Falken/toyo of weer wat anders?

Gestart door arjenT5R, 15-05-2009 02:16:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

Ik ben aan nieuwe bandjes toe en moet van de oude troep af
als ik nu wil wegrijden bij stoplicht blijf ik gewoon staan als het regent...Tornado bandjes  :eusa_wall:

Omdat ik alles wil vervangen en niet echt een reike olie sjeik ofzo ben
wil ik toch niet meer uit geven als €150 per bandje.

De vereisten zijn wel dat het alle trappelende turbo pk's op de weg kan overbrengen
zonder roken gieren gillen en piepen, ook als het regent!

En aangezien ik 0 ervaring heb met het kopen van banden ben ik benieuwd naar jullie mening.

falken;
klik

Toyo;
klik

Het gaat om 225/35/18
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342

#1
Dunlop SP Sport 9000

link ::)

157.- p.st.

bupozaanstad


)()()sT


Turbobiker

In de regen zijn de Falkens ook hopeloos...
De Tussenpaus

Turbobiker

En koop NOOIT Hankooks. Zeer goed bij droog, gewoon gevaarlijk bij nat weer...
De Tussenpaus

-D©©©L-

Citaat van: Turbobiker op 15-05-2009 09:07:01
En koop NOOIT Hankooks. Zeer goed bij droog, gewoon gevaarlijk bij nat weer...

Is dat niet een beetje te generaliserend ?

t5karel

Dunlop Sportmaxx,nog nooit zo,n stille en slijtvaste en toch grippige(bij droog weer ;D)band gehad :eusa_clap:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Laserblue

Citaat van: Turbobiker op 15-05-2009 09:04:53
In de regen zijn de Falkens ook hopeloos...

::) je hoort mij niet klagen, ze zijn stukken beter dan de Eagles die ik eerst had
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

elianmars


Turbobiker

Citaat van: -D©©©L- op 15-05-2009 09:10:14
Citaat van: Turbobiker op 15-05-2009 09:07:01
En koop NOOIT Hankooks. Zeer goed bij droog, gewoon gevaarlijk bij nat weer...

Is dat niet een beetje te generaliserend ?

Als je het over de sportbanden hebt niet. Ik heb inmiddels uitgebreide ervaring met de 2 sportiefste banden uit het programma en die zijn bij sportief rijgedrag gewoon eng in de regen.
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: Laserblue op 15-05-2009 09:26:44
Citaat van: Turbobiker op 15-05-2009 09:04:53
In de regen zijn de Falkens ook hopeloos...

::) je hoort mij niet klagen, ze zijn stukken beter dan de Eagles die ik eerst had

Ach, hopeloos... Stukken minder goed in ieder geval. Bij droog zijn ze prima. Maar dan zijn er ook weer betere banden voor dat geld.
De Tussenpaus

nickk.

Het is jammer dat er geen KU31 te leveren zijn in die maat. Al wel eens gedacht aan de KU19, schijnt het ook goed te doen http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m4b0s20p15048. Deze shop zit in Engeland, maar ik heb er ook banden besteld, waren binnen een week geleverd. Sowieso, als je de Falkens wil, haal ze daar, 92 euro per band.

993GT2

Citaat van: arjenT5R op 15-05-2009 02:16:08
Ik ben aan nieuwe bandjes toe en moet van de oude troep af
als ik nu wil wegrijden bij stoplicht blijf ik gewoon staan als het regent...Tornado bandjes  :eusa_wall:

Omdat ik alles wil vervangen en niet echt een reike olie sjeik ofzo ben
wil ik toch niet meer uit geven als €150 per bandje.

De vereisten zijn wel dat het alle trappelende turbo pk's op de weg kan overbrengen
zonder roken gieren gillen en piepen, ook als het regent!

En aangezien ik 0 ervaring heb met het kopen van banden ben ik benieuwd naar jullie mening.

falken;
klik

Toyo;
klik

Het gaat om 225/35/18

Ik kan niet in je portemonnee kijken maar besef wel dat die 4 rubber stukken je enige contact zijn met de weg. Zowel in droge alsook in natte omstandigheden.

Je geeft aan dat het nieuwe rubber alle trappelende turbo pk's moet kunnen overbrengen, maar los daarvan (en nee, ik werk niet in de banden-business) zijn de banden juist datgene waarop ik niet bespaar. Beter een tientje per band teveel dan de ellende van een oncontroleerbare auto, en alle mogelijke gevolgen, achteraf.

En met prijzen vergelijken van een aantal banden bij leveranciers is niets mis maar een goed setje banden kan net het verschil maken tussen op tijd stil staan of net niet.
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

D-J

Mmm, wat dat toch is met Falken en water....volgens mij valt het wel mee. Er zijn zowiezo meerdere types endus ook verschillende compounds.
Nee, Falken zou ik doen!
V70 T-5D