Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Citaat van: Dirk342 op 10-06-2010 11:22:17
Citaat van: nickk. op 10-06-2010 11:15:18
Citaat van: Laurent op 10-06-2010 10:57:28
maar ook kruisjes, keppeltjes en andere geloofsuitingen. Door een genuanceerder optreden zou er veel meer te halen zijn, ook bij de PVV. Want wat de PVV nu doet is exact hetzelfde als waardoor de 2e wereldoorlog onder andere door begonnen is. Een zondebok aanwijzen.

Dit slaat ook kant nog wal, waarom zouden alle geloofsovertuigingen verboden moeten worden? We leven toch in een vrij, democratisch land? Dan moet ieder dit uit kunnen dragen naar zijn of haar goeddunken, ook met een hoofddoek of keppel. In publieke functies is dit een ander verhaal, maar dat is hetzelfde met tatoeages in bepaalde functies, ook niet geoorloofd.

Juist omdat er onderling tussen de verschillende geloofsovertuigingen nu al verschil wordt gemaakt door o.a. de Nederlandse rechters.  Het een mag wel (hoofddoek) en het ander word als werknemer afgestraft (kruisje).  Ben het helemaal met je eens hierin, maar dan ook wel voor iedereen hetzelfde.  Dus dan ook of allemaal wel, of allemaal niet maar geen volstrekte willekeur.  Denk hierbij even aan die Grieks-orthodoxe meneer die door de rechter verboden is zijn kruisje zichtbaar te dragen over zijn uniform (van ik meen NS)

Één voorbeeld en het is al weer de norm... Denk nu eens na ipv naar Wilders te luisteren. Rechters maken geen verschil, die zijn in tegenstelling tot de politiek onafhankelijk. en ook in het geval van dit voorbeeld is er waarschijnlijk een heeeeeel erg goede onderbouwing waar Wilders verder niet op in is gegaan toen hij weer een one-liner de wereld in hielp.

Het gaat vooral om het 2e gedeelte van Laurent zijn opmerking, daar zit hij helaas 100% juist. en dat is weer omdat wij hier niet leren wat de aanleiding van de 2e WO geweest is, maar die vertoond echt een verdachte overeenkomst met wat er nu gebeurd onder de heer W. ...

En om geloof en tatoeages nu op één lijn te stellen gaat mij zelfs te ver... ::)
De Tussenpaus

Turbobiker

De Tussenpaus

coyote1980

Citaat van: Teddy81 op 10-06-2010 11:31:58
Er wordt al jaren A gezegd en B gedaan
Welkom in de wereld die politiek heet. Wanneer je een twee-partijen-stelsel hebt waarbij 1 partij ALTIJD de absolute meerderheid heeft kan die partij altijd A zeggen én A doen. Zodra je (in bijvoorbeeld ons land) coalities moet vormen om te regeren zullen partijen water bij de wijn moeten doen.

en er wordt al jaren veel te veel geld uitgegeven aan volstrekt nutteloze zaken.
Wat de een nutteloos vind hoeft niet nutteloos te zijn. Ik vind subsidie op windmolens bijvoorbeeld een prima overheidsmaatregel terwijl anderen dat zien als een nutteloze zaak. De opmerking van Wiegel is bijvoorbeeld dat windmolens enkel op subsidie kunnen draaien. Dat is waar, daar staat tegenover dat wanneer je grijze stroom extra belast en de opbrengst 1-op-1 doorsluist naar de subsidiepot voor alternatieve energiewinning je je samenleving stimuleert om groener te worden en je je doorwerkt aan het afbouwen van de afhankelijkheid van instabiele olieproducerende naties.

En natuurlijk moet hier kritisch over nagedacht worden, maar met de botte bijl allerlei subsidies afkappen is gewoon onhaalbaar.

Dat gebeurde onder Balkenende en dat gebeurde bij de vorige Paarse kabinetten (al kan ik niet ontkennen dat er ook een heleboel echt constructieve dingen zijn gebeurd onder Paars).
Die constructieve zaken waren NOOIT aangepakt wanneer VVD+CDA daar als coalitie-as gezeten hadden. Ook nu hoef je op niets constructiefs te rekenen met een VVD+PVV+CDA coalitie.

