Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Citaat van: M a r c op 01-10-2010 20:27:20
Wat een malloot:

Rel om antisemitische grap van Berlusconi
01-10-2010 | Door: ANP

ROME (ANP) - In Italië is een rel ontstaan om een anti-Joodse grap van Silvio Berlusconi. De premier werd gefilmd toen hij woensdag op straat voor zijn huis in Rome met jongeren stond te praten. Het filmpje heeft inmiddels zijn weg naar internet gevonden.

Berlusconi vertelde toen het verhaal van een Jood die aan een andere Jood vertelt dat hij tijdens de Holocaust een Joodse onderduiker opnam en verborg in zijn kelder. Die moest daarvoor wel 3000 euro per dag betalen. De pointe van Berlusconi's grap is dat de onderduiker nog steeds in de kelder zit: ,,Denk je dat we hem moeten zeggen dat Hitler dood is en dat de oorlog voorbij is?''

Volgens Joodse verenigingen in Italië bevat de grap ,,de ergste antisemitische stereotypes''. Volgens de centrumlinkse oppositie moet Italië zich schamen voor zijn premier.

http://www.kpnvandaag.nl/#ExtendedNews|/contentid=127739

Daarbij vergeleken is Wilders een heilig boontje  ;)

Ja, die Berlusconi spoort nmm inderdaad gewoon niet.
...The Nile isn't just a river in Africa...

V70geRwin

Citaat van: The Saint op 01-10-2010 18:42:43
Citaat van: spekkie99 op 01-10-2010 13:29:34ik vind het ook onbegrijpelijk om met die lachende gezichten een pakket bezuinigingen te presenteren alsof het ouwejongenskrentebrood voor de wind gaat.

Is wel héél erg goedkoop dit he. Als ze hadden gehuild had je het 100% óók de grond in getrapt. Er is een akkoord bereikt na weken onderhandelen, lange dagen en veel spanning. Als je dan niet tevreden mag lachen dat dit gelukt is...

The Saint, die begrijpt dat de frustratie er bij jou vanaf druipt..

Het wordt voor veel mensen echt een stuk minder leuk, als je dat niet een beetje beseft ben je wat mij betreft niet regerenswaardig. Hoe blij je ook kan zijn met je eigen prestatie dat is gewoon ff ondergeschikt want je bent gekozen en wordt tenslotte betaald door de burgers en niets minder.

PVV staat weer aan de zijlijn met de gedoogsteun en kan zijn oude spelletje blijven spelen.
CDA is helemaal van het pad, zij hadden VVD en PVV moeten laten regeren met gedoogsteun, die prijs gaan ze nog wel betalen in de toekomst.
VVD, rijk rijker rijkst?

Meer politie maar geen cent erbij voor de agenten die we nu hebben, wervingscampagne zal wel uit het budget gaan lopen.

Wel grappig dat mij om een onderbouwing wordt gevraagd maar dat die kritische blik ff uitgaat als het om het regeerakkoord gaat.

Marc O.

Citaat van: spekkie99 op 01-10-2010 23:16:33
Citaat van: The Saint op 01-10-2010 18:42:43
Citaat van: spekkie99 op 01-10-2010 13:29:34ik vind het ook onbegrijpelijk om met die lachende gezichten een pakket bezuinigingen te presenteren alsof het ouwejongenskrentebrood voor de wind gaat.

Is wel héél erg goedkoop dit he. Als ze hadden gehuild had je het 100% óók de grond in getrapt. Er is een akkoord bereikt na weken onderhandelen, lange dagen en veel spanning. Als je dan niet tevreden mag lachen dat dit gelukt is...

The Saint, die begrijpt dat de frustratie er bij jou vanaf druipt..

Het wordt voor veel mensen echt een stuk minder leuk, als je dat niet een beetje beseft ben je wat mij betreft niet regerenswaardig. Hoe blij je ook kan zijn met je eigen prestatie dat is gewoon ff ondergeschikt want je bent gekozen en wordt tenslotte betaald door de burgers en niets minder.

PVV staat weer aan de zijlijn met de gedoogsteun en kan zijn oude spelletje blijven spelen.
CDA is helemaal van het pad, zij hadden VVD en PVV moeten laten regeren met gedoogsteun, die prijs gaan ze nog wel betalen in de toekomst.
VVD, rijk rijker rijkst?

Meer politie maar geen cent erbij voor de agenten die we nu hebben, wervingscampagne zal wel uit het budget gaan lopen.

Wel grappig dat mij om een onderbouwing wordt gevraagd maar dat die kritische blik ff uitgaat als het om het regeerakkoord gaat.

