Zwarte Volvo V70 1998 en Volvo 240

Gestart door rogerV701998, 31-05-2009 13:21:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Ja, die vettige stekker was van de krukassensor ;D


Gr 8)

rogerV701998

Vandaag heb ik de velgen verwijderd om de naven nogmaals op te kunnen schuren. De auto wiebelde (vanaf de bandenwissel) een beetje dus de naven nogmaals vlak gemaakt.

Toen ik het wiel aan bestuurderszijde verwijderde zag ik dit:





Gr. roger

Thys

#332
Generaal Dasty to the rescue!

Lekkere smeerbende :eusa_sick:

elianmars

Zo zag één van de voorwielen van de Engelse sloper er ook uit...........

Even naar Thuur voor een nieuw hoesje?  ;D

thuur

Citaat van: elianmars op 25-04-2010 21:34:32
Even naar Thuur voor een nieuw hoesje?  ;D

Ik wil het met alle liefde doen, maar in dit geval raad ik toch aan de dichtsbijzijnde garage op te zoeken. Als de homokineet nu kapot gereden wordt ben je veel duurder uit :-\


Ligt het trouwens aan mij, of lijkt het alsof de band aan de binnenkant (wand) mooi schoon is? Dus alsof er iets tegenaan heeft geschuurd?


Gr :eusa_think:

rogerV701998

Citaat van: thuur op 25-04-2010 21:40:43
Citaat van: elianmars op 25-04-2010 21:34:32
Even naar Thuur voor een nieuw hoesje?  ;D

Ik wil het met alle liefde doen, maar in dit geval raad ik toch aan de dichtsbijzijnde garage op te zoeken. Als de homokineet nu kapot gereden wordt ben je veel duurder uit :-\


Ligt het trouwens aan mij, of lijkt het alsof de band aan de binnenkant (wand) mooi schoon is? Dus alsof er iets tegenaan heeft geschuurd?

Gr :eusa_think:

Vind je niet dat de naaf mooi schoon is? :eusa_shifty:

thuur

Citaat van: rogerV701998 op 25-04-2010 21:43:38
Citaat van: thuur op 25-04-2010 21:40:43
Citaat van: elianmars op 25-04-2010 21:34:32
Even naar Thuur voor een nieuw hoesje?  ;D

Ik wil het met alle liefde doen, maar in dit geval raad ik toch aan de dichtsbijzijnde garage op te zoeken. Als de homokineet nu kapot gereden wordt ben je veel duurder uit :-\


Ligt het trouwens aan mij, of lijkt het alsof de band aan de binnenkant (wand) mooi schoon is? Dus alsof er iets tegenaan heeft geschuurd?

Gr :eusa_think:

Vind je niet dat de naaf mooi schoon is? :eusa_shifty:

Ja, dat deel van de operatie is alvast gelukt ;D


Gr :eusa_shifty:

rogerV701998

Citaat van: thyzerrr op 25-04-2010 20:31:58
Generaal Dasty to the rescue!

Lekkere smeerbende :eusa_sick:

Met Dasty as hoezen repareren!!! ;D

sjarrel2

Citaat van: rogerV701998 op 23-09-2009 20:45:14
Citaat van: razorx op 23-09-2009 19:35:34
Inderdaad, het levert bij een N/A net een beetje extra vermogen op.
De klep heb ik er netjes uitgedremeld, en de warme inlaat netjes en vooral glad dichtgemaakt.

Gr.
Yits.

Klopt, het is te merken (marginaal, maar toch) dat dat beetje extra lucht verschil maakt. Heb je bij strenge vorst ook geen problemen gehad bij korte ritten? Ik zit er ook over te denken om het zo te laten maar van de andere kant, het zit er natuurlijk niet voor niets op.

Gr. roger

Zit met interesse je blog te lezen omdat ik nagenoeg dezelfde auto heb (zwarte 1998 v70, at, zwart leer etc..). Nu las ik het stukje over de luchtfilterhuismodificatie (scrabble). Zou je eens een foto willen plaatsen van die modificatie? Ik zou het ook wel eens willen proberen en aangezien de kou toch uit de lucht is....

Gr,
Kees

rogerV701998

#339
In het luchtfilterhuis zit een klep die afhankelijk van de temperatuur warme lucht van het spruitstuk of koude lucht van de rijwind doorlaat. Arthur heeft die klep volgens mij vast gezet zodat er alleen nog koude lucht wordt aangezogen.

