Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

coyote1980

Tsja, met de Cathsuisonderhandelingen zijn we weer zoveel weken verder zodat we pas op zijn vroegst in September verkiezingen kunnen hebben, dan nog een tijdje formeren en dan hopelijk nog dit jaar een nieuwe coalitie. Hoewel ik vermoed dat het nu gewoon snel zal gaan met het formatieproces.

@Geert Wilders: bedankt jongen, voor het stagneren van de samenleving al deze tijd. De CPB uitslag was positiever dan men had durven hopen en toch niet verdedigbaar voor je? Bijzonder laf, als je van tevoren al wist dat je het kabinet toch al in de steek ging laten dan had je ook de Catshuisshow niet hoeven opvoeren en dan had Nederland verder kunnen gaan. Nu raken we onze triple-A status kwijt, gevolgd door hogere rentes op onze staatsschuld, gevolgd door meer belastingen waarna iedereen minder te besteden heeft, petje af hoor.
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

Turbobiker

Citaat van: Ben op 23-04-2012 19:38:07
jaja, kennie heksen

;D

(dat kunnen ze alleen in Den Haag: poef, kabinet weg....)
De Tussenpaus

jacques1967

Het fraaiste zou nu zijn dat alle partijen voor de verkiezingen nu eens heel duidelijk stellen waarop zij willen gaan bezuinigen en over wiens rug. Ik vind dat er eerst gestemd dient te worden voordat  de politieke kliek ook maar  1 bezuinigings item  legitiem  mag verklaren. En er moet , wat mij betreft ook echt bezuinigd gaan worden, dus minder uitgeven , en niet  over de rug van de burger allerlei zaken duurder maken of beknibbellen op het welzijn van de burger in de breedste zin des woords , jong of oud. Laten ze het geld maar halen ,daar waar het de NL burger het minste zeer doet. Wellicht zou voor de  komende verkiezingen ook mogelijk moeten zijn om  kenbaar te maken wat de burger nu vindt van het lidmaatschap en bijbehorende kosten van NL tov de EU. In het recente verleden is de NL burger op een vieze manier bedonderd en genegeerd door de  politiek. Blijft natuurlijk het feit dat het niet uitmaakt of je nu door rechts of links gebeten wordt. De burger heeft genoeg afgedragen, nu is de politiek aan zet om hun eventueel aanwezige fatsoen, vakkennis ,en inventiviteit aan te tonen. En naar mijn mening kan/mag dat dus niet verder over de rug van de burger. Laat ze maar snijden in eigen vlees.

pwassink

En als er dan gestemd moet worden ga dan in vredesnaam WEL stemmen, elke weldenkende stemgerechtigde medelander zou dat moeten doen.

Immers elke stem die niet op een groep "trendvolgers" wordt uitgebracht maar op een andere wat minder radicale groepering is er een tegen de volgens velen oorzaak van huidige situatie.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Hans Duiven

Citaat van: Turbobiker op 23-04-2012 19:35:35
Citaat van: rpakuypers op 23-04-2012 19:32:39
Linksom of rechtsom, het geld wordt je toch wel uit de zakken geklopt .............. maakt niet uit wie er aan de macht komt. De verkapte democratie waarin wij leven zal me werkelijk worst zijn, stemmen ga ik toch niet meer  :eusa_naughty:

Groet,
Roger

Ondertussen hebben we het beter dan ooit, dus zo slecht zal het allemaal niet zijn.

En als je niet gaat stemmen heb je al helemaal geen recht om te klagen!

Van geleend geld.

Ben

Maar we zijn wel mooi van al die rare gedoogplannetjes af (hoop ik).
Het gaat Geert alleen maar om macht en daar gebruikt hij de argumenten voor die Henk en Ingrid op dat moment het beste snappen. Nou ja waar ze op dat moment het makkelijkst intrappen.

razorx

Het is wel triest wat Wilders aanricht.
Je kan je afvragen wat dit voor onze triple A status doet. Maar ook wat die gek, ik kan het niet anders zeggen, aangericht heeft in Polen.
Als een Pools bedrijf de keuze heeft een opdracht in Duitsland of Nederland te besteden, waar zal dat bedrijf zijn order plaatsen?

