MIJN 850 T5 "R" IN KLEUR 214 project

Gestart door sean850, 14-05-2009 15:25:32

Vorige topic - Volgende topic

sean850

na het even stil te zijn geweest komt het volgende aan de beurt over 2 weken ga ik mijn turbo vervangen voor een 16T exemplaar  :eusa_dance: weet iemand wat ik allemaal nodig heb aan materiaal om de turbo erop te zetten denkend aan pakkingen en slangenklemmen en zo. En misschien met onderdeel nummers want dan kan ik dat gaan bestellen  :eusa_pray:

Misha

Citaat van: sean850 op 26-06-2009 10:27:56
na het even stil te zijn geweest komt het volgende aan de beurt over 2 weken ga ik mijn turbo vervangen voor een 16T exemplaar  :eusa_dance: weet iemand wat ik allemaal nodig heb aan materiaal om de turbo erop te zetten denkend aan pakkingen en slangenklemmen en zo. En misschien met onderdeel nummers want dan kan ik dat gaan bestellen  :eusa_pray:

De Turbodoos ! :D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

sean850

Heb op deze site gekeken en vind de site niet erg handig kan aan mij liggen  ???
omdat ik van 15G naar 16T ga meende ik dat er een paar kleine dingen anders waren weet iemand dit en welke koperringen ik nodig heb en eventuele pakking(en)

hoop dat iemand dit weet  :eusa_pray:

BOV

Aansluiting aan uitlaatzijde is ook anders toch als 15G ? Met flens t.o.v. geschroefd?

Qua koperringen, misschien is het het handigste om een assortiment doorsje te halen, heb je zeker altijd
alle (goede) maten voor de hand.

I take pictures and build stuff...

sean850

aansluiting op uitlaat zijde is anders ja, maaar dankzij een oplettend persoon heeft hij mij de turbo + de bijpassende downpipe geleverd voor een redelijk vriendelijk prijsje dus dat komt  gelukkig allemaal wel goed :D

sean850

top hier had ik wat aan vele malen dank :D

sean850

hier weer ff een update :D

vandaag erin geschroefd het zonnescherm voor de achterruit iets meer werk dan ik had verwacht halve achterbank eruit en de hoedenplank dacht dat het iets soepeler zou gaan maar ja ook helemaal niet na gezocht hoe of wat, maar lekker zelf lopen uitzoeken hier bij meteen de foto's

ik eerst de gaten voor de boutjes uitmeten en aftekenen hoedenplank omgedraaid en wat kwam ik tegen lichte inkepingen waar je moet boren  :eusa_wall: had het wel goed afgetekend gelukkig het kwam allemaal overeen :D

bijna alles voor elkaar

hoedenplank er bijna weer in

en toen zat ie erin :D :D

impressie van binnen

en nog even wat foto's van wat ik dus volgende week ga doen nieuwe turbo plaatsen hierbij ook iets betere foto's van de turbo  :evil:

netjes schoongemaakt

ook gelijk nieuw oliefilter en olie dus vervangen meteen een ring plaatsen tussen filter en blok voor het aansluiten van een oliedruk sensor en olie temp sensor en die dus ook gelijk maar inbouwen  :eusa_dance:

close up van de "ring" deze gescoord bij autostyle is niet allemaal troep en plastic kennelijk wat ze verkopen

1 van de meters met dank aan ET als ze uit zijn mooi donker en aan mooi verlicht :D

volgende week dus leuke klus en voor mij de eerste keer voor turbo wissel

walter leever

Mooi spul Sean je bent goed op weg om er een RRRRRRRRRRR van te maken(16T),die meters wwar ga je die plaatsen,zoiets?

Of ga je 't op een andere manier doen? :eusa_think:

Leuk projekt. :eusa_clap:

gr,walter

thuur

Mooi werk allemaal!

Maar euh... de katalysator zit aan de verkeerde kant van de bodemplaat :eusa_think:

Gr 8)

elianmars

Citaat van: thuur op 30-06-2009 00:16:07

Maar euh... de katalysator zit aan de verkeerde kant van de bodemplaat :eusa_think:

Gr 8)

;D ;D

sean850

Citaat van: walter leever op 29-06-2009 23:55:46
Mooi spul Sean je bent goed op weg om er een RRRRRRRRRRR van te maken(16T),die meters wwar ga je die plaatsen,zoiets?

http://i325.photobucket.com/albums/k390/Walterleever/DSC00119.jpg

gr,walter

nee de bedoeling is om de meters in de middelste verwarmingsroosters te plaatsen gezien het feit ik toch alleen maar de blower functie gebruik en ik vind het persoonlijk niet zo mooi op de A stijl

Citaat van: elianmars op 30-06-2009 00:33:44
Citaat van: thuur op 30-06-2009 00:16:07

Gr 8)

;D ;D

a nee joh die zit perfect heb ik wat fijner geluid van de uitlaat in de auto  :evil:

BOV

Oliefilter de W917 van Mann?  :eusa_whistle:

Ben benieuwd hoe je de meters gaat installeren.
I take pictures and build stuff...

sean850

Citaat van: sean850 op 30-06-2009 00:38:25
Citaat van: walter leever op 29-06-2009 23:55:46

http://i325.photobucket.com/albums/k390/Walterleever/DSC00119.jpg

gr,walter

nee de bedoeling is om de meters in de middelste verwarmingsroosters te plaatsen gezien het feit ik toch alleen maar de blower functie gebruik en ik vind het persoonlijk niet zo mooi op de A stijl

/ \
I
I
I

zo dus :D

sean850

nou vandaag gaat het gebeuren ga beginnen met de turbo wissel eerst alle olie eruit die moet toch ook ververst worden en dan beginnen met alles loshalen ook de downpipe wordt vervangen voor de bijpassende :D dus vanavond komen de eerste foto's erop van de klus heb er echt zin in om te doen aangezien het mijn eerste keer wordt

dus tot vanavond :D