Seriously....Waar is jóuw kritische blik dan? Het (concept) regeerakkoord bestaat uit 46 pagina's en het (concept) gedoogakkoord uit 20 pagina's. Je haalt nu één onderwerp aan zonder cijfers of feiten te noemen, alleen maar veronderstellingen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

M a r c

Misschien is Spekkie ambtenaar?  ;D

Hoe je het ook wendt of keert: er zal toch ergens bezuinigd moeten worden.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

verburgh

Citaat van: M a r c op 01-10-2010 23:58:01

Ja op directeuren die porsche rijden :eusa_shifty:

M a r c

Niet als die mensen er hard voor werken...  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

verburgh

Citaat van: M a r c op 02-10-2010 00:01:07
Niet als die mensen er hard voor werken...  ;)
Dat is waar ;) eerst maar is zien of het allemaal wel door gaat :-\

elianmars

Citaat van: verburgh op 01-10-2010 23:59:20

Of op brandweerlieden die op hun 41e met pensioen kunnen  :eusa_snooty: ;) ;D

UserID6342

Citaat van: M a r c op 01-10-2010 20:27:20
Wat een malloot:

Rel om antisemitische grap van Berlusconi
01-10-2010 | Door: ANP

ROME (ANP) - In Italië is een rel ontstaan om een anti-Joodse grap van Silvio Berlusconi. De premier werd gefilmd toen hij woensdag op straat voor zijn huis in Rome met jongeren stond te praten. Het filmpje heeft inmiddels zijn weg naar internet gevonden.

Berlusconi vertelde toen het verhaal van een Jood die aan een andere Jood vertelt dat hij tijdens de Holocaust een Joodse onderduiker opnam en verborg in zijn kelder. Die moest daarvoor wel 3000 euro per dag betalen. De pointe van Berlusconi's grap is dat de onderduiker nog steeds in de kelder zit: ,,Denk je dat we hem moeten zeggen dat Hitler dood is en dat de oorlog voorbij is?''

Volgens Joodse verenigingen in Italië bevat de grap ,,de ergste antisemitische stereotypes''. Volgens de centrumlinkse oppositie moet Italië zich schamen voor zijn premier.

http://www.kpnvandaag.nl/#ExtendedNews|/contentid=127739

Daarbij vergeleken is Wilders een heilig boontje  ;)
Euh, even voor de duidelijkheid: ben geen voorstander van Berlusconi en heb ook niets met antisemitisme !  Wel vind ik de grap geslaagd ;D ;D Alleen omdat hij premier is kan het volgens veel mensen niet, terwijl als de buurman dezelfde grap verteld het wel ok is ??  Hoe hypocriet zijn we nu allemaal ??

V70geRwin

nope en kom er op de kinderopvang na best goed vanaf maar het gaat erom of je het met de keuzes waar te bezuinigen eens kan zijn. en dat kan ik niet, op veel punten niet.

nogmaals, het is echt gebakken lucht dat het nu echt gaat veranderen etc.
als je daarin gelooft ga je echt keihard teleurgesteld worden.

juist op de inhoud is het veel gebakken lucht.

http://www.d66.nl/d66nl/nieuws/20101001/gebroken_beloftes_in_regeerakkoord?ctx=vghpm7u9vdea

ps als je veel verdient betaal je ook veel belasting hoor.

mehn

Citaat van: elianmars op 02-10-2010 00:40:53
Citaat van: verburgh op 01-10-2010 23:59:20

Of op brandweerlieden die op hun 41e met pensioen kunnen  :eusa_snooty: ;) ;D

En die tijdens werkjtijd ook nog het hele forum volspammen :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

sander2

Als je met de normale hardwerkende mens "Jan Modaal" bedoeld, klopt je aanname niet. De rijkste 10% van nederland betaald 90% van alle belastinginkomsten. De feitelijke financieren die rijken al die onzinnigheid.

Citaat van: The Saint op 01-10-2010 18:56:48
Citaat van: Misha op 01-10-2010 18:42:59In Nederland is de normale hardwerkende mens decennia lang de financier van alle onzinnigheid geweest, dus het is tijd dat daar eens anders tegen aan wordt gekeken.

Zo voel ik het ook.

sander2

Werknemers met een benedengemiddeld inkomen betalen in Nederland vooral premie voor de eigen zorg-, WW-, en AOW-premie. Aan de rijksuitgaven betalen ze uit hun inkomen nauwelijks mee (wel via de btw, uiteraard).

De armste tien procent van de Nederlandse huishoudens verdient ongeveer 9800 euro per jaar. Absoluut geen vetpot, dus gelukkig dat ze 150 euro inkomstenbelasting (ex. sociale premies en ziektekosten) betalen. Per jaar.
De volgende tien procent verdient gemiddeld 18.800 euro en betaalt 215 euro belasting. Per jaar.

De tien procent weer iets minder arme Nederlanders, harkt gemiddeld 24.900 euro binnen. Totale jaarlijkse inkomstenbelasting: 455 euro. 

Langzaam kruipt de belastingsom omhoog. De op vier na armste tien procent van de Nederlanders (32.000 euro), draagt 974 euro bij. De op vijf na 'armsten', dwz halverwege de inkomensverdeling (40.400 euro) levert 1706 euro in.

Het loopt op, maar de schatkist krijg je op deze manier niet vol. Wie betaalt er egenlijk substantieel inkomstenbelasting in Nederland? Het is – jawel – de tien procent rijksten. Gemiddeld inkomen: een lekkere 159.000.  Belastingaanslag: 33.519. Dat tikt aan!
De rijkste 10 procent huishoudens (dat zijn ongetwijfeld vaak tweeverdieners) betaalt 223 maal zoveel belasting als de armste 10 procent. De rijkste 10 procent betaalt ook meer dan de andere 90 procent bij elkaar. Wie durft er nog te beweren dat in Nederland de sterkste schouders niet allang de zwaarste lasten dragen?

The Saint

Citaat van: Dirk342 op 02-10-2010 07:51:48Berlusconi vertelde toen het verhaal van een Jood die aan een andere Jood vertelt dat hij tijdens de Holocaust een Joodse onderduiker opnam en verborg in zijn kelder. Die moest daarvoor wel 3000 euro per dag betalen. De pointe van Berlusconi's grap is dat de onderduiker nog steeds in de kelder zit: ,,Denk je dat we hem moeten zeggen dat Hitler dood is en dat de oorlog voorbij is?''

Euh, even voor de duidelijkheid: ben geen voorstander van Berlusconi en heb ook niets met antisemitisme !  Wel vind ik de grap geslaagd ;D ;D Alleen omdat hij premier is kan het volgens veel mensen niet, terwijl als de buurman dezelfde grap verteld het wel ok is ??  Hoe hypocriet zijn we nu allemaal ??

Niet mee eens Dirk. Gezien het gebeurde vind ik dat je hier geen grappen over mag maken. Ik niet, en een premier van een land al helemaal niet. Je gaat op de zielen staan van de overlevenden en hun nabestaanden. Waarom? Het ging hier niet bepaald om een klein relletje. Vriend van mij is laatst in Auschwitz geweest. Mss moet Berlusconi dat ook even doen. Als ie een gaatje kan prikken tussen al zijn sexfeestjes natuurlijk.
No shirt no shoes, no pinball

UserID6342

Citaat van: The Saint op 02-10-2010 09:24:14
Citaat van: Dirk342 op 02-10-2010 07:51:48Berlusconi vertelde toen het verhaal van een Jood die aan een andere Jood vertelt dat hij tijdens de Holocaust een Joodse onderduiker opnam en verborg in zijn kelder. Die moest daarvoor wel 3000 euro per dag betalen. De pointe van Berlusconi's grap is dat de onderduiker nog steeds in de kelder zit: ,,Denk je dat we hem moeten zeggen dat Hitler dood is en dat de oorlog voorbij is?''

Niet mee eens Dirk. Gezien het gebeurde vind ik dat je hier geen grappen over mag maken. Ik niet, en een premier van een land al helemaal niet. Je gaat op de zielen staan van de overlevenden en hun nabestaanden. Waarom? Het ging hier niet bepaald om een klein relletje. Vriend van mij is laatst in Auschwitz geweest. Mss moet Berlusconi dat ook even doen. Als ie een gaatje kan prikken tussen al zijn sexfeestjes natuurlijk.
Snap je standpunt wel en daar gaat het ook niet om, maar hoeveel geintjes / grappen worden er niet gemaakt over homo's, turken, marokkanen, oude bjaarden, zwaar zieken, etc. etc.  Is voor die mensen ook niet echt leuk, maar nogmaals het is een grapje.  Ik denk ook niet dat men daar te lang stil bij moet staan bij de achterliggende gedachte.  Ik weet zeker dat als er een mop verteld word over een bepaalde bevolkingsgroep, dat ook jij een glimlach niet kan onderdrukken terwijl dit misschien wel superkwetsend is voor die groep.