Daarnaast vraagt deze tijd om snelle ingrepen, het laatste waar wij op zitten te wachten is vertraging door verkiezingen.

Überhaupt vraag ik mij af waar het verantwoordelijkheidsbesef van sommige politici zit.

Marc O.

Citaat van: Ben op 23-04-2012 20:26:35
Het gaat Geert alleen maar om macht en daar gebruikt hij de argumenten voor die Henk en Ingrid op dat moment het beste snappen. Nou ja waar ze op dat moment het makkelijkst intrappen.

Dat kan ik niet rijmen met de gebeurtenis van afgelopen dagen. Eén ding is zeker, hij zal na de komende verkiezingen waarschijnlijk niet meer in de regering zitten.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Dat mag ik hopen van niet nee!
Overigens vraag ik mij af welke regeringspartij het nog aan durft om een regering met Geert Wilders te vormen, dus is een stem op de PVV misschien sowieso wel zinloos. Ook al roept die blaataap soms dingen waar wel ergens een kern van waarheid in zit (net jammer van de toon waarop), richt ie in dit geval meer schade aan dan ie zelf overziet lijkt me.

Ben

Citaat van: Marc O. op 23-04-2012 20:37:01

Dat kan ik niet rijmen met de gebeurtenis van afgelopen dagen. Eén ding is zeker, hij zal na de komende verkiezingen waarschijnlijk niet meer in de regering zitten.

Ik vermoed dat hij in dit geval z'n hand overspeeld heeft. Maar hij heeft vast nog andere plannetjes om Henk en Ingrid te misleiden.
Wilde hij niet premier worden? Of het koningshuis wippen en dan president Geert. Het zou me niets verbazen.

Jack v

Citaat van: jacques1967 op 23-04-2012 20:03:43
Het fraaiste zou nu zijn dat alle partijen voor de verkiezingen nu eens heel duidelijk stellen waarop zij willen gaan bezuinigen en over wiens rug. Ik vind dat er eerst gestemd dient te worden voordat  de politieke kliek ook maar  1 bezuinigings item  legitiem  mag verklaren. En er moet , wat mij betreft ook echt bezuinigd gaan worden, dus minder uitgeven , en niet  over de rug van de burger allerlei zaken duurder maken of beknibbellen op het welzijn van de burger in de breedste zin des woords , jong of oud. Laten ze het geld maar halen ,daar waar het de NL burger het minste zeer doet. Wellicht zou voor de  komende verkiezingen ook mogelijk moeten zijn om  kenbaar te maken wat de burger nu vindt van het lidmaatschap en bijbehorende kosten van NL tov de EU. In het recente verleden is de NL burger op een vieze manier bedonderd en genegeerd door de  politiek. Blijft natuurlijk het feit dat het niet uitmaakt of je nu door rechts of links gebeten wordt. De burger heeft genoeg afgedragen, nu is de politiek aan zet om hun eventueel aanwezige fatsoen, vakkennis ,en inventiviteit aan te tonen. En naar mijn mening kan/mag dat dus niet verder over de rug van de burger. Laat ze maar snijden in eigen vlees.
hier ben ik het dus helemaal mee eens, dit is namelijk de keiharde waarheid.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Marc O.

Citaat van: Ben op 23-04-2012 20:49:09

Ik vermoed dat hij in dit geval z'n hand overspeeld heeft. Maar hij heeft vast nog andere plannetjes om Henk en Ingrid te misleiden.
Wilde hij niet premier worden? Of het koningshuis wippen en dan president Geert. Het zou me niets verbazen.

Aannames, aannames....

