Hoeveel Pk max. met LPi op T5R?? Wie heeft Lpi en +300pk?

Gestart door BoudewijnB, 18-05-2009 15:47:56

Vorige topic - Volgende topic

BoudewijnB

Bonjour roffelaars,

Heeft iemand ervaring met Vialle LPi en vermogens boven de 300Pk? Danwel met 6e injector of grote ''bruine'' injectoren??
Ik heb gehoord dat ze met de nieuwe grote ''bruine'' injectoren kunnen rijken tot max. 350Pk. @Mesman.
Is dit waar? En zo ja, heeft iemand hier ervaringen mee?

Ik heb een T5'je met Vialle LPi en bruine injectoren. Jaar geleden ingebouwd, afgestemd op toenmalige vermogen van 254Pk. IK heb toen aangegeven in de toekomst hoogst waarschijnlijk meer vermogen eruit te willen halen... dit was mogelijk vertelde ze, want deze injectoren zouden tot max. 350Pk kunnen voldoen!
Dus ik maakte me daar geen zorgen over.
Dus heb ik nu :

18T
3inch dwnp+uitlaat
alu ic
en groene (465cc) injectoren

zal naar schatting circa 330Pk/480Nm uit komen, Dus naar mijn gedachten nog netjes binnen het bereik van de Lpi (330>>>>350:eusa_think:

Maaar................. :( nu belde ik nét Mesman, en heb verteld wat er gaande was, ik moet de software eerst nog door ET laten aanpassen en ik dacht daarna eens langs \Mesman wil gaan voor de eventuele LPi sofware aanpassingen en check.
Die gozer aan de tel. vertelde dat de installatie maar maximaal tot 280Pk geschikt was!!????  :eusa_naughty::o
Toen ik zij gehoord te hebben over het bereik tot 350, ontstond er enige twijfel bij hem en zij dat hij de ''boss'' himself moest raadplegen die niet aanwezig was. Hij gaat mij terug bellen.......... :-\

Bij mij zit de schrik er nu behoorlijk in dat ik straks geen gas meer kan rijden met deze setup :'( Dus dat zou weer terug schroeven worden, want ik rij 60.000Km p/j en heb nog steeds geen loterij gewonnen :'(

Weet iemand hier meer van??? en eventueel ervaringen??

Bedankt jongens!

)()()sT

Je injectoren "kunnen per injector 70 pk aan" 350 pk dus.
De beperkende factor is in deze nu de brandstofpomp, die kan max. ~280 pk. aan gas leveren.

That's it ;)

Sbv

Wat is er mis met ca 280 pk dan ?
De motor is wat ouder en zal ook al het vermogen niet meer leveren. Meer is altijd leuker, echter lijkt em als je een goede 60k per jaar wegtikt dat een beetje voordelig rijden ook wel prettig is. Je kan altijd nog op benzine overschakelen als je alles eruit wilt halen

BoudewijnB

Citaat van: )()()sT op 18-05-2009 15:52:29
Je injectoren "kunnen per injector 70 pk aan" 350 pk dus.
De beperkende factor is in deze nu de brandstofpomp, die kan max. ~280 pk. aan gas leveren.

That's it ;)
aha :eusa_think: En weet je meer over die pompen? qwa prijs, beschikbaarheid en eventuele ander aanpassingen?

Bedankt! ;)

BoudewijnB

Citaat van: Sbv op 18-05-2009 15:57:48
Wat is er mis met ca 280 pk dan ?
De motor is wat ouder en zal ook al het vermogen niet meer leveren. Meer is altijd leuker, echter lijkt em als je een goede 60k per jaar wegtikt dat een beetje voordelig rijden ook wel prettig is. Je kan altijd nog op benzine overschakelen als je alles eruit wilt halen
Als ik alles erui wil halen schakel ik zoiezo altijd over op Benz., maar langere ritten en snelwegen ed rij ik graag op gas!

Wout309t

Ludo heeft zijn pomp aan laten passen dacht ik... Tenminste, de software daarvan.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Ludo

Dave T5 haalt het meeste vermogen uit zijn LPi installatie.
±280 pk op de wielen;)

weet alleen niet of Mesman ook hiertoe bereid is.  ;D

Wout309t

2011 V70 2.0T R-Design MT

Ronin

Klopt meer als 285pk zal je er niet uithalen met 6 injectoren bij Mesman of waar dan ook, wat voor kleur injectoren je er ook op wilt hebben.
285pk's met 6 injectoren is de veilige bovengrens ga je toch spelen met die boven grens dan begeef je je op glad ijs.
Even een tekort aan brandstof is genoeg om je blok vaarwel te zeggen!.

sean850

bestaat er niet een mogelijkheid om een synchroon werkend systeem te maken met 2 pompen en meer injectoren of gaat dat te veel in de papieren lopen ???

Ludo

Citaat van: sean850 op 18-05-2009 17:05:20
of gaat dat te veel in de papieren lopen ???

tja, als je voldoende op tafel legt, is alles mogelijk...  ;)

Ronin

Citaat van: Ludo op 18-05-2009 17:20:19
Citaat van: sean850 op 18-05-2009 17:05:20
of gaat dat te veel in de papieren lopen ???

tja, als je voldoende op tafel legt, is alles mogelijk...  ;)

Je wildste dromen worden waarheid.... ;D

nickk.

Wat wel een (vrij dure, denk ik) optie is, is om een usb ecu aan te schaffen waar Jan(JCviggen) ook mee rond rijdt. Als je dan een carpc oid in de auto inbouwt, kan je zo je ECU onbeperkt flashen tijdens het rijden. Weet alleen niet of er bij 120km/h zomaar overgeschakelt kan worden op benzine? Want hiermee kan je dus een 330pk benzinetune maken en een 280pk tune voor op gas.

Ludo

dan kan je net zo goed een nieuwe LPE7 kopen, en benzine mee inspuiten als er een tekort is.

-D©©©L-

Nog even wad
Citaat van: nickk. op 18-05-2009 17:35:45
Wat wel een (vrij dure, denk ik) optie is, is om een usb ecu aan te schaffen waar Jan(JCviggen) ook mee rond rijdt. Als je dan een carpc oid in de auto inbouwt, kan je zo je ECU onbeperkt flashen tijdens het rijden. Weet alleen niet of er bij 120km/h zomaar overgeschakelt kan worden op benzine? Want hiermee kan je dus een 330pk benzinetune maken en een 280pk tune voor op gas.

Jij bedoelt dat je onder het rijden wil gaan wisselen van mapping ?!