Snap er niets van, alarm uit, start niet ????? Update, ander raadsel??

Gestart door vigour, 23-05-2009 16:38:57

Vorige topic - Volgende topic

vigour

Mijn roffel heeft drie maanden stilgestaan omdat ik dacht dat het blok overleden was, de olie spoot er aan alle kanten uit, uiteindelijk alle slangen van/naar carterontluchting en de vlamdover doorgestoken cq geboord (het leek wel of er vastgestampte aarde in zat!!!!), gasklephuis weer glimmend schoon gemaakt (zat ook dicht), olie ververst, en hij reed weer!!! En beter dan ooit tevoren!!

Dwz, 1 dagje, want vanmorgen.........
Na extra vroeg te zijn opgestaan om een dagje echt te toeren stapte ik zo blij als een kind in de 850, draaide het contact om,... NIETS.....
Alle dashboardlampjes gingen netjes aan, alsmede de alarmlichten !?! in een wat trager tempo dan normaal, maar de schakelaar stond op uit.
Na de accu doorgemeten te hebben de oude op de lader gezet en toch maar een nieuwe gehaald , aangesloten, deur geopend, wéér die alarmlichten aan en weer geen sjoege.
Onder de kap het alarm afgezet, nog steeds hetzelfde liedje, accu er helemaal weer afgehaald en opnieuw aangesloten, alarm aan en weer uit, zekeringen nagelopen, polen van de accu gehaald en vijf minuten tegen elkaar geklemd, daarna weer alles aangesloten, niets.....
Op de linker stijl van de voorruit zit een driehoekig kastje van het alarm, normaal knippert deze als je instapt, nu blijven de twee linkse ledjes constant aan, deur open, deur dicht, maakt allemaal niet uit, het alarm staat weer aan, maar het dashbordledje knippert niet.
De alarmlichten knipperen met een frequentie van 1 seconde, en tussendoor hoor ik tussen het clignoteurgeluid nog een extra zelfde geluid wat iets er mee uit de maat loopt zodat elk derde "klikje" samenvalt.
Na ongeveer twee minuten stopt alles.
Wie weet wat er aan de hand is en nog belangrijker: wie heeft de oplossing??  :'(

speedyT5

Hoor je wel de startmotor draaien?

zonee, dan adviseer ik de massakabel helemaal na te lopen,dat is de blauwe kabel vanaf de accu naar de carrosserie éN naar het motorblok. Die willen nog wel eens breken met als gevolg niet meer starten.

succes
Piet
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

vigour

Nee, het is hetzelfde als wanneer je probeert te starten zonder eerst de blokkering te hebben opgeheven, maar het lijkt mij sterk dat het de massakabel is, want voor de rest doet alles het (verlichting, dashboardverlichting, knipperlichten) behalve starten en de radio.
En het breken van een massakabel zal niet mijn alarmlichten in werking stellen denk ik.

vigour

Ok,
Nieuw raadsel:
Ik heb 'm aan de praat gekregen, zekering van de cv eruit, en gelijk starten als vanouds.
Maar hoe kan dit, en hoe kan ik het verhelpen, want om nu steeds vóór elke rit  de kap open te gooien en de zekering te verwijderen is ook weer zowat :-\

linfiel

Mischien je alarm FF opnieuw inlezen,zodat deze weer werkt,dan hoef je de zekering er ook niet iedere keer eruit te halen,SUCCES ermee.
Grt. Linfiel.

vigour

linfiel

Hoi,
Zoals ik het begrijp heb je er geen boekje van,Er bestaan verschillende manieren om deze te recetten,volgens het boekje leukte het bij de mijne ook niet ,kijk even bij alarmen in de boordindex en je vind hoe je moet recceten,SUCCES ermee.
Grt. Linfiel.

vigour

Ik ga gelijk eens even kijken, ik hoop dat iemand een oplossing heeft om dit te kunnen zonder afstandsbediening

linfiel

Zonder afstandbediening gaat het niet lukken,zo kan je het alarm toch niet recetten,en zo kan je ook niet de centraledeur vergrendeling bedienen.
Grt. Linfiel.

vigour

Chips!
En nieuwe zijn denk ik moeilijk aan te komen, ze moesten zelfs de batterijen al apart bestellen, levertijd drie weken!!