Ondertussen is Wilders waarschijnlijk een van weinige politici die de belofte aan zijn kiezers belangrijker vindt dan 'aan de macht blijven'. Want laten we eerlijk zijn, als Wilders bakzeil had gehaald dan had iedereen gezegd dat ie een onbetrouwbare politicus is en dat zijn woord niks waard is.

Los daarvan: Ik ben geen aanhanger van Wilders maar hoop op wederom een rechts kabinet, met of zonder Wilders. Want laten we dan nogmaals eerlijk zijn: Als NL zijn AAA status verliest dan is dat niet dankzij Wilders maar dankzij het falende linkse beleid uit het recente verleden.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Misha

Citaat van: Turbobiker op 23-04-2012 19:35:35

Ondertussen hebben we het beter dan ooit, dus zo slecht zal het allemaal niet zijn.
Spreek lekker voor jezelf met je populistisch gewauwel.

We hebben het helemaal niet beter dan ooit, en het ergste moet nog komen.

Ik denk dat je blik wat vertroebeld is. Geeft niets verder, maar beter dan ooit slaat nergens op.

Maar dat wist je zelf ook wel.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Citaat van: Marc O. op 23-04-2012 21:00:08
Citaat van: Ben op 23-04-2012 20:49:09

Aannames, aannames....

Ondertussen is Wilders waarschijnlijk een van weinige politici die de belofte aan zijn kiezers belangrijker vindt dan 'aan de macht blijven'. Want laten we eerlijk zijn, als Wilders bakzeil had gehaald dan had iedereen gezegd dat ie een onbetrouwbare politicus is en dat zijn woord niks waard is.

Los daarvan: Ik ben geen aanhanger van Wilders maar hoop op wederom een rechts kabinet, met of zonder Wilders. Want laten we dan nogmaals eerlijk zijn: Als NL zijn AAA status verliest dan is dat niet dankzij Wilders maar dankzij het falende linkse beleid uit het recente verleden.
Zo enorm plus 100!!
Had het niet beter kunnen zeggen op alle punten.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

coyote1980

Citaat van: Marc O. op 23-04-2012 21:00:08
Ondertussen is Wilders waarschijnlijk een van weinige politici die de belofte aan zijn kiezers belangrijker vindt dan 'aan de macht blijven'.
Soms moet er ook geregeerd worden, ik vind dit plaatje eigenlijk Geert perfect samenvattend:

Citeer
Ahum, ja, tuurlijk, als links nu aan de macht was had het helemaal aan links gelegen en als links niet aan de macht is lag het aan de tijd dat ze wél aan de macht waren. Het laatste plukje links was denk ik zo Paars (kun je eigenlijk ook niet links noemen, snoeiharde liberalen van de marktwerking waren ze  ;D), alles met Balkenende en Rutte wat erna kwam is gewoon rechts geweest. Als je dan nog durft te zeggen dat het niet aan Wilders ligt, en deels aan Rutte (die beter had moeten weten dan met Wilders in zee te gaan) dat wij de triple-A status kwijtraken dan weet ik ook niet meer wat jou nog kan overtuigen.

Een kabinet dat ballen en daadkracht heeft heeft hebben we nodig, die de hypotheekrente afbouwt in 10-20 jaar tot max. 1 ton, de hypotheekrente-aftrek op aflossingsvrije hypotheken zelfs volledig afschaft, de huren marktconform maakt en het scheefhuren aanpakt, het ontslagrecht versoepelt (zodat mensen ook gemakkelijker aangenomen worden), noem maar op. Ja ik ben er ook zo eentje die vind dat elke Nederlander kansen moet krijgen, maar die kansen ook pakken moet. En degene die die kansen weigert te pakken heeft gewoon een probleem, tenzij je er écht niets aan kunt doen (voor de échte probleemgevallen moeten gewoon vangnetten bestaan die gericht zijn op reintegratie).
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic