Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Spekkie, dat verbaast mij niets, want de uitspraken die de rechter doet vragen hier ook om.

Dat hele proces slaat helemaal nergens op.

V70geRwin

Citaat van: EVV op 06-10-2010 13:38:56
Citaat van: sander2 op 06-10-2010 12:53:27
-hogere maximum snelheid
Joepie, 10 km harder! Dat zal lekker opschieten.
Dit is typisch z'n maatregel op kiezers te het idee te geven dat ze wat goeds doen. Of je nu 120 of 130 mag, kwa tijd maakt dat echt niets uit. En dan de opmerking van Wilders dat de politie daardoor niet meer bezig is met mensen bekeuren van mensen die iets te hard rijden. Alsof de mensen die zich nu niet aan de 120 houden dat wel doen bij  130, hoe naïef kun je zijn...

voor mijn smaak zitten er net even teveel van die populistische thema's in.

meer handjes aan de bedden, wie gaat dat doen? import denk ik, oh nee mag niet.
politie idem, meer agenten maar geen cent erbij, t was al een populair beroep.

daytonawim

Volgens mij gaan ze ook de politie aansturing aanpakken, mogelijk zijn daar nog flink wat centen
te halen, want ook de politie top weet prima hoe ze hunnen zakken goed kunnen vullen !

De "gewone" straat agent behoort ook wat meer centen te krijgen of een soort van "straat" toelage
die bureau personeel niet krijgt. (mischien bestaat dit wel en moet dit meer geld worden)

En ook het UVW moet FORS aangepakt worden op hun beleid tenaanzien van  "steun" trekkers, dan
lost het bovenstaande verzorgings probleem ook op.

Maar ook hier geld sommige willen wel, maar werken hebben ze op het UVW zelf ook een broertje
dood aan, dus erg weinig intitief voor probleem oplossingen.

The Saint

Citaat van: daytonawim op 06-10-2010 17:30:27
Spekkie, dat verbaast mij niets, want de uitspraken die de rechter doet vragen hier ook om.

Dat hele proces slaat helemaal nergens op.

Tsja zoals die rechter zei: "dat kan ik me goed voorstellen" als reactie op de dame die Fitna niet wilde kijken. Daar lag de vooringenomenheid wel heel dik bovenop. Hij probeerde zich er uit te lullen, maar dat bleef bij een zielige poging.
No shirt no shoes, no pinball

The Saint

Citaat van: sander2 op 06-10-2010 12:53:27
- meer geld voor de ouderenzorg:
en waar gaan die 12.000 handjes dan vandaan komen? Waarom worden ouderen aan de ene kant "geholpen"met betere zorg en aan de andere kant loopt hun koopkracht flink terug. Dat heet een sigaar uit eigen doos.
-meer agenten
met name dierenpolitie. De meeste korpsen moeten bezuinigen en laten we wel wezen, het salaris van een agens is schandalig laag.
-behoud hypotheekrente aftrek
Korte termijn politiek. Er moet wat gebeuren aan de hypotheekrente aftrek, daar is iedereen het over eens en ze durven het niet.
-minimum straffen
dit is wel een mooie maatregel.
-meer asfalt
idem maar had gehoop dat ze ook iets aan het verbeteren van het OV zouden doen.
-hogere maximum snelheid
Joepie, 10 km harder! Dat zal lekker opschieten.
-strengere inburgering
volledig mee eens!

3 uit 5, en dan nog 2 punten waar je het mee eens bent maar die je niet realistisch acht. Zo zie je maar weer, dit aanstaande kabinet heeft voor elk wat wils!

rogerV701998

Marc O.

Citaat van: Reitse op 06-10-2010 08:05:14
Kunnen we niet ff een lijstje maken? Wat vinden, bijvoorbeeld, Marc en Misha nou zo helemaal geweldig aan kabinet pRuttel 1, en wat vindt bijvoorbeeld Spekkie er nou zo helemaal waardeloos aan. Kunnen we over een jaar (als de boel het zolang houdt met het instabiele CDA) eens kijken wat er van terecht gekomen is en hoe erg het nou allemaal was.

Waarom ik voorstander ben van Rutte1:
- Omdat hard werken beloond wordt, in plaats van gestraft.
- Omdat "brede" schouders niet nóg veel meer moeten betalen. Niet dat mijn schouders nou zo spreekwoordelijk breed zijn, maar naar mijn mening is het schofterig dat hoge inkomens al zo onevenredig zwaar belast worden, laat staan dat ze nog zwaarder belast worden. Inkomensnivellering is intrinsiek fout en moet je dus verstandig en met mate toepassen.
- Vanwege de aangekondigde bezuinigingen bij de publieke omroep.
- De aangekondigde bezuinigingen op allerlei cultuurprojecten en dure linkse hobbies.
- De aangekondigde bezuinigingen op EU-uitgaven.
- De aandacht voor veiligheid op straat. En terreur van Marokkaantjes in grote steden dus niet afdoen als een overdosis testosteron die we best kunnen negeren (@APechtold).
- Een kritische houding jegens orthodoxe Islam (en daarmee wil ik dus beslist NIET zeggen dat ik "tegen Moslims" ben).
- Een kritische houding jegens immigratie. Mensen wiens leven elders op het spel staat zijn wat mij betreft meer dan welkom, gelukszoekers niet.
- Meer aandacht voor integratie. En zeg nou niet dat er geen problemen zijn met integratie.
- Omdat ik een gruwelijke schijthekel heb aan Cohen, Pechtold (jah, da's persoonlijk).
- Omdat ik een nog grotere gruwelijke schijthekel heb aan diverse andere linksmensen zoals Rene Danen, die naar mijn mening pas écht staatsgevaarlijk zijn.
- Omdat linksmensen onder politici doorgaans ofwel slecht geïnformeerd danwel naïef zijn, óf simpelweg liegen, feiten negeren of verdraaien en voornamelijk enorm opportunistisch ingesteld zijn.
- Instand houden van hypotheekrente aftrek. Leg mij maar uit waarom dat niét instand gehouden zou kunnen worden. En dan niet zeggen dat de ons omringende landen het ook niet hebben.

En nu jij Reitse, kun je me vertellen welke regering jíj liever had gezien, en waarom?
...The Nile isn't just a river in Africa...

The Saint

Citaat van: Marc O. op 06-10-2010 20:52:20
Kunnen we niet ff een lijstje maken? Wat vinden, bijvoorbeeld, Marc en Misha nou zo helemaal geweldig aan kabinet pRuttel 1, en wat vindt bijvoorbeeld Spekkie er nou zo helemaal waardeloos aan. Kunnen we over een jaar (als de boel het zolang houdt met het instabiele CDA) eens kijken wat er van terecht gekomen is en hoe erg het nou allemaal was.

- Omdat "brede" schouders niet nóg veel meer moeten betalen. Niet dat mijn schouders nou zo spreekwoordelijk breed zijn, maar naar mijn mening is het schofterig dat hoge inkomens al zo onevenredig zwaar belast worden, laat staan dat ze nog zwaarder belast worden. Inkomensnivellering is intrinsiek fout en moet je dus verstandig en met mate toepassen.
- De aangekondigde bezuinigingen op allerlei cultuurprojecten en dure linkse hobbies.
- De aandacht voor veiligheid op straat. En terreur van Marokkaantjes in grote steden dus niet afdoen als een overdosis testosteron die we best kunnen negeren (@APechtold).
- Een kritische houding jegens orthodoxe Islam (en daarmee wil ik dus beslist NIET zeggen dat ik "tegen Moslims" ben).
- Een kritische houding jegens immigratie. Mensen wiens leven elders op het spel staat zijn wat mij betreft meer dan welkom, gelukszoekers niet.
- Meer aandacht voor integratie. En zeg nou niet dat er geen problemen zijn met integratie.
- Omdat ik een gruwelijke schijthekel heb aan Cohen, Pechtold (jah, da's persoonlijk).
- Omdat ik een nog grotere gruwelijke schijthekel heb aan diverse andere linksmensen zoals Rene Danen, die naar mijn mening pas écht staatsgevaarlijk zijn.
- Omdat linksmensen onder politici doorgaans ofwel slecht geïnformeerd danwel naïef zijn, óf simpelweg liegen, feiten negeren of verdraaien en voornamelijk enorm opportunistisch ingesteld zijn.
- Instand houden van hypotheekrente aftrek. Leg mij maar uit waarom dat niét instand gehouden zou kunnen worden. En dan niet zeggen dat de ons omringende landen het ook niet hebben.

