Hanss850 en de R

Gestart door hanss850, 07-05-2009 00:17:57

Vorige topic - Volgende topic

jrkalf

Citaat van: hanss850 op 22-04-2011 21:14:31
Zo,

Vandaag dus eindelijk de Carterventilatie vervangen, de injectoren gereinigd en het blok geflushed. Lekker druk dagje gehad en gezellig samen met Cas Bezig geweest JRkalf kwam ook nog even langs om z'n brandstofpomp te vervangen dus een leuk Volvo dagje gehad
Was inderdaad een mooie klus. Heb helaas het meeste van de carterventilatie niet meegekregen, maar het ziet er weer mooi uit daar in het motorruim en de auto klinkt weer lekker. Echt lekker...
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

cas

was leuk en gezellig! als vanouds, over twee weken die van mij aanpakken en meteen een nieuwe radiator plaatsen en de intercooler omgooien. slangetjes blauw enzo  ;D

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

jrkalf

zorg dat je de set eerst wel gereinigd hebt... of heb je dit al gedaan? :P
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

cas

Citaat van: jrkalf op 22-04-2011 22:26:20

deze week even doen (injectoren), dan nieuwe ringen eromheen, cartervent bestellen. Ik ben overgehaald, als de prijs juist is, om toch een nieuwe radiator te plaatsen. even kijken hoe of wat met de mindere koelruimte en open aansluitingen ivm feit dat er alleen de aut. versie nog leverbaar is.

jrkalf

Citaat van: cas op 22-04-2011 22:29:33
Citaat van: jrkalf op 22-04-2011 22:26:20

deze week even doen (injectoren), dan nieuwe ringen eromheen, cartervent bestellen. Ik ben overgehaald, als de prijs juist is, om toch een nieuwe radiator te plaatsen. even kijken hoe of wat met de mindere koelruimte en open aansluitingen ivm feit dat er alleen de aut. versie nog leverbaar is.

Als je het goed doet, kan je dit ook in je voordeel gebruiker Cas.
Als je een dubbele oliekoeler hebt, dan lus je koeler 1 door op koeler 2 en heb je dubbel het effect :)
shRek is verkocht!
---

hanss850

Zo bijna 2 weken verder na de vervanging van de carterventilatie en het flushen van het blok. Ik merk het verchil echt wel de Rooie rijdt een tuk vlotter en rustiger. Dit kan er ook mee te maken hebben dat het gasklephuis gelijk gereinigd is (hier zat een vuiltje in 1 van de norzeltjes en had ook gelijk de stationair regeling gereinigd.

Verder viel mij nog op dat de auto na du flush geen olie meer heeft gelekt, het was nooit veel maar wel erg prettig dat ie dit niet meer doet.

Ben dus een erg blij man.

Over 2 weken gaat de Rooie nog even naar x-cote, ik ga nl. volgende week spot repairs uitvoeren aan de motorkap en hierna moet de kap natuurlijk weer in de x-kote. Ik maak nooit zo veel foto's maar van de spot repair zal ik een mooi verslagje maken.

Voor donderdag staat er weer een volvo klus dag op het program dan pakken Cas en ik zij auto aan ook flushen, carterventilatie vervangen en nieuwe radiator plaatsen
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

hanss850

Was ik even helemaal vergeten vandaag moet de Blauwe voor z'n jaarlijkse basis gezondheidstest of wel APK. Ben benieuwd

hanss850

En de Blauwe is ook weer Ok voor een jaar :eusa_dance:, dit na het vervangen van een ashoes

hanss850

Heb even niet zo veel te melden

De rooie doet het goed
De blauwe doet het goed
Maar heb het wagenpark(je) uitgebreid met een inmiddels weer mooie Rooie MX 5 heb deze dus lekker van rose naar Rood gepoetst en voorzien van nieuwe accu, gereviseerde dynamo en een nieuw riempje en tot nu toe doet ie het goed.

De motorkap van de rooie 855 ga ik toch niet spot repairen, maar ga toch voor een mooie 2e hands kap of de bestaande laten spuiten. Heb voor dit laatste nu een aanbieding voor 200,00 is dit een redelijke prijs?

Ga nu de deur uit de oppas komt net binnen, dus ga lekker een hapje doen met de vrouw.

hanss850

Hier nog even een foto van de "nieuwe rooie"MX5

Yep vrouwen autootje, en is dus ook voor de vrouw, maar rijdt toch ook wel leuk hoor zo'n kart

maartendeb

Tegek hee, die willen wij ook al tijden voor erbij :D

cas

deze is wel stoer, lekker breed! leuk geluid, chromen accentjes.  zeker niet slecht! en snel ook  :)

hanss850

nog even een foto van dr mooie kontje,

en nu weer terug naar de orde van de dag, Volvo

elianmars

Dat autostoeltje past niet achterin de MX5, hè  ;D

Gaaf karretje!  8)

hanss850

Citaat van: elianmars op 16-05-2011 21:04:50
Dat autostoeltje past niet achterin de MX5, hè  ;D

Gaaf karretje!  8)

Nope allen achter op het koffer rekje, maar dat mag de pret niet drukken