Nieuwe Schijven en Remklauwen! COULANCE!!!

Gestart door MarcoV, 07-05-2009 13:29:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcoV

De garage heeft het systeem compleet ververst en ontlucht dus kan mij haast niet voorstellen dat er dan nog lucht in zit!
Hij remt wel beter met de nieuwe remcilinder maar is nog steeds slecht vergeleken met de oude remonderdelen.
Als hij ergens lucht zou aantrekken zou hij toch ook remvloeistof verliezen?

MarcoV

thuur

Je hebt het nu over een lek. Wij hebben het over lucht in het systeem. Dat kun je samenpersen (itt olie) met als gevolg een vaag rempedaal.


Gr ;)

reneetje

Als er nog lucht in het systeem zit, heb je na een paar keer snel pompend remmen het pendaal weer bovenin zitten , zoals het hoort , maar zal  snel weer laag zitten als je de druk erop houd.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

razorx

#78
Als ik dit zo lees duidt alles op niet voldoende ontlucht.

-De rempedaalmethode moet subtiel gedaan worden anders mol je de boel.
-Bij het easyblead systeem is het belangrijk niet met een te hoge druk te werken anders blijf je aan de gang.

Altijd op je niveau letten in je remvloeistofbakje  ;), of je easyblead flesje.

Er is nog een andere methode die lekker langzaam gaat en wel subtiel is.
Niet zelf bedacht maar van Marco (dcccl) geleerd. Kan niet bij alle auto's maar wel bij onze 850's.

Slangetje op de nippel, met een bocht naar boven (essentieel) tot boven de nippel en dan weer naar beneden naar een opvangbakje.

Moertje subtiel opdendraaien, druk doet de rest. Gaat langzaam en dat is prettig, zo verlies je niet te veel vloeistof.

Wachten tot de belletjes weg zijn en dichtdraaien.

Volgorde zou ik gewoon van lang naar kort aanhouden. Ik bedoel de afstand tot de hoofdcylinder.

dus RA LA RV LV.

Er is nog een laatste nippel, ik dacht bij de hoofdremcylinder.

Succes!

thuur

Citaat van: razorx op 13-05-2009 01:16:04

Er is nog een laatste nippel, ik dacht bij de hoofdremcylinder.


Koppelingscilinder ;)

Uiteraard alleen bij handbakken.


Gr 8)

razorx

Citaat van: thuur op 13-05-2009 01:17:36
Citaat van: razorx op 13-05-2009 01:16:04

Er is nog een laatste nippel, ik dacht bij de hoofdremcylinder.


Koppelingscilinder ;)

Uiteraard alleen bij handbakken.


Gr 8)
Bedankt voor de aanvulling!

MarcoV

Wie wil en kan dit weekend hier mee helpen want ik word er erg moe van en als ik hem weer naar de garage breng krijg ik weer een dikke rekening voor arbeidsloon en weet ik wellicht nog niet wat het is!
Als het systeem goed ontlucht is moeten de oude klauwen er maar weer op om te kijken of dit het is.
Dan zien we wel weer verder.

MarcoV  :-\

Lampje

Onder garantie krijg je toch geen rekening? Ik zou ze wel even de kans geven om op vrijdagochtend of zo even proef te rijden in 'het resultaat'. Meld dan aan hen dat je het bij een andere garage zult laten repareren omdat je er niet bij kunt dat met zoiets belangrijks als remmen dat ze geen proefrit gemaakt hebben.

Een goede garage wil dan een herkansing, een slechte zal zeggen doe maar, als de remmen het dan wel goed doen mag je de nota van die ander bij ons indienen (er is geen ander, dat is Wepster).

Maar 'claim' iig je garantie want nu claim je niets. Je kunt met terugwerkende kracht misschien wat arbeidsloon terugclaimen. Of je laat het gewoon zitten en hou je de relatie goed?

MarcoV

Citaat van: Lampje op 13-05-2009 08:02:21
Onder garantie krijg je toch geen rekening? Ik zou ze wel even de kans geven om op vrijdagochtend of zo even proef te rijden in 'het resultaat'. Meld dan aan hen dat je het bij een andere garage zult laten repareren omdat je er niet bij kunt dat met zoiets belangrijks als remmen dat ze geen proefrit gemaakt hebben.

Een goede garage wil dan een herkansing, een slechte zal zeggen doe maar, als de remmen het dan wel goed doen mag je de nota van die ander bij ons indienen (er is geen ander, dat is Wepster).

Maar 'claim' iig je garantie want nu claim je niets. Je kunt met terugwerkende kracht misschien wat arbeidsloon terugclaimen. Of je laat het gewoon zitten en hou je de relatie goed?

Heb net gebeld met ze en bellen zo terug. Zullen toch zeggen dat het aan de nieuwe onderdelen kan liggen die we er zelf opgezet hebben zaterdag! Om dit uit te sluiten zal ik toch of met iemand dit moeten checken of hun dit laten doen en dat kost toch weer arbeidsloon.

MarcoV :(

V70 classic

Ik vindt het allemaal maar vreemd.
Zou een klein legertje "specialisten" niet in staat zijn een remsysteem te ontluchten  ?

Misschien even de garage bellen met het verhaal.
Laat die evt de boel nog eens nalopen.
Blijken het de klauwen te zijn houd je je dom met de mededeling hier is bij een eerdere reparatie  niets over gezegd dus hier betaal ik niet extra voor.
Zet je zelf je oude klauwen terug en kijk je wat hij dan doet.
Heb je in ieder geval de dealer de kans gegeven de storing te zoeken.
Kunnen ze misschien nog wat met het uurloon doen.
Die cilinder zal je wel moeten betalen (als de oude lek is) maar dat is normaal lijkt me.

Ik hoefde ook niet voor eerdere reparatie/diagnose te betalen toen bleek dat zowel ik (is niet belangrijk) maar ook de dealer over een lekke slang had gekeken bij EGR problemen.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

MarcoV

Garage aan de lijn gehad en gaan maar kijken naar de remklauwen, geef de oude wel mee.
Mijn vrouw hoorde een sissend geluid toen ze auto parkeerd had dus wellicht toch een lek of kapotte klauw?

MarcoV :o

Lampje

Jij hebt geen geluk met deze klus Marco!

Ik ga zondag met Wepster aan de slag en heb preventief vaste remleiding en messing wartels ingekocht.

We gaan voor én achter in een keer doen / proberen. Als het tegenzit doen we alleen de voorslangen.

mevita

Sissend  geluid kan komen door de gaten die er in je nieuwe schijf zitten, je nieuwe remmen hebben even de tijd nodig om zich te zetten

MarcoV

Sissend geluid was toen de auto al stil stond!

MarcoV ;)

V70geRwin

Volgens mij weet je nu ook nog niet of die nieuwe hoofdremcilinder wel de goede foutdiagnose was, maw was vervanging wel nodig?