Stotteren bij regen

Gestart door sjors, 15-05-2009 20:10:15

Vorige topic - Volgende topic

sjors

Mensen,

wanneer ik sochtends de auto start en het heeft een tijdje lang geregend, dan wil de auto de eerste seconden niet op lpg lopen. Na 100 meter op benzine kun je weer overschakelen en dan gaat alles weer zoals het hoort.

Wat kan dit nou zijn? Het is waarschijnlijk vocht, maar waar?

Alvast bedankt,

mvg

Roel

arjenT5R

Ontsteking lijkt me op gas luisterd het wat nauwer dus dan wil het nog niet direct
beetje warmere motor vocht verdampt en hij doet ut weer op gas  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjen850

wat je zou kunnen proberen is om je verdelerkap in te spuiten met vochtwerende spray..

gr arjen ;)

sjors

Ik merk nu dat ie t ook doet op benzine, maar dan is het echt stotteren, terwijl ie op gas helemaal uitvalt. Het verhaal van ontsteking die nauwer komt op gas gaat dan wel op.

Vochtwerende spray kan dit dus verhelpen?

Bedankt..

pwassink

Citaat van: sjors op 16-05-2009 05:51:43
Ik merk nu dat ie t ook doet op benzine, maar dan is het echt stotteren, terwijl ie op gas helemaal uitvalt. Het verhaal van ontsteking die nauwer komt op gas gaat dan wel op.

Vochtwerende spray kan dit dus verhelpen?

Bedankt..

kijk eens naar je bougies, en naar je onstekingsdelen, alle kans dat de kabels ook nog uit het bouwjaar
van je auto stammen (staat een jaartal op). bij vervangen ook even de kabel van bobine > verdeler mepakken. rotor en kap ook eens kritisch bekijken en of vervangen.

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

arjen850

kijk eens naar je bougies, en naar je onstekingsdelen, alle kans dat de kabels ook nog uit het bouwjaar
van je auto stammen (staat een jaartal op). bij vervangen ook even de kabel van bobine > verdeler mepakken. rotor en kap ook eens kritisch bekijken en of vervangen

daar kan het ook zeker aan liggen,maar ik probeer altijd eerst een goedkope oplossing te vinden.. en van daaruit tot een defintieve oplossing te komen ;)

gr arjen :D

pwassink

Citaat van: arjen850 op 16-05-2009 18:50:23
van je auto stammen (staat een jaartal op). bij vervangen ook even de kabel van bobine > verdeler mepakken. rotor en kap ook eens kritisch bekijken en of vervangen

daar kan het ook zeker aan liggen,maar ik probeer altijd eerst een goedkope oplossing te vinden.. en van daaruit tot een defintieve oplossing te komen ;)

gr arjen :D

blijft een lapmiddel in mijn ogen, en laat je dus op termijn weer een keer staan ..   :eusa_shhh:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Red Devil

Ik heb dit in 1 van mijn vorige auto's ook gehad. Bleek dat het een breuk was in 1 van de bougiekabels. Door vocht lekte de stroomstootjes weg naar het blok. Zodra het blok warm was en dus het vocht verdampt, was het probleem ook over. Na vervangen bougiekabels nooit meer problemen gehad. (althans daarmee).

dvanderp

Kabels of verdeelkap, of "lekke" bobine.

De deksels verwijderen en in het donker bij lopende motor zoeken naar blauwe waas/vonkjes vanuit je kabels wil ook wel eens helpen bij diagnose.

Let wel op, de vonk, ook uit een 'lekke' kabel, is érg gemeen en kan zelfs dodelijk zijn als je rikketik niet meer de jongste is... gewoon alles vernieuwen is meestal de beste (maar niet goedkoopste) optie.