zijn er forumgebruikers die bij een volvo dealer werken ? (vraagje )

Gestart door alfredgeel, 28-05-2009 21:12:21

Vorige topic - Volgende topic

Geert-Jan

Bij de dealer in Goes ook geen probleem.

Zelfs via mail bestellen doen ze.
Betaling a kontant of eventueel zelf op rekening (moet je natuurlijk wel al in het klanten bestand staan ;D)

Volvo850Club lidnr.0504409

Ludo

extra heb ik ook nog nooit moeten betalen.
bestellen voor 15.30 is morgenvroeg in huis.
bij de dealer zei men me een keer, dat de onderdelen uit het depot in Maastricht komen.
dan kan het dus in 30 minuten...  ;D

JayJ

Bij ons is het voor 4 uur besteld, volgende dag binnen.
Draait nu 296pk, 508Nm en een emmer op 1

elianmars

Citaat van: mehn op 28-05-2009 22:38:09
Citaat van: Ludo op 28-05-2009 22:36:15
Citaat van: elianmars op 28-05-2009 22:33:59
Dat begrijp ik echt niet, hè. Ik bestel er van alles, maar heb nog nooit iets vooraf hoeven betalen.
:eusa_think:

ik ook niet.
en als ik een week zou moeten wachten, hoef ik het al niet meer...  :P

Dat is in Heerlen standaard. Als je het in 2 à 3 werkdagen wenst moet je nog extra bestelkosten betalen.

Ook zo vreemd. 99% van de onderdelen die ik bestel is er de volgende morgen al.

Geert-Jan

Citaat van: Ben op 28-05-2009 22:39:04
Citaat van: )()()sT op 28-05-2009 22:18:02
Ik heb gisteren twee dingen besteld, een kap voor de afneembare trekhaak en een R-logootje.
"Volgende week is het er meneer!"  :eusa_eh:

Hmmmz, R-logootjes heb ik gewoon in voorraad hoor. >>>>KLIK<<<<
Zou hij zo'n logo-Tje bedoelen? :eusa_whistle:

Volvo850Club lidnr.0504409

Scooby Doo

Citaat van: Ben op 28-05-2009 22:39:04
Citaat van: )()()sT op 28-05-2009 22:18:02
Ik heb gisteren twee dingen besteld, een kap voor de afneembare trekhaak en een R-logootje.
"Volgende week is het er meneer!"  :eusa_eh:

Hmmmz, R-logootjes heb ik gewoon in voorraad hoor. >>>>KLIK<<<<

Is pinnetje voor op je jasje.  :P

Gaat niet op de grille blijven zitten denk ik.  :eusa_think:
Puppy Power!!!

thuur

Citaat van: Ludo op 28-05-2009 22:40:17
bij de dealer zei men me een keer, dat de onderdelen uit het depot in Maastricht komen.

In Maastricht ligt het magazijn voor West Europa. Helaas kom je als particulier of -gewoon- autobedrijf wel binnen maar krijg je geen onderdelen mee..

Gr :-[

razorx

Citaat van: thuur op 29-05-2009 00:26:16
Citaat van: Ludo op 28-05-2009 22:40:17

In Maastricht ligt het magazijn voor West Europa. Helaas kom je als particulier of -gewoon- autobedrijf wel binnen maar krijg je geen onderdelen mee..

Gr :-[
Inderdaad, alles via Maastricht.
Kan het me wel voorstellen van de diverse garages: Het is gewoon te duur om alles op voorraad te hebben.
Zeker van oude auto's als de onze.

Ik moet wel zeggen dat als ik via mijn locale Volvo dealer (Furness Amsterdam z.o.) wat bestel, ik het de volgende dag heb  :eusa_clap:

Kingfisher

Vroegah......... tja....

Vroegah werd de rekening door de dealer ook nog gewoon naar je opgestuurd.
Nu graag eerst de beurt afrekenen (pinnen of cash) en anders krijg je de auto niet eens meer mee.  :-\

Overigens, geen enkel onderdeel op voorraad hebben is natuurlijk wel erg vreemd. Je zal toch altijd de reguliere zaken moeten hebben liggen. Ik zie het al voor me; monteur doet een beurt met remblokkies erbij. Blijken de schijven ook te moeten..... en dan? gaat ie koffie drinken en de wagen op de brug laten hangen totdat de middag-levering met schijven langs komt  :eusa_think:

thuur

Citaat van: Kingfisher op 29-05-2009 01:50:04
Vroegah......... tja....

Nu graag eerst de beurt afrekenen (pinnen of cash) en anders krijg je de auto niet eens meer mee.  :-\

Overigens, geen enkel onderdeel op voorraad hebben is natuurlijk wel erg vreemd. Je zal toch altijd de reguliere zaken moeten hebben liggen. Ik zie het al voor me; monteur doet een beurt met remblokkies erbij. Blijken de schijven ook te moeten..... en dan? gaat ie koffie drinken en de wagen op de brug laten hangen totdat de middag-levering met schijven langs komt  :eusa_think:

Wat is er mis met boter bij de vis?
Bovendien heeft een garagebedrijf het recht om de auto niet mee te geven totdat er betaald is.

Geloof me maar dat er werk zat is tussen het constateren en de middaglevering..

Gr ;)

Kingfisher

Citaat van: thuur op 29-05-2009 01:59:23
Vroegah......... tja....

Wat is er mis met boter bij de vis?
Bovendien heeft een garagebedrijf het recht om de auto niet mee te geven totdat er betaald is.

Geloof me maar dat er werk zat is tussen het constateren en de middaglevering..

Gr ;)

Ik heb nooit beweerd dat er iets mis is met "boter bij de vis".
Alleen heeft die handelswijze een oorzaak (wanbetalers) en dat is jammer.
Overigens is het helemaal niet gebruikelijk dat bij uitgevoerde werkzaamheden direct afgerekend wordt (niet verwarren met aanschaf van spulen, das wat anders).
Leasemijen en andere zakelijke klanten betalen de dealer ook niet middels het principe "boter bij de vis" dus waarom de particulier dan wel?

Nogmaals, ik heb er geen moeite mee maar vind het wel jammer.

thuur

Citaat van: Kingfisher op 29-05-2009 02:05:19

Ik heb nooit beweerd dat er iets mis is met "boter bij de vis".
Alleen heeft die handelswijze een oorzaak (wanbetalers) en dat is jammer.
Overigens is het helemaal niet gebruikelijk dat bij uitgevoerde werkzaamheden direct afgerekend wordt (niet verwarren met aanschaf van spulen, das wat anders).
Leasemijen en andere zakelijke klanten betalen de dealer ook niet middels het principe "boter bij de vis" dus waarom de particulier dan wel?

Nogmaals, ik heb er geen moeite mee maar vind het wel jammer.

Tja, er is altijd een kleine groep die het verpest voor de rest. Al zie ik maar verdacht weinig motorrijders die normaal kunnen doen op een zonnige zondag :eusa_shhh:

Ik vind het wel heel gebruikelijk dat je meteen afrekent na gedane werkzaamheden. Een facthuur op rekening is alleen maar een luxe. Er zitten  behoorlijk wat kosten en energie achter als iemand niet betaalt (herinneringen, aanmaning, deurwaarder). Daarnaast is het ook service. Er is een relatie met een bepaald vertrouwen, en als consument vind ik het ook handig als ik de keuze heb contant te betalen, te pinnen of binnen 2 weken via internetbankieren.

Bij leasemijen en andere bedrijven is het makkelijker. Jouw financiele vrouw/man doet gewoon zaken met de financiele afdeling van het bedrijf. Zakelijk en je weet wat je aan elkaar hebt. Neemt niet weg dat sommige bedrijven ronduit belabberde betalers zijn ::)

Waarmee ik niet wil zeggen dat jij ergens 'tegen' bent of zo. Maar ik vind het heel normaal.

Gr :D

Sbv

Op mijn werk(garage) dienen de particuliere klanten zoveel mogelijk gelijk contant te betalen(Pin of cash). Zeker bij nieuw klanten.
Speciaal bestelde onderdelen dienen ook eerst betaald te worden daar deze meestal niet meer terug gestuurd kunnen worden.

Helaas kwam het te vaak voor dat men niet meer langs kwam of in het geval van een service beurt dat men niet meer of pas erg laat betaalde.
Bij veel lease bedrijven loopt het via electronisch facureren(na toestemming voor de reparatie's).
Voor de onderdelen die ik prive bij Volvo bestel krijg ik gelijk een factuur, maar soms is het, maak maar over, we weten je wel te vinden(grote grijns).

alfredgeel

@Ludo

een gordelverlenger is geen onderdeel dat in het Belgisch Volvo gamma zit.
Als ik het dan toch via een belgische dealer zou willen bestellen word ik ( bij dealer in Turnhout dan toch ) door de magazijnier op gewezen dat ik "onverantwoord" bezig ben om een gordelverlenger te plaatsen.

Ik was gisteren in Eindhoven en dacht het onderdeel "eventjes" te gaan ophalen. Maar was eigenlijk verwonderd en door de indrukwekkende toonzaal en door het vriendelijk personeel en omwille van het feit dat ze bijna geen onderdelen meer op voorraad hebben.

Rutten Helchteren en Diest blijft mijn dealer.

elianmars

Vroegah......... tja....

Ik hoef nooit te direkt te betalen als er aan mijn wagen gesleuteld is.
Bij de 850 al niet en nu nog steeds niet.
Ook de rekening van 2600 euro heb ik niet direkt hoeven betalen, toen ik Roetmobiel ging ophalen.