Zwarte Volvo V70 1998 en Volvo 240

Gestart door rogerV701998, 31-05-2009 13:21:58

Vorige topic - Volgende topic

rogerV701998

Citaat van: Miel850 op 14-11-2013 19:11:04
Ik heb ook een krik. Werkt volautomatisch.

Hij heet Thuur.  ;D

In jouw garage? :o

;D

rogerV701998

Citaat van: thuur op 14-11-2013 19:59:55
Je auto's zijn ook al ruim bekend met de krikken van Omega hoor 8)

Gr :eusa_clap:

Kwam me al bekend voor. ;D

rogerV701998

Vandaag even in Maastricht geweest om de uitlaat onder de 240 te laten vervangen.

Tijdens het werk aan de remmen ontdekten we een gat in de buis. Je kon het inmiddels ook ruiken in de auto dus tijd om er wat aan te doen.

Maar meteen de hele zooi vanaf de kat vervangen door origineel spul.

Waar is Maikel als je 'm nodig hebt?

;D

Klaar voor de winter.

Was weer ouderwets gezellig in Maastricht. In januari staan de klepsteelrubbers van de V70 op het programma en dan hoop ik de komende tijd met regulier onderhoud bij beide auto's te kunnen volstaan. :eusa_shifty:

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

rogerV701998

rogerV701998

Lekker frisjes vanochtend.

Prima dat beide auto's weer winterrubber hebben. :D

Wel verbaasd over menig medeweggebruiker. Dichte mist en op een stuk van 300 meter 5 auto's tegengekomen met minimaal 1 defecte lamp. Er zaten ook nieuwe auto's tussen... :eusa_think:

)()()sT

Dat valt nog mee. Als je ziet hoeveel mensen er in de vroege ochtend ZONDER licht rijden ::)

rogerV701998

Mijn vrouw parkeert haar Volvo 240 altijd in onze garage. Inmiddels is ook voor de rest van de firma duidelijk dat het haar parkeerplaats is.

;D

Verder weinig te melden over de auto's. Beide functioneren naar tevredenheid. In februari moet de 240 voor de APK opgaan en in maart 2014 krijgt de V70 nieuwe klepsteelrubbers, hopelijk.  ;D

Ik zit nog te wachten op de gave middenconsole die ik van Marco, forumnaam D een hoop c's en een L, heb gekocht. Via forumtransport kregen we 'm niet naar het zuiden. Op mijn verzoek heeft Marco medio november 2013 toegezegd het in die week op te sturen. Het ding moet helemaal van Zwolle naar Limburg dus dat heeft blijkbaar z'n tijd nodig...

)()()sT

Heb je dat ding nou nóg niet?

:evil: ;D

rogerV701998

Miel850

Ben benieuwd naar de klepsteelklus.
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

rogerV701998

Vandaag was de 240 weer aan de beurt voor de jaarlijkse APK.

Na 20 minuten stond ik weer buiten en had de auto een verse APK zonder opmerkingen. Ik blijf me verbazen over de degelijkheid van dat ding. 8)

Vervolgens weer eens bij thuur langs geweest, 2 keer om de auto heen gelopen, een hoop koffie gedronken en lekker bijgekletst. Was wederom gezellig. :D

Vulk

Ik dacht: eindelijk nog eens een super-update, maar hij is al gewoon goed!

Nog verdere plannen ermee?

rogerV701998

;D

Gewoon van blijven genieten Thomas.

Vandaag genoten van het rijden met de 240. Er stond een lekker zonnetje dus kachel aan en schuifdak open. De auto wordt best intensief gebruikt, mede dankzij de enorme laadruimte en krijgt z'n regulier onderhoud maar verder geen bijzonderheden. De APK keurmeester gaf aan dat dit soort auto's het straatbeeld wel opvrolijken en dat dit exemplaar van een liefhebber is. Daar ben ik het natuurlijk mee eens. :)

rogerV701998

Citaat van: Vulk op 31-01-2014 19:40:27
Ik dacht: eindelijk nog eens een super-update

Jij je zin. ;D

Lampje van de kentekenplaatverlichting van de V70 was defect. Vrijdag bij de dealer 2 nieuwe gehaald (ik vervang de lampen aan de auto altijd per paar omdat als de ene kapot is zal de andere met dezelfde branduren snel volgen) en vandaag, na mij grondig ingelezen te hebben, aan deze klus begonnen...

Toen ik de auto kocht in 2008 heb ik deze al eens vervangen en ook de plastic kapjes schoongemaakt.

Was geen overbodige luxe om dat weer eens te doen.

Er kon inderdaad wel een vers lampje in.

Tip:

Als je de nieuwe lampjes gaat monteren stop dan even wat keukenpapier of zo in het gat achter het lampje. Het lampje zou zo maar in dat gat kunnen vallen en dan kom je de bekleding van de klep aan het los maken. :eusa_shifty:

Gelukkig had het tankstation deze lampjes ook dus is er weer licht.

De auto is inmiddels in een dermate technische conditie dat dit eigenlijk nog de enige klusjes zijn die zo nu en dan voorbij komen. We rijden dagelijks met de V70 en het blijft een genot om in te rijden. 8)