens wel een fijn programma is welke ik nog steeds opnieuw moet downloaden (legaal natuurlijk ;D)

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Moosepower

Helemaal super  :eusa_clap: hier kan ik wat mee. Zou je rubberen afdichtingsringen moeten vervangen? Lijkt mij wel maar heb geen idee of die erbij zitten. Want bij een imi kachelradiateur zitten die er wel bij. Maar of dat bij een radiateur zit geen idee.

Moosepower

De ringen zaten er niet bij :( maar was niet erg aangezien er bij Winparts een foutje was gemaakt. Ik kreeg de verkeerde radiateur opgestuurd eentje met 2 ipv 4 olie aansluitingen. Voor de rest was het geen probleem om hem te ruilen alleen dat duurt even. Morgen komt de nieuwe binnen als het goed is, tegelijkertijd landen bij de volvo dealer ook 3 keeringen, 4 o-ringen en 4 klemmen op de mat. Dus met een beetje mazzel rij ik morgenavond weer :)

Moosepower

Vanmorgen de 3 keringen, 4 o-ringen en 4 klemmen op gehaald bij de dealer. Naar de zaak gereden waar ze net de nieuwe radiateur kwamen brengen. Deze keer was het de goede eentje met 4 olie aansluitingen en 590mm breed. Vanmiddag hopelijk beginnen en vanavond weer een rijdende auto.
Iemand nog handige tips?

thuur

Gebruik een slagmoersleutel om de 2 bouten van de radiator los te maken.

Suc6!


Gr 8)

Moosepower

Ben nou 3 uur bezig en de radiateur is er net uit  >:( best een werk. Een paar bouten die weinig zin hadden om los te gaan kosten toch een hoop tijd. Nou alles een beetje schoon maken en rustig beginnen met opbouwen. Mocht het niet af komen vandaag is er morgen weer een dag  :)

Ben wel blij dat ik alle montage spullen nieuw heb besteld aan gezien het meeste echt aan vervanging toe is.
Citaat van: thuur op 16-02-2010 13:33:29
Gebruik een slagmoersleutel om de 2 bouten van de radiator los te maken.

Suc6!


Gr 8)
Dat was een goede geweest maar lees het net pas had moeite er eentje los te krijgen.

850 Ra$ing

Let trouwens wel even op met het monteren van de olieleidingklemmetjes, want je kunt ze er maar op een manier op zetten.

Moosepower

Monteren zal ik een paar dagen uit moeten stellen. Moest gister even snel een bout los slijpen in een krap hoekje. Hapt de slijptol vast om vervolgens mijn vinger te raken. Daar mist nu een stukje  ;D
Hoop dat ik snel mij hand weer kan gebruiken want het is niet echt handig, heb je een automaat rijd die niet >:(