Welke velgen mogelijk op 850?

Gestart door Kingfisher, 30-05-2009 17:48:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kingfisher

Misschien een "domme" vraag, maar ik zou het echt niet weten.
Welke (originele) Volvo-velgen kunnen er op een 850 (MY'92) of waar zou ik dat kunnen nakijken (bij gebrek aan folders etc.)? Liefst icm de bandenmaat.

Ik had namelijk begrepen dat de 70 velgen er niet zonder meer onder kunnen, dus ben erg ben erg benieuwd naar de originele 850-mogelijkheden van destijds.

Misschien ergens ene handig linkje (gescande folder o.i.d.) of zelfs al eens een topicje voor geweest o.i.d.?

Alle info is welkom :D

mehn

#1
http://www.uncle-olav.com/brochurescans/4/index.htm

http://www.uncle-olav.com/brochurescans/9/index.htm

De alter 1 850's hebben 4 gaats velgen, de alter 2 en V70 hebben 5 gaats velgen.
Op de GLT horen Cetussen en op de GLE Argo's

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

UserID6342

#2
een 92-er is dus altijd een Alter 1 met 4 gaats wielen origineel (je kunt dit wel ombouwen naar 5-gaats maar weegt niet echt op tegen de kosten, anders had ik het allang gedaan)  Standaard maat van een 1992 is 195/60-15 dus je kunt hier een beetje variĆ«ren met de grootte van de velg.  Zelf heb ik gekozen voor 215/40-17, maar bij sommige auto's past 215/45-17 ook.  Het laatste staat idd mooier in de wielkast,  maar je hebt dus kans dat dit aangaat lopen.  Dit zijn dus geen originele velgen meer.

Standaard zijn het de wielen die Mehn al beschreef.

Er is behoorlijk veel mogelijk, ook voor een Alter 1.  Anders PB maar even.

Kingfisher

Super, thanx allen.
Ben vanavond met de 92' er wezen proefrijden (vandaar de vraag) en heb genoten.

Maarrrrrr na lang overleg met het thuisfront hebben we besloten het even alleen bij de huidige roffel te houden. Helaas dus (nog) geen roffel-uitbreiding voor ons huishouden (dus ook nog geen velgen nodig). we houden het nog ff bij de huidige V70 i.c.m. de "Suuz" swift  ;)