En nu jij Reitse, kun je me vertellen welke regering jíj liever had gezien, en waarom?

;D :eusa_clap: ja mee eens, en + 1 en bovendien zo lekker verwoord..  :D

Marc O.

Citaat van: The Saint op 06-10-2010 21:23:38

Graag gedaan hoor. Zoiets schrijven voelt altijd een beetje als ejaculeren. Best fijn dus ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Misha

Nette lijst, kan me daar erg in vinden.

Grote probleem van de linkse partijen lijkt altijd te zijn dat ze geld willen uitgeven wat er niet is en dan vervolgens achteraf niet meer kunnen rekenen of niet naar hun rekenkamer luisteren.

Op het gebied van de politie vind ik dat het niet zo zeer gaat om meer geld of meer agenten, maar vooral om juistere prioriteitstelling.

Minder naar kunst en cultuur, minder naar Europa en meer voor de ouderen vind ik een prima zaak.
Subsidie voor kunst en cultuur ook, maar dan wel als er centen over zijn.

Hoewel ik wél voorstander ben voor het matigen van de hypotheekrenteaftrek, maar dan iets in de trent van dat alleen de eerste 500.000 voor aftrek in aanmerking komt omdat het doel van de regeling is dat mensen een eigen huis kunnen hebben, niet dat er volwaardige kastelen afgetrokken kunnen worden en dan ook nog eens voordeliger naarmate je meer verdient.

Het argument dat men het in de landen om ons heen ook niet doet slaat nergens op natuurlijk. Door de aftrek zijn de prijzen idioot hoog geworden, de huizen zijn om ons heen ook veel goedkoper dus dat zou lood om oud ijzer zijn behalve dat je daarmee alle normale huizeneigenaars op een groot probleem zet omdat hun huizen in waarde halveren terwijl hun schuld blijft bestaan.

Denk dat je daarmee veel geld terugverdient zonder dat je het doel van de regeling verneukt.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Kingfisher

Citaat van: The Saint op 06-10-2010 21:23:38

Geweldige opsomming en een hele dikke vette + 1   :eusa_clap:
Al zou ik graag aan Puntje 10 de naam "Marianne Thieme" willen toevoegen  :eusa_sick:

Misha

@Saint, even opletten, ik ga iets positiefs zeggen over Amerika !

Overigens vind ik dat ze in Amerika veel beter bezig zijn met het beginsel van meningsuiting. Daar mag je ook niet tot geweld aanzetten en geen daden plegen, maar iedereen mag daar zijn mening uiten en komt aan het woord. 

Mooie daarvan is dat je als publiek heel goed kan merken wat idioten zijn en wat niet. Door het doodzwijgen en verbieden maak je juist dat idiote plannen en opvattingen extra mystieke waarde krijgen.

daytonawim

De hypotheek rente had wat mij betreft ook aangepakt mogen worden.

Starten met een max van 1 miljoen ook voor lopende hypotheken, en dan elk jaar 10% zakken, de ondergrens moet ergens liggen bij 2x modaal x 5. ( dus iets van een ton of 3 wat jaarlijks wel angepast mag worden naar rekensom 2x modaal x5)

Misha

Citaat van: Daf46 op 06-10-2010 22:07:28
http://goedgelovig.wordpress.com/2010/10/04/wilders-roept-op-tot-christenjurken-tax/  :P

Precies, zo is het ook. En daarmee geldt dat voor ieder werk dat als grondslag dient in niet in redelijkheid is geschreven, danwel is geschreven op een moment dat de mensen nog duizenden jaren terug waren in hun niveau van beschaving.

Goed stuk, mooie relativering en zet de dingen in hun juiste perspectief. :eusa_clap: