Plots niet meer functioneren van snelheidsmeter en CC!!??

Gestart door BoudewijnB, 29-05-2009 14:48:42

Vorige topic - Volgende topic

haasje

Citaat van: thuur op 25-06-2009 18:19:54
Citaat van: haasje op 25-06-2009 16:44:49
A2 is van motormanagement; A3 is abs.

@Boudewijn,

wat voor een auto heb je, en belangrijker nog, welke abs versie ligt er bij jou in. De oude versies (t/m my 95) hebben snelheidspuls vanuit de bak, de nieuwere (my 96 en 97) vanaf de abssensor RV.

Het kan zijn dat door een defecte oud type abs controler je snelheidsignaal niet meer functioneerd, makkelijkste testen is denk ik door hem even uit te wisselen met een goed werkende.

Bij het oude type controller komt het snelheidssignaal uit de versnellingsbak.

Gr ;)

Klopt, maar kan me iets herinneren dat er pas ook iemand was die er problemen mee had omdat de abs controler defect was (waarschijnlijk iets als het signaal zodanig verstoren werdt dat daardoor de teller en cc ook niet goed meer functionnerde)

VarioMaat

bij het oude type komt het signaal uit de bak: mag ik (aangezien ik gezien heb dat er bij mij op de v-bak zo'n sensor zit) dan ook concluderen dat deze sensor stuk is als mijn snelheidsmeternaald fluctueert of zelfs regelmatig teruvalt naar nul? Mag ik dan vervolgens ook aannemen dat de AbScontroller in onze 850 geen invloed heeft op deze storing?

Betreft een 850 2.5i 20V Estate 03-03-1995

Arjan

thuur

Citaat van: VarioMaat op 13-02-2013 20:45:40
bij het oude type komt het signaal uit de bak: mag ik (aangezien ik gezien heb dat er bij mij op de v-bak zo'n sensor zit) dan ook concluderen dat deze sensor stuk is als mijn snelheidsmeternaald fluctueert of zelfs regelmatig teruvalt naar nul? Mag ik dan vervolgens ook aannemen dat de AbScontroller in onze 850 geen invloed heeft op deze storing?

Betreft een 850 2.5i 20V Estate 03-03-1995

Arjan

Ik zou daar in eerste instantie niet vanuit gaan nee. Je begint altijd met foutcodes uitlezen.

Gr 8)

Spin!

Citaat van: haasje op 25-06-2009 23:23:10
Citaat van: thuur op 25-06-2009 18:19:54
Citaat van: haasje op 25-06-2009 16:44:49
A2 is van motormanagement; A3 is abs.

@Boudewijn,

wat voor een auto heb je, en belangrijker nog, welke abs versie ligt er bij jou in. De oude versies (t/m my 95) hebben snelheidspuls vanuit de bak, de nieuwere (my 96 en 97) vanaf de abssensor RV.

Het kan zijn dat door een defecte oud type abs controler je snelheidsignaal niet meer functioneerd, makkelijkste testen is denk ik door hem even uit te wisselen met een goed werkende.

Bij het oude type controller komt het snelheidssignaal uit de versnellingsbak.

Gr ;)

Klopt, maar kan me iets herinneren dat er pas ook iemand was die er problemen mee had omdat de abs controler defect was (waarschijnlijk iets als het signaal zodanig verstoren werdt dat daardoor de teller en cc ook niet goed meer functionnerde)

Heb ik ook gehad. ABS controller had kuren waardoor snelheidmeter niet functioneerde. CC functioneert onder de 40km/h sowieso niet, dus bij signaal 0 km/h ook geen CC.

Bij mij ging het over door de sleutel net even iets door te draaien, niet zo ver dat de startmotor weer aansloeg (dit deed ik rijdend).

Betrof een MY96 850 2.5-20V

www.vm-parts.nl