Wellicht kan Arthur even aangeven wat hij precies gedaan heeft.

Gr. roger

wepster

gewoon de ashoes vervangen en die homokineet indien nodig ook meteen doen  ;)
dat trillen is er niet voor niets
maar dan wel daarna weer alles schoon maken he roger dasty does the trick ;D

rogerV701998

Citaat van: wepster op 26-04-2010 10:20:19
gewoon de ashoes vervangen en die homokineet indien nodig ook meteen doen  ;)
dat trillen is er niet voor niets
maar dan wel daarna weer alles schoon maken he roger dasty does the trick ;D


Ik heb mijn Dasty voorraad aangevuld!! ;D

Het trillen was meer wiebelen bij lage snelheden en had volgens mij toch echt maken met de vuile naven. Er komt geen enkel geluid van de as.

Ik heb in het verleden een Talbot Horizon gehad en dus regelmatig homokineten (laten) vervangen.

Ik hoop echt dat ik met die as hoes op tijd ben...

Gr. roger

thuur

Citaat van: rogerV701998 op 26-04-2010 10:13:11
In het luchtfilterhuis zit een klep die afhankelijk van de temperatuur warme lucht van het spruitstuk of koude lucht van de rijwind doorlaat. Arthur heeft die klep volgens mij vast gezet zodat er alleen nog koude lucht wordt aangezogen.

Wellicht kan Arthur even aangeven wat hij precies gedaan heeft.

Ik heb het elleboogvormig stuk uit het luchtfilterhuis gedemonteerd, het waselement wat voor de omschakeling zorgt verwijderd (Dremel), de klep in de 'koude' stand vastgezet met 2 schroeven en het vacuumslangetje verwijderd en de aansluiting uiteraard afgedopt.


Gr :D

wepster

Citaat van: rogerV701998 op 26-04-2010 11:05:53
Citaat van: wepster op 26-04-2010 10:20:19
gewoon de ashoes vervangen en die homokineet indien nodig ook meteen doen  ;)
dat trillen is er niet voor niets
maar dan wel daarna weer alles schoon maken he roger dasty does the trick ;D


Ik heb mijn Dasty voorraad aangevuld!! ;D

Het trillen was meer wiebelen bij lage snelheden en had volgens mij toch echt maken met de vuile naven. Er komt geen enkel geluid van de as.

Ik heb in het verleden een Talbot Horizon gehad en dus regelmatig homokineten (laten) vervangen.

Ik hoop echt dat ik met die as hoes op tijd ben...

Gr. roger

zolang er nog iets van vet in de homokineet zit is het geen probleem enkel als hij droog komt te staan dan gaat het hard en kon hij binnen zeer korte tijd stuk lopen dus vlug een ashoes scoren en zsm monteren met een flinke dot vet in de HK

rogerV701998

Citaat van: wepster op 26-04-2010 12:32:10
Citaat van: rogerV701998 op 26-04-2010 11:05:53
Citaat van: wepster op 26-04-2010 10:20:19
gewoon de ashoes vervangen en die homokineet indien nodig ook meteen doen  ;)
dat trillen is er niet voor niets
maar dan wel daarna weer alles schoon maken he roger dasty does the trick ;D


Ik heb mijn Dasty voorraad aangevuld!! ;D

Het trillen was meer wiebelen bij lage snelheden en had volgens mij toch echt maken met de vuile naven. Er komt geen enkel geluid van de as.

Ik heb in het verleden een Talbot Horizon gehad en dus regelmatig homokineten (laten) vervangen.

Ik hoop echt dat ik met die as hoes op tijd ben...

Gr. roger

zolang er nog iets van vet in de homokineet zit is het geen probleem enkel als hij droog komt te staan dan gaat het hard en kon hij binnen zeer korte tijd stuk lopen dus vlug een ashoes scoren en zsm monteren met een flinke dot vet in de HK


Idd Wibo,

Afspraak staat voor woensdag a.s. bij Volvo Rutten (redelijk dichtbij dus hoef ik niet ver te rijden) en tot die tijd staat de auto bij mij thuis in de garage.

2 dagen de Volvo niet gebruiken, dat wordt afkicken... :eusa_shifty: ;D