Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

Daf46

Citaat van: Misha op 06-10-2010 22:25:21
Citaat van: Daf46 op 06-10-2010 22:07:28
http://goedgelovig.wordpress.com/2010/10/04/wilders-roept-op-tot-christenjurken-tax/  :P

Precies, zo is het ook. En daarmee geldt dat voor ieder werk dat als grondslag dient in niet in redelijkheid is geschreven, danwel is geschreven op een moment dat de mensen nog duizenden jaren terug waren in hun niveau van beschaving.

Goed stuk, mooie relativering en zet de dingen in hun juiste perspectief. :eusa_clap:

Helemaal eens maar ik ben dan ook een "linksmens"  ;)

Misha

Citaat van: Daf46 op 06-10-2010 22:29:45
Citaat van: Misha op 06-10-2010 22:25:21
http://goedgelovig.wordpress.com/2010/10/04/wilders-roept-op-tot-christenjurken-tax/  :P

Precies, zo is het ook. En daarmee geldt dat voor ieder werk dat als grondslag dient in niet in redelijkheid is geschreven, danwel is geschreven op een moment dat de mensen nog duizenden jaren terug waren in hun niveau van beschaving.

Goed stuk, mooie relativering en zet de dingen in hun juiste perspectief. :eusa_clap:

Helemaal eens maar ik ben dan ook een "linksmens"  ;)
Ik ben daarentegen een rechtsmens, ben het met veel van Wilders eens maar deel geen van zijn opvattingen over de Islam specifiek en al helemaal niet dat de christelijke cultuur of welke religieuze cultuur dan ook beter zou zijn.

Vind overigens wel dat hij mag zeggen wat hij wil.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

The Saint

Citaat van: Misha op 06-10-2010 21:49:09
@Saint, even opletten, ik ga iets positiefs zeggen over Amerika !

:o dat had ik niet aan zien komen, rustig aan please...  ;)
No shirt no shoes, no pinball

Misha

Citaat van: The Saint op 06-10-2010 22:35:56
Citaat van: Misha op 06-10-2010 21:49:09
@Saint, even opletten, ik ga iets positiefs zeggen over Amerika !

:o dat had ik niet aan zien komen, rustig aan please...  ;)
Wees gerust, zal voorlopig niet meer voorkomen.. ;D

V70geRwin

een van de reacties vond ik prachtig:

Ruud Vermeij, op 4 oktober, 2010 bij 10:23 am Said:

Ed Tertje uit klas 4b van het Respect-en-Fatsoen-college komt bij de sectordirecteur.
"Zeg Ed, ik heb gehoord dat jij Mosli Ma uitgescholden hebt voor kopvoddentrut. Dat doen wij hier op onze respectvolle school niet."
"Wat een linkse kerkpraat. U zou hier niet op het pluche moeten zitten! U weet toch wel dat ik vrijheid van meningsuiting heb?"
"Meneer Tertje, u heeft helemaal gelijk. Zeg, we hebben nog een vacature in de medezeggenschapsraad. Iets voor u?"

De politiek geeft onze jeugd het goede voorbeeld.

Misha

Citaat van: spekkie99 op 06-10-2010 22:48:18

een van de reacties vond ik prachtig:

Ruud Vermeij, op 4 oktober, 2010 bij 10:23 am Said:

Ed Tertje uit klas 4b van het Respect-en-Fatsoen-college komt bij de sectordirecteur.
"Zeg Ed, ik heb gehoord dat jij Mosli Ma uitgescholden hebt voor kopvoddentrut. Dat doen wij hier op onze respectvolle school niet."
"Wat een linkse kerkpraat. U zou hier niet op het pluche moeten zitten! U weet toch wel dat ik vrijheid van meningsuiting heb?"
"Meneer Tertje, u heeft helemaal gelijk. Zeg, we hebben nog een vacature in de medezeggenschapsraad. Iets voor u?"

De politiek geeft onze jeugd het goede voorbeeld.

En dit vind ik dus weer nergens op slaan, sorry.

Marc O.

http://goedgelovig.wordpress.com/2010/10/04/wilders-roept-op-tot-christenjurken-tax/  :P

Heb het gelezen, maar ben er niet echt van onder de indruk. Is voornamelijk niet-onderbouwd geklets dat eerder in een stripboek thuishoort dan in een serieuze discussie.

Zonder arrogant te willen zijn zou ik je willen vragen om dit te lezen; ik denk dat dat een betere vergelijking van twee religies is:
http://yoramstein.blogspot.com/2010/10/is-salafisme-geen-bedreiging-voor-de.html
...The Nile isn't just a river in Africa...

