Moose power EVOLVE: 850 2.5 20V 170PK --> 850 T5 370PK --> C70 T-5 240PK

Gestart door Moosepower, 06-05-2009 21:34:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Moosepower

Van het weekend weer een beetje tijd gevonden om wat te modificeren aan het toekomstige ringijzer  ;D
Nee niet de Volvo maar de polo  :eusa_shhh:

Het inlaatspruitstuk ruimer gemaakt en daarna de wanden opgeruwd. Het spruitstuk is nou perfect pas op de cilinderkop en gaan naadloos in elkaar over.

Daarnaast heb ik de cilinderkop gedemonteerd vervolgens de kleppen verwijderd en deze gepolijst. Dit met de reden dat er geen aanslag meer op komt. De inlaatkleppen blijven schoon en op de uitlaatkleppen hecht veel minder aanslag. Ook meteen even de kleppen opnieuw ingeslepen.

Aankomend weekend de ontsteking van de Volvo vervangen en kijken of we weer eens kunnen poesten want dat is er de laatste tijd niet van gekomen.


MarkJan

Moosepower

Net terug uit de klusschuur, en helemaal gelukkig heb weer een soepel lopende motor en een paar paarden terug in de stal ;D
De ontsteking bleek toch verder heen als ik dacht, de bougies zagen erg goed uit (kleur) maar de rotor en verdeelkap waren echt op.
Hele bende ververvangen: bougies, rotor, verdeelkap en bougiekabels.
De auto accelereerd weer soepel en het belangrijkste geen hik meer onder vollast. Durfde gewoon niet meer voluit te gaan omdat er nog wel eens een hikje was en dat schijnt niet erg bevoordelijk te zijn voor de levensduur van het blok.
Volgende week de kachelradiateur vervangen want hij beslaat met deze regen wel erg snel :( als iemand nog tips heeft altijd welkom.

MarkJan

R o b


Moosepower

Zat net te denken dat je alle tunings-stages af kunt ronden behalve stage 0.
Want de auto word ouder en er is altijd wel iets dat aan vervanging toe is, goed voor de dealer en slecht voor het chronisch gebrek aan vrijetijd.  ;D
Maar het blijft kicken dat je voor relatief weinig geld sneller bent als 99% van het nederlandse wagenpark ;D

Moosepower

#19
Afgelopen vrijdagavond de auto een goed gepoetst en hij ziet er weer uit als nieuw is, het is trouwens niet goed te zien telefoon maakt niet echt top foto's bij tl-licht >:(












Zou eigenlijk 2 maanden geleden de kachelradiateur vervangen maja druk, vakantie en buitenland tripjes voor het werk. Het kwam er niet echt van maar afgelopen weekend toch maar even zin gemaakt want elke week een liter koelvloeistof er bij gieten is niet echt Volvo waardig :-[

Stap 1 dashboard onderzijde los en kvs plug los draaien

Stap 2 schrik van de bende onder de verwarmings unit(lees nattigheid)


Stap 3 draai wat schroefjes los en verwijder het onderste stuk


Stap 4 ouwe zooi er uit nieuwe erin

Stap 5 Alles weer netjes terug bouwen en kvs plug vast draaien vast is vast niet iets vaster want dan breekt hij en de dealer heeft hem niet op voorraad. ;D

Uurtje werk incl met de dealer bellen voor een nieuw plugje en expansievat met met een mooi nieuw dopje :eusa_dance:

Net alles gemonteerd en afgevuld ben weer tevreden :eusa_dance:

Moosepower

Gisteravond voor de Moose vier nieuwe banden besteld geen roepieroepie maar Falken ZIEX ZE-912 215/40 ZR17 87W XL TH lijkt mij een aardige band voor een aardige prijs als ik de ervaringen zo lees.
Ze worden volgende week geleverd en worden gelijk met de APK vervangen.

Gister nog even gespeeld met een 135i mijn god dat is ook niet langzaam  :o alleen erg duur en het is een BMW (bespoilerde marokanen wagen) ;D maar wel gaaf altijd vermogen en RWD  8)

Maar er is ook slecht nieuws aan het 850 front, dat de 850 word verkocht binnenkort  :'( om plaats te maken voor een andere auto gelukkig wel een Volvo maar dan iets moderner in de vorm van een C70 Coupe/Convertible ben er nog niet helemaal uit welke het moet worden. Als iemand nog aankoop tips heeft specifiek voor de C70 die zijn altijd welkom.


walter leever

Ze (850) verdwijnen als sneeuw voor de zon  :'( ,we zijn hier straks nog maar met een paar :eusa_shifty:

Moosepower

Ik zou hem met alle plezier houden maar door een andere baan rijd ik dagelijks 120km woonwerk verkeer. Dat is gewoon niet leuk meer als ik bij de pomp sta voor 60 liter verse Euro98. :'(
Vandaar de overstap naar een C70 met een lage km-stand ivm gas inbouw. Want er is bijna geen keus in 850 met een leuke km-stand in een exlusieve uitvoering (R of T5-R) tegen een normale prijs dwz <10K
Maar misschien vind ik nog iets tussen nu en het einde van het jaar  :)

Gr mj

Misha

Citaat van: Moosepower op 03-09-2009 12:34:03
Gisteravond voor de Moose vier nieuwe banden besteld geen roepieroepie maar Falken ZIEX ZE-912 215/40 ZR17 87W XL TH lijkt mij een aardige band voor een aardige prijs als ik de ervaringen zo lees.
:eusa_whistle:
Nee ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Moosepower

#24
Citaat van: Misha op 07-09-2009 18:00:16
Citaat van: Moosepower op 03-09-2009 12:34:03
Gisteravond voor de Moose vier nieuwe banden besteld geen roepieroepie maar Falken ZIEX ZE-912 215/40 ZR17 87W XL TH lijkt mij een aardige band voor een aardige prijs als ik de ervaringen zo lees.
:eusa_whistle:
Nee ?

Die begrijp ik niet.
Het is misschien geen PS2 maar zeker niet slecht. Heb best veel forums door gelezen en men was erg over het algemeen wel tevreden over. Het kan toch niet erger dan wat er nou onder zit, namelijk Infiniti  ???.
Dat is pas echt waardeloos als de banden warm zijn geen grip en met regen  :eusa_wall: je kunt nog beter met zomerbanden over ijs rijden ;D. Wat zou jij dan persoonlijk aanraden?

Gr MJ

Sbv

Citaat van: Moosepower op 07-09-2009 17:07:48
Ik zou hem met alle plezier houden maar door een andere baan rijd ik dagelijks 120km woonwerk verkeer. Dat is gewoon niet leuk meer als ik bij de pomp sta voor 60 liter verse Euro98. :'(
Vandaar de overstap naar een C70 met een lage km-stand ivm gas inbouw. Want er is bijna geen keus in 850 met een leuke km-stand in een exlusieve uitvoering (R of T5-R) tegen een normale prijs dwz <10K
Maar misschien vind ik nog iets tussen nu en het einde van het jaar  :)

Gr mj


Bij Ton van Kuijk Purmerend staat nog een mooie C70 te koop met gas er reeds in

Moosepower

Is wel een mooie C70 alleen niet voor mij, alleen verkeerde velgen maar bovenal echt boven het budget. :(
Maar mischien dat het nog verandert als hij er in december nog staat. ;D

Moosepower

Afgelopen woensdagavond de remvloeistof ververst, niet omdat deze al oud was zit er pas een half jaartje in. Maar ik had het gevoel dat er nog ergens lucht in het systeem zat. Op de een of andere manier zat er lucht in de achterste leidingen  ??? terwijl we bij het vervangen van de remmen toch echt goed ontlucht hadden.
Maar in ieder geval nou weer nieuwe remvloeistof en een keihard pedaal Goodridge remslangen zijn echt fijn ;D

Moosepower

Hij is weer gekeurd voor een jaar  :eusa_dance:

Citaten keurmeester:

''Volgens mij zit er wel gang in'' klopt
''Lust wel een slokje denk'' klopt
''Snap dr niks van 4-gasmeting is goed dat kan niet met zon kachelpijp''  ;D

Maar we mogen weer legaal rondrijden dat is het belangrijkste 8)

Nou maar eens een advertentie maken om de 850 te verkopen  :'(
En de zoektocht naar een C70 beginnen

corredor

He moose,

Heb je dat scheurijzer al lang te koop staan?
valt me nog mee dat dat blok niet uit elkaar knapt:P wel een super gaaf ding. Ik ben zelf op zoek en aan het sparen.
Mocht die tegen die tijd nog te koop staan (lijkt me niet) maar dan hou ik me aanbevolen;)

wat drink hij eigenlijk?

Gr, Stefan