Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

Henk855

Wat er gebeurt in Nederland maakt me niet veel uit maar als ik vandaag in de krant lees dat er weer een aantal Marokkaanse jongeren een hondje van een oude dame tegen de muur schoppen en dat een groep Marokkaanse jongeren een oude invalide man met stenen bekogelen dan is voor mij de keuze makkelijk.

Weg met dat tuig en terug naar de zandbak van hun voorvaderen, hou niet van discrimineren maar door dit soort zaken ga je wel alles over één kam scheren, helaas het is niet anders. Kijk eens naar Opsporing Verzocht alle verdachte die je ziet hebben een getinte huidskleur, dit moet stoppen dus ga ik 100% voor rechts.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7803803/__Hondje_doodgeschopt__.html

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7810337/___Jongeren_stenigen_invalide_man___.html?sn=binnenland,buitenland
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Reitse

Citaat van: arjenT5R op 01-10-2010 18:12:53
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:QGsnMJImZHaQCM:http://img364.imageshack.us/img364/5088/moslimswy5.png&t=1
http://www.geencommentaar.nl/media/percMoslimsVersie2.jpg

edit:

http://www.geencommentaar.nl/2009/06/29/wanneer-is-nederland-20-procent-moslim-u/
Gaaf.... maarreh dus?
diagrammetje 1 zijn een paar staafjes naast elkaar. Zegt me verder niks, kan je niks van maken.
Diagrammetje 2 eigenlijk net zo. 2009 is een 0-meting en de rest? Welke aannames zijn gedaan, welke voorspellende profeten zijn geraadpleegd, welke onderzoeksbureaus zijn actief geweest, wie stelde de vraag (en wie betaalde), welke onderzoeksvraag is gesteld, welke bronnen zijn geraadpleegd, welke factoren zijn meegenomen en welke factoren zijn uitgesloten, welke betrouwbaarheidsinterval zit er eigenlijk in dat lijntje?

De vraag uit mijn vorige posting blijft nog even staan :)

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Reitse

die eerste link is een wat schreeuwerig artikel waarvan de kern me ontgaat.

De tweede is een vergelijking tussen vroeger en nu. Enige wat ik eruit haal is dat we tegenwoordiger wat meer open-minded zijn.

Beide geven geen antwoord op de plaatjes van Arjen.

Marc O.

Citaat van: Reitse op 01-10-2010 18:34:32

De tweede is een vergelijking tussen vroeger en nu. Enige wat ik eruit haal is dat we tegenwoordiger wat meer open-minded zijn.

Ze waren ook niet bedoeld als antwoord op de plaatjes van Arjen.

En als je het eerste artikel alleen maar schreeuwerig vindt, dan ontgaat de kern je inderdaad. Onbegrijpelijk, maar goed....

En als je van het tweede artikel alleen maar vindt dat het een vergelijking is, dan ontgaat je ook hier de kern.

Om een of andere reden krijg ik toch de indruk dat je erg naïef bent, Reitse....

The Saint

Citaat van: spekkie99 op 01-10-2010 13:29:34ik vind het ook onbegrijpelijk om met die lachende gezichten een pakket bezuinigingen te presenteren alsof het ouwejongenskrentebrood voor de wind gaat.

Is wel héél erg goedkoop dit he. Als ze hadden gehuild had je het 100% óók de grond in getrapt. Er is een akkoord bereikt na weken onderhandelen, lange dagen en veel spanning. Als je dan niet tevreden mag lachen dat dit gelukt is...

The Saint, die begrijpt dat de frustratie er bij jou vanaf druipt..
No shirt no shoes, no pinball

Misha

Eigenlijk boeit het hele Moslimverhaal me niet zo, ik zie daar op begrijpelijke maatregelen na ook niet veel van terugkomen.
De rest van de maatregelen spreekt me wel erg aan: voor de normaal werkende mens blijven de bezuinigingen beperkt, en daar ben ik blij mee.  Ook dat er eindelijk iets wordt gedaan aan de schrijnende situaties voor onze bejaarden en dat de politie zijn bonnenquota mag wegdoen en weer met veiligheid bezig kan zijn. Lijkt me voor agenten ook veel fijner, denk dat de meeste daarvan ook niet zitten te wachten om te laseren achter een struikje vandaan.

In Nederland is de normale hardwerkende mens decennia lang de financier van alle onzinnigheid geweest, dus het is tijd dat daar eens anders tegen aan wordt gekeken. Netto effekt was namelijk ook dat deze mensen Nederland begonnen te ontvluchten.  Het is net als met auto's : eerst zorgen dat de motor goed loopt, dan de verfraaiingen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

The Saint

Citaat van: Misha op 01-10-2010 18:42:59In Nederland is de normale hardwerkende mens decennia lang de financier van alle onzinnigheid geweest, dus het is tijd dat daar eens anders tegen aan wordt gekeken.

Zo voel ik het ook.
No shirt no shoes, no pinball

coyote1980

Ach, zoals met elke coalitie zijn er mensen die er blij mee zijn en mensen die er absoluut niet blij mee zijn. Opmerking X is dan in het ene geval een 'goedkope opmerking' en zal op het andere moment bijval krijgen. Maakt allemaal niet uit, hoort er allemaal bij, je ongenoegen en blijdschap moet je gewoon kunnen uiten :)

Ik zie het allemaal wel, deze coalitie heeft niet mijn voorkeur en ik zal er geen traan om laten wanneer hij verdwijnt.

Hoeveel werk gaat het bijvoorbeeld kosten om het aantal ambtenaren omlaag te brengen? Zomaar ambtenaren wegsnijden gaat niet, ze komen nu al om in het werk en er blijft al zo veel werk liggen. Enige manier is de procedures te versimpelen zodat er minder manuren nodig zijn. Als deze coalitie het op die manier zou brengen zou ik me erin kunnen vinden, maar het wordt nu weer op een populistische manier gebracht dat ik er jeuk van krijg...

O leuk, cijfers, even het aantal ambtenaren per 1000 inwoners, doen we het helemaal niet slecht mee
China:
- 9 (4 + 5) per 1000
Japan:
- 38 (36 + 2) per 1000
Duitsland:
- 65 (59 + 6) per 1000
Nederland:
- 66 (61 + 5) per 1000
VS:
- 75 (67 +  per 1000
UK:
- 81 (76 + 5) per 1000
Egypte:
- 95 (86 + 9) per 1000
Frankrijk:
- 97 (87 + 10) per 1000
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

mehn

Citaat van: Reitse op 01-10-2010 18:26:39
diagrammetje 1 zijn een paar staafjes naast elkaar. Zegt me verder niks, kan je niks van maken.

Nou...volgens mij is in dit plaatje duidelijk te zien dat er véél meer Moslims in de "Wereld" wonen dan in "Europa" en in een viertal jaartallen in Nederland ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Misha

Citaat van: The Saint op 01-10-2010 18:56:48
Citaat van: Misha op 01-10-2010 18:42:59In Nederland is de normale hardwerkende mens decennia lang de financier van alle onzinnigheid geweest, dus het is tijd dat daar eens anders tegen aan wordt gekeken.

Zo voel ik het ook.
We moesten het ook wel een keer eens zijn he.. :)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Reitse

Citaat van: mehn op 01-10-2010 19:04:51
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:QGsnMJImZHaQCM:http://img364.imageshack.us/img364/5088/moslimswy5.png&t=1

Citaat van: Reitse op 01-10-2010 18:26:39

Nou...volgens mij is in dit plaatje duidelijk te zien dat er véél meer Moslims in de "Wereld" wonen dan in "Europa" en in een viertal jaartallen in Nederland ;)
O, die vier pixels stellen NL voor?

Reitse

Citaat van: Marc O. op 01-10-2010 18:37:49

En als je het eerste artikel alleen maar schreeuwerig vindt, dan ontgaat de kern je inderdaad. Onbegrijpelijk, maar goed....

En als je van het tweede artikel alleen maar vindt dat het een vergelijking is, dan ontgaat je ook hier de kern.

Om een of andere reden krijg ik toch de indruk dat je erg naïef bent, Reitse....
Naïeviteit valt wel mee, maar je moet bij mij écht je best doen om me te overtuigen, ben geen meeloper achter de eerste de beste schreeuwe ;)

Maar leg maar eens uit welke kernen ik misloop :D

Marc O.

Citaat van: Reitse op 01-10-2010 19:40:36
Citaat van: Marc O. op 01-10-2010 18:37:49

Naïeviteit valt wel mee, maar je moet bij mij écht je best doen om me te overtuigen, ben geen meeloper achter de eerste de beste schreeuwe ;)

Maar leg maar eens uit welke kernen ik misloop :D

Ja, kom op zeg. Als je zelf niet begrijpt wat er gezegd wordt, dan kan ik daar weinig meer aan veranderen.
;)

M a r c

Wat een malloot:

Rel om antisemitische grap van Berlusconi
01-10-2010 | Door: ANP

ROME (ANP) - In Italië is een rel ontstaan om een anti-Joodse grap van Silvio Berlusconi. De premier werd gefilmd toen hij woensdag op straat voor zijn huis in Rome met jongeren stond te praten. Het filmpje heeft inmiddels zijn weg naar internet gevonden.

Berlusconi vertelde toen het verhaal van een Jood die aan een andere Jood vertelt dat hij tijdens de Holocaust een Joodse onderduiker opnam en verborg in zijn kelder. Die moest daarvoor wel 3000 euro per dag betalen. De pointe van Berlusconi's grap is dat de onderduiker nog steeds in de kelder zit: ,,Denk je dat we hem moeten zeggen dat Hitler dood is en dat de oorlog voorbij is?''

Volgens Joodse verenigingen in Italië bevat de grap ,,de ergste antisemitische stereotypes''. Volgens de centrumlinkse oppositie moet Italië zich schamen voor zijn premier.

http://www.kpnvandaag.nl/#ExtendedNews|/contentid=127739

Daarbij vergeleken is Wilders een heilig boontje  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl