Geklust aan de remmen, maar de klus is niet klaar...

Gestart door Lampje, 09-05-2009 15:33:53

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

Vol enthousiasme begonnen, helaas zonder de beloofde hulp van de buurmannen, aan het vervangen van mijn schijven, blokken en flexibele remleidingen.

Na inweken met kruipolie kwamen de leidingen aan de voorklauwen beiden los. Dát ging makkelijk. Als dat nou allemaal...

Toen ik de lokatie van de achterremleidingen zag had ik toch wel even spijt dat ik geen brug had afgehuurd, maar aan de andere kant ook wel weer blij dat ik dat niet had gedaan, want:

- de vorige eigenaar had blijkbaar geen goedpassende remslangsleutel gebruikt maar een steeksleutel links voor; ding was helemaal rond, met de afdrukken van de griptang er nog in
- de aansluiting rechtsvoor was gelukkig nog wel heel. Warm gestookt, meerdere dosis kruipolie over 2 uur verspreid, maar helaas. Alles wat er meegaf was het ophangbeugeltje. Ik krijg hem niet los. Misschien volgend weekend weer eens proberen

Alles overziend is de klus me te complex en vooral te gevaarlijk. Ik kan bij Zieleman nieuwe harde remleiding laten maken, maar ik ben niet zo'n goeie loodgieter om dit netjes terug te monteren. Ik heb geen garantie dat als ik er op zaterdag aan begin, dat ik hem maandag, als ik 'm nodig heb voor mijn werk, weer rijdend heb.

Wat zal ik doen?

Jans Duiven

Ophouden! De garages zijn dicht en de winkels ook al bijna.

Hans

Lampje

:eusa_wall:

Ik heb nog wel iets nuttigs kunnen doen: een tyrap rond de linker hoes van het stuurhuis. Deze lag lekker bloot.

Verder de klauwen redelijk schoongeborsteld met de staalborstel. Zodra ze er ooit af zijn ga ik ze mooi blauw verven.

wepster

ik weet niet of je ver bij mij vandaan woont anders zou ik zeggen kom morgen even langs doen we het samen
is echt een klus van drie keer niks als je het juiste gereedschap hebt

greets wepster

Lampje

animalT5R

ALS je wat wil morgen,en de know-how is bij Wep echt wel aanwezig,zal je hiervoor moeten rijden...
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Lampje

Bezoekje aan Limboland lijkt me leuk, maar morgen is het moederdag.

Volgende week zater- of zondag misschien??

arjenT5R

Citaat van: Lampje op 09-05-2009 19:37:29
Bezoekje aan Limboland lijkt me leuk, maar morgen is het moederdag.

Volgende week zater- of zondag misschien??

Als je gewoon de remleiding losmaakt bij de abs pomp
en vervolgens het hele spul op de werkbank legt
en het ene deel tussen de bankschroef en het andere losdraaien met passende ringsleutel
dan heb je het zo voor mekaar.

De oude remslangen kun je heel makkelijk doorknippen  :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

FGG

Bij mij kregen we (Thuur en ik) de remleiding achter ook niet los. Later het hele spulletje in de bankschroef gezet maar wederom zonder succes. Uiteindelijk de leiding doorgeknipt. Maar dan moet je wel de mogelijkheid hebben om er een nieuw kraagje aan te maken, die hadden we gelukkig wel.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

thuur

Ja, die remleidingen zijn echt een ramp. Na 10 jaar kun je haast vergif innemen dat je zit te klooien ::)

Ondanks branders, speciale sleutels, tikken en dure griptangen..

Gr :-\

arjenT5R

Citaat van: thuur op 12-05-2009 17:50:06
Ja, die remleidingen zijn echt een ramp. Na 10 jaar kun je haast vergif innemen dat je zit te klooien ::)

wie maakt die koppelingen dan ook van messing  ???
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Lampje

Heeft het zin om, mikkend op een lange levensduur van de roffel, ze een likje kopervet te geven?

wepster

Citaat van: arjenT5R op 12-05-2009 19:54:45

wie maakt die koppelingen dan ook van messing  ???

volvo ;D
Citaat van: Lampje op 12-05-2009 19:58:30
Heeft het zin om, mikkend op een lange levensduur van de roffel, ze een likje kopervet te geven?

nee zeker niet doen dat kopervet dat werkt averechts op messing
kijk maar in je PB dan heb je antwoord ;D

--BUMP--

Kun je nagaan wat het hier voor moeite gekost heeft bij een 27 jaar oude 343..... :-\

Maar er is bijna niks gesneuveld!  :D

Lampje

Nou jongens, morgenochtend rijd ik naar Wep. Reserveleiding al bij me (die was maar 39 euro, dus waarom niet?).

Wat raden jullie aan? De inremprocedure van Brembo uit hun handleiding ( 3 x remmen vanaf 50 naar 0 en dan éénmaal vanaf 80 naar 0 en dan direct 15 minuten af laten koelen?

Of gewoon 200 km heel rustig remmen, zonder echt in te remmen.

Wat is beter?