Misha

Citaat van: Marc O. op 06-10-2010 23:06:02
http://goedgelovig.wordpress.com/2010/10/04/wilders-roept-op-tot-christenjurken-tax/  :P

Heb het gelezen, maar ben er niet echt van onder de indruk. Is voornamelijk niet-onderbouwd geklets dat eerder in een stripboek thuishoort dan in een serieuze discussie.

Precies, daarom vind ik het juist zo'n mooi vergelijk. :evil:

Marc O.

Citaat van: Misha op 06-10-2010 23:14:51

Ach, ik zeg: Iedere vorm van religie zou afgeschaft moeten worden.
...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID6342

Citaat van: Marc O. op 06-10-2010 23:16:24
Citaat van: Misha op 06-10-2010 23:14:51

Ach, ik zeg: Iedere vorm van religie zou afgeschaft moeten worden.
+ 1 Daar om en om vrouwen zijn de grootste oorlogen gevoerd ;D

antraciet

+ 1 Daar om en om vrouwen zijn de grootste oorlogen gevoerd  ;D

Zo krijgen kruistochten weer een hele andere betekenis  :o

widebody

Oorlogen zijn altijd gevoerd om de 3 K's

K*t
Kerk
Kapitaal

Geloven is niet erg, ieder 't zijne. Maar als mensen hun geloof aan mij gaan opdringen .......... :eusa_whistle:

Reitse

@Marc: persoonlijk zie ik het liefste helemaal geen kabinet. Ik las vanmorgen weer wat opiniestukken waarin wordt aangegeven dat het Nederlandse regeer/gedoogakkoord leuk geklets is, maar aan alle kanten vastloopt in de Europese wetgeving. Vanwege de uitstraling van Wilders zal de EU ook niet heel erg staan te springen om de wetgeving voor ons als modderige delta aan te passen. Zo belangrijk zijn we uiteindelijk ook niet (al vinden we zelf van wel...). De beloften die aan de kiezers gedaan zijn zullen het grotendeels nooit halen, daarom vroeg ik ook om lijstjes en ben echt, oprecht, benieuwd wat er van terecht gaat komen.

In de huidige, totaal verdeelde, samenleving valt geen goed kabinet te smeden, wat je ook doet, het is water bij de aangelengde wijn schenken en dat wordt nooit meer wat. Dus geen kabinet maar een aan directeuren op de ministeries zetten die gewoonweg uitvoeren wat de tweede kamer democratisch besluit. Zij zijn de volksvertegenwoordiging, op 9 juni door ons hoogstpersoonlijk uitverkoren, dus daar moeten we het mee doen. Hare Maje mag alle lollige buitenlandse reisjes doen die Balkje eerder deed en over 4 jaar gaan we weer kiezen.

Maar we moeten het doen met wat er nu zit en ik ben heel benieuwd wat het gaat worden.

daytonawim

Als blijkt dat we stomweg niets meer kunnen doen aan integratie, inburgering, instroom van asielzoekers en goudzoekers door Europeese regelgeving, dan heeft links zijn werk goed gedaan.

Dat zou betekenen dat hardwerkende Nederlanders hiervan de rekening tegemoed kunnen gaan zien, maw forse
stijgingen van kosten (geld moet namelijk ergens vandaan komen) zal dat te zien zijn in resultaten van komende verkezingen.

Overigens willen de de kamer 30 % kleiner gaan maken, hierdoor zullen vele splinterpartijen straks niet meer aanbod komen in de kamer omdat ze de kiesdeler niet meer gaan halen.

Waar ik mij de laatste tijd over verbaas is dat er regelmatig welbespraakte "alochtonen" op de buis te zien zijn geweest die zeker al flink wat jaren hier wonen, daar in tegen zie ik jonge  "gasten"  lopen die nog niet een behoorlijk Nederlands kunnen praten.

M a r c

@Reitse:  dat geneuzel over de "uitstraling" van Wilders vind ik zo'n geklets...... In een Europa waar Sarkozi en Berlusconi gewoon aan de 'macht' blijven en allerlei onzin mogen beramen en uitkramen zonder dat de EU ook maar één vinger naar uitsteekt, vind ik Wilders een normaal persoon. Ik schat Wilders sowieso intellectueel een stuk hoger in dan die 2 malloten in Frankrijk en Italie.... Of in een Suriname, waar een moordenaar en drugshandelaar tot president wordt verkozen  :eusa_wall:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl