Nieuwe Schijven en Remklauwen! COULANCE!!!

Gestart door MarcoV, 07-05-2009 13:29:35

Vorige topic - Volgende topic

MarcoV

Nou, net gebeld door de garage, hij is weer klaar! Was inderdaad de hoofdremcilinder en de rekening bedraagt 438,-! Is zo'n remcilinder zo duur dan?
Maar ja, weer een werkende auto zullen we maar zeggen.

MarcoV ::)

MarcoV

Net de auto opgehaald bij de garage en hij remt gewoon niet goed! Hij remt wel beter dan eerst maar nog zit het pedaal veel dieper dan voor de vervanging van de remklauwen en schijven en hij reageert veel later en voelt sponzig aan! Zelfs de monteur gaf aan dat hij minder lekker remt dan voorheen en dat dit wellicht te maken heeft met de nieuwe onderdelen.
Ik word er een beetje gek van, inmiddels 850,- lichter aan onderdelen en reparatie en hij remt slechter dan met de oude remschijven en klauwen >:( Ook hoor je rechts nog steeds een aanlopend, zingend geluid na remmen!
Ik zou haast gaan denken dat de nieuwe remklauwen van scandcar niet goed zijn die ik overgenomen heb van Jaap, iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn want zo laat ik mijn vrouw niet de weg op gaan, die weet niet wat er gebeurd als ze ( niet ) remt!

MarcoV :o

Lampje

Geef de schijven en de blokken wat tijd.

Maar wel weer opnieuw ontluchten met een vacuumpistool en frisse remvloeistof ???

MarcoV

Citaat van: Lampje op 12-05-2009 18:59:59
Geef de schijven en de blokken wat tijd.

Maar wel weer opnieuw ontluchten met een vacuumpistool en frisse remvloeistof ???

er zit nu een nieuwe hoofdremcilinder op en het hele systeem hebben ze opnieuw afgevuld dus lucht zal het niet zijn!
Dat blokken en schijven in moeten lopen is logisch maar dat dit zoveel pedaal scheelt gaat er bij mij niet in!

MarcoV

elianmars

Jeetje man, gaat lekker zo.....

Ik had al geopperd dat een remklauw misschien toch niet goed is.

Ik begrijp alleen niet dat de dealer de wagen zo wegstuurt.
Zij moeten toch ook gemerkt hebben dat-ie niet goed remt?  

MarcoV

Ja, volgens de monteur remt ie wel en ook tot in het abs maar hij zit toch echt veel dieper dan normaal en voelt gewoon niet goed!
Normaal tipte ik het pedaal aan en begon ie te remmen, nu moet ik hem echt een stuk intrappen voor er wat gebeurd.

MarcoV :(

Lampje

MarcoV

Citaat van: Lampje op 12-05-2009 19:32:04
Lucht.

Je mag toch aannemen dat zij bij een volvogarage wel weten hoe ze een remsysteem moeten vullen en ontluchten ???

MarcoV  :(

Sbv

Het enige wat er nu nog overblijft zijn de klauwen zelf. schijven en blokken zijn verder ook nieuw en daar kan je niet veel aan verkeerd doen lijkt me

elianmars

Lampje

Als ze ten behoeve van de kwaliteit van hun reparaties een controleproefrit gemaakt zouden hebben, dan zouden ze het ontdekt hebben.

Het zou me niets verbazen indien ze om 16:45 begonnen zijn met het ontluchten van het systeem. Of mag ik over dit soort zaken niet speculeren??

Citaat van: MarcoV op 12-05-2009 19:33:34
Citaat van: Lampje op 12-05-2009 19:32:04
Lucht.

Je mag toch aannemen dat zij bij een volvogarage wel weten hoe ze een remsysteem moeten vullen en ontluchten ???

MarcoV  :(

MarcoV

Ja, remvloeistof is op max!
ik word er echt moe van, mijn vrouw moet de hele week er mee rijden en eind deze maand moeten we er mee naar frankrijk dus het moet wel snel goedkomen :(

Is er een manier om te checken of het de remklauwen zijn zonder alles weer opnieuwe te moeten ontluchten enz?

MarcoV

V70 classic

Zet anders de oude klauwen eens terug.
dan kun je vergelijken welke beter remmen.
Je hebt niets te verliezen lijkt me.
kan misschien net passen op die grotere schijven
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

MarcoV

Ja, dat kunnen we doen, kost weer geld maar ja dan weten we wellicht meer!

V70 classic

Citaat van: MarcoV op 12-05-2009 19:53:14
Ja, dat kunnen we doen, kost weer geld maar ja dan weten we wellicht meer!

Je was toch zelf aan het klussen ?

Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.