Zwarte Volvo V70 1998 en Volvo 240

Gestart door rogerV701998, 31-05-2009 13:21:58

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

rogerV701998

elianmars

Balen van de schade!  :-\

Ik maak me er maar niet meer druk om. Rondom zitten er deukjes in, alle dankzij anderen. Ik laat ze ook maar zitten. Zul je zien dat als ik ze laat weghalen, er binnen de kortste keren opnieuw tegenaan geramd wordt met deuren en zo  :eusa_doh:

rogerV701998

Is ook zo Marcel. De auto is bijna 15 jaar oud en dan valt het allemaal nog best mee.

Maar goed, aangezien ik nu een schade auto heb maar eens kijken naar iets anders. Dit iets?

Te koop import V70 10V automaat zonder ecc met schade voor maar 7750 euro. ;D

elianmars

Citaat van: rogerV701998 op 18-10-2012 20:43:34
Te koop import V70 10V automaat zonder ecc met schade voor maar 7750 euro. ;D

;D

rogerV701998

En weer een jaartje APK.

Geen opmerkingen behalve dat ie er mooi bijstaat. ;D

Vanochtend om 9.10 uur goedgekeurd maar helaas steekproef. Om 10.30 de auto opgehaald en ondertussen weer eens even gezellig kunnen bijpraten met Arthur. :D

rogerV701998

De laatste weken weer het probleem met de antennering gehad. Starten en direct weer afslaan, ook met de reserve sleutel. Alhoewel ik deze ring al een keer vervangen heb toch maar weer een nieuwe gekocht (47 euro en centen incl. BTW bij de dealer).

Monteren stelt weinig voor. Het is mij gelukt dus kan veilig worden geconcludeerd dat iedereen het kan. ;D

Kapje los, zit vast met torx 25 (dank je Thuur :D

Bij het verwijderen van de kap even opletten dat deze goed over het slot schuift.

De ring zit geklikt om het slot.

Met een kleine schroevendraaier is het zo los.

Tegelijk ook maar even de winterbanden monteren, niet dus...

Blijkbaar tijdens 1 van de laatste ritjes in het voorjaar een spijkertje opgepikt.

Nog maar even doorrijden op de Energy Savers en deze laten maken. Ach, 't is nog geen winter. 8)

Ik heb de auto op de kop af 4 jaar in mijn bezit en nog geen dag spijt gehad van de aankoop.

We toeren voorlopig lekker door. :D

Miel850

Het is en blijft een klasbak Roger. Chapeau!
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

rogerV701998

Dank, ben er ook zeer tevreden mee.

Na de verschillende horror verhalen op het forum dit ook meteen maar even bekeken.

Ziet er nog fris uit.

)()()sT

sjips, dat moet ik ook nog doen  :eusa_doh:
Morgen als ik het niet vergeet.

Hij staat er mooi bij Roger. En dat voor een 10-klapper importje ;D

rogerV701998

Zo, heb alle benodigde spullen binnen.

Morgen groot onderhoud. ;D

)()()sT

thuur

rogerV701998

rogerV701998

Vandaag een productieve dag gehad bij Arthur. Mijn V70 was toe aan een 15.000 km beurt en daarnaast wilde ik de 4 stuurkogels (opmerking over 1 stuurkogel maar geen afkeur APK) vervangen. Ook vond ik het tijd om de remmen grondig aan te pakken. We hebben voor schijven, blokken en stuurkogels originele Volvo onderdelen gebruikt, met dank aan Volvo Rutten in Roermond.

Ook was het alweer 100.000 km geleden dat de carterventilatie was aangepakt dus deze ook weer volledig vervangen.

Omdat de V70 ook dagelijks gebruikt wordt voor woon werk kilometers en het dus gewoon moet doen zijn we grondig aan de slag gegaan. Elke 15.000 km krijgt de auto nieuwe filters, olie en bougies.

Enkele plaatjes:

Interieurfilter:

Motorolie en versnellingsbak olie automaat (3,5 ltr. afgelaten en vervangen) waren mooi donker van kleur:

Ideaal die hoogwerker: :D

Maar weer meteen het brandstoffilter vervangen:

Ik heb een tijdje zitten twijfelen of ik ook de brandstofpomp preventief zou vervangen. Regelmatig heb ik berichten op het forum gelezen van pompen die spontaan de geest gaven, bij voorkeur op vakantie. Deze heeft bij mijn auto 230.000 km gewerkt dus beslist deze te vervangen:

Bij koude start was er een vreemd geratel te horen in de buurt van de multieriem. Lager van de spanrol ral dus ook maar vervangen.

De defecte spanrol:

Carterventilatie:

Volgens Arthur zat het "potje" goed vol en is dit de verklaring voor het (beperkte) olieverbruik van de laatste tijd.

Vervolgens "even" de stuurkogels losgemaakt...

Sleuteltje 32 was nodig :eusa_shifty::

De remmen:

Goed gereedschap is het halve werk. Een tool op perslucht om de zuiger terug te duwen:

2 maanden geleden APK goedgekeurd inclusief steekproef en bij beide achterremmen lag 1 voering van de handrem los :eusa_eh::

Let op de onderdeel nummers van de remblokken achter zoals ze uit 1 doos kwamen :eusa_think::

Het was een lange en productieve dag. Binnenkort krijgt de V70 ook een cruise control.

Toen ik naar huis reed remde de auto als een 2cv en had de wegligging van een F1 bolide met lekke banden ;D. Morgenvroeg wordt de auto uitgelijnd en de remmen zullen ook snel goed "ingesleten" zijn.

Het was weer ouderwets gezellig in Gronsveld, goede koffie en gesprekken en perfecte voortgang van de werkzaamheden waarvoor dank Arthur.

Deze 10 klepper blijft mij voorlopig nog wel dienen. :D