Ik vind, en dat is dus mijn MENING, dat het tijd is voor verandering. Ik vraag me af of een coalitie VVD, PVV, CDA goed is voor het land. Maar ik vrees dat Paars+ NIETS gaat helpen, dan moeten er op alle vlakken veel te veel consessies gedaan worden en wordt het allemaal weer een slappe bende. Dan liever VVD, PVV en CDA (met het risico dat we over een jaar weer staan te stemmen) ipv doorsukkelen hoe we de afgelopen decennia gedaan hebben.
Je geeft net aan dat er onder paars allerlei constructieve zaken goed zijn aangepakt. Daarnaast zeg je dat er in decennia doorgesukkeld is. Je voelt zelf al twijfel bij een VVD+PVV+CDA coalitie maar geeft hier de voorkeur aan boven een paarse coalitie ondanks je eerdere opmerking over paars. Prima, het is jouw mening, maar het zal wel aan mij liggen dat ik de kritiek op paars nogal makkelijk vind. Komt deels van de LPF onder Pim die paars een verschrikking noemde (ja, je kunt moeilijk zeggen 'ga zo door, doe maar paars-IV als je er niet inzit), en dat is ook de reden dat het CDA nu weer komt met negatieve opmerkingen over paars, dat zou immers de oppositie betekenen voor ze...
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

coyote1980

hathü

Citaat van: coyote1980 op 10-06-2010 11:51:44
Citaat van: Turbobiker op 10-06-2010 11:50:02
Hilarisch, het begint al...

http://www.nu.nl/nieuws/2266641/aow-geen-breekpunt-meer-wilders.html

:eusa_wall:

(kon je ook niet zien aankomen ::) )

Haha, het draaien is begonnen! ;D

Zoals al decennia lang gebruikelijk is bij de strijd om de macht. Als de grootste aap boven op de rots zit gaan de minder grote hem paaien om ook dichter bij de top te komen.

Teddy81

Citaat van: Coyote1980
Ik vind, en dat is dus mijn MENING, dat het tijd is voor verandering. Ik vraag me af of een coalitie VVD, PVV, CDA goed is voor het land. Maar ik vrees dat Paars+ NIETS gaat helpen, dan moeten er op alle vlakken veel te veel consessies gedaan worden en wordt het allemaal weer een slappe bende. Dan liever VVD, PVV en CDA (met het risico dat we over een jaar weer staan te stemmen) ipv doorsukkelen hoe we de afgelopen decennia gedaan hebben.
Je geeft net aan dat er onder paars allerlei constructieve zaken goed zijn aangepakt. Daarnaast zeg je dat er in decennia doorgesukkeld is. Je voelt zelf al twijfel bij een VVD+PVV+CDA coalitie maar geeft hier de voorkeur aan boven een paarse coalitie ondanks je eerdere opmerking over paars. Prima, het is jouw mening, maar het zal wel aan mij liggen dat ik de kritiek op paars nogal makkelijk vind. Komt deels van de LPF onder Pim die paars een verschrikking noemde (ja, je kunt moeilijk zeggen 'ga zo door, doe maar paars-IV als je er niet inzit), en dat is ook de reden dat het CDA nu weer komt met negatieve opmerkingen over paars, dat zou immers de oppositie betekenen voor ze...

Kritiek op Paars is gebaseerd op feiten uit het verleden. Kritiek op een eventuele VVD, PVV en CDA coalitie is in alle gevallen pure speculatie omdat dit een compleet nieuwe coalitie zou kunnen worden. Niemand WEET wat er gaat gebeuren, misschien wordt dit wel een perfecte samenwerking, misschien moeten we over een paar maanden weer stemmen. Allemaal pure speculatie gebaseerd op niets.
Ik gun in dit geval liever de kans aan die coalitie dan aan een nieuw Paars.

Wat betreft het feit dat Wilders de AOW leeftijd niet meer als breekpunt ziet, dat heeft iedereen (behalve de PVV stemmers misschien) natuurlijk al aan kunnen zien komen.

daytonawim

Ik als PVV stemmer maak van water bij de wijn t.a.v. de AOW zeker geen punt, als het beter gaat
met onze economie en het bedrijfsleven en de werkgelegenheid van huidig ingezetenen komt dat
vanzelf wel goed.

Freakybaby

Citaat van: nickk. op 10-06-2010 11:15:18
Citaat van: Laurent op 10-06-2010 10:57:28
maar ook kruisjes, keppeltjes en andere geloofsuitingen. Door een genuanceerder optreden zou er veel meer te halen zijn, ook bij de PVV. Want wat de PVV nu doet is exact hetzelfde als waardoor de 2e wereldoorlog onder andere door begonnen is. Een zondebok aanwijzen.

Dit slaat ook kant nog wal, waarom zouden alle geloofsovertuigingen verboden moeten worden? We leven toch in een vrij, democratisch land? Dan moet ieder dit uit kunnen dragen naar zijn of haar goeddunken, ook met een hoofddoek of keppel. In publieke functies is dit een ander verhaal, maar dat is hetzelfde met tatoeages in bepaalde functies, ook niet geoorloofd.

Tevens, PVV wijst geen zondebok aan voor alle problemen in NL, men stelt alleen de verpaupering van de samenleving aan de kaak. Goede zaak, maar dit is niet alleen te danken aan moslims, maar aan normvervaging, ook onder de nederlandse bevolking.

Een vinger op de zere plek leggen is geen zondebok aanwijzen. Wel een signalisatie van een heel groot probleem, veel onaangepaste, onprettige personen in de samenleving. Afkomst, ras etc is allemaal niet zo'n criterium, opvoedcultuur wel. Je merkt dat behoorlijk veel jongens met een veel te vrije opvoeding (rot op, je ziet maar wat je doet, niet voor 22 uur weer thuis komen) er een behoorlijke bende van maken. Kan je ze nog moeilijk kwalijk nemen ook, fatsoen moet je bijgebracht worden, en op straat zal je dat niet heel snel leren.

Een zichtbare uiting van een geloofsovertuiging, een tatoeage, dik zijn, slechte persoonlijke verzorging zal je altijd op afgerekend worden. Als ik ervan overtuigd ben dat ik ongeschoren, in een vuil t-shirt en oude spijkerbroek bij een klant moet verschijnen MAG ik dat doen. Denk wel dat ik wat minder omzet zou draaien.
Dus ja, je MAG in mijn ogen kiezen om je niet te willen scheren, hoofddoekjes te dragen, zichtbare tatoeages te hebben, piercings te hebben, je haar roze te verven etc etc etc... maar ga dan niet huilen als ik je niet aanneem of niet serieus neem. Kan je geen werk vinden omdat je een bepaalde uiting perse wil doorzetten, dan mag dat, maar dan moet je in mijn ogen ook maar zelf voor je inkomen zorgen (e.g. geen bijstandsuitkering)

Dat er begrip is voor handjesweigeraars, niet opstaan voor de rechter, niet willen trouwen van homo stellen etc vind ik idioot. Dat zijn gebruiken hier, en in mijn ogen goede gebruiken, en daar moet je je aan confirmeren. Doe je dat niet, ook prima, niet janken dat je dan door eigen toedoen die functie niet kan uitoefenen, en dus verwijtbaar werkloos bent.

Kort gezegd: Wil jij iets uiten, dan mag je dat. Dat aan ALLES wat je doet gevolgen (kunnen) zitten moet je dan ook beseffen, en die gewoon nemen, en dan niet zeuren.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Turbobiker

Citaat van: daytonawim op 10-06-2010 12:43:25
Ik als PVV stemmer maak van water bij de wijn t.a.v. de AOW zeker geen punt, als het beter gaat
met onze economie en het bedrijfsleven en de werkgelegenheid van huidig ingezetenen komt dat
vanzelf wel goed.

Praat maar recht. Ik sprak gister een zwever die precies om deze reden serieus overwoog om op de PVV te stemmen. En hij zal niet de enige zijn geweest. Wilders was ook wel zeer stellig over dit punt... .

Natuurlijk worden er standpunten verlaten, maar dit is wel heel huichelachtig. En om dit standpunt te laten vallen en vast houden aan hoofddoekjes geeft toch wel aan dat je niet echt prioriteiten weet te stellen...
De Tussenpaus

coyote1980

Citaat van: Turbobiker op 10-06-2010 13:10:07
Natuurlijk worden er standpunten verlaten, maar dit is wel heel huichelachtig.

Een standpunt verschilt inderdaad nogal van een breekpunt, door iets een breekpunt te maken zeg je tegen de kiezer: "wij gaan NOOIT regeren als ...", en nu al blijkt dit niks waard bij de PVV (ofwel: had dan nagedacht voor je er een breekpunt van maakt).

Ik vind het prima, misschien houd de onvrede onder de bevolking eens op als we een PVV-coalitie achter de rug hebben en men merkt dat de verandering die men denkt te bereiken niet komt.

V70R-obert

Citaat van: daytonawim op 10-06-2010 12:43:25
vanzelf wel goed.

Dat valt en staat dan weer met het EU beleid. Ik vind het niet te verteren dat wij als belastingbetaler moeten meebetalen aan een Griekse feestzaal waarin het mogelijk was met 55 jaar van een VUT-regeling gebruik te maken. Nu in allerijl heeft Griekenland de officiele pensioenleeftijd opgetrokken van 61 naar meen ik 63 maar de VUT-regeling bestaat nog steeds. Om onze economie aan te sterken moet je heel scherp zijn in het beleid van alle Euro-landen. Het schiet niet zoveel op als wij naar 67 jaar gaan wanneer andere bondgenoten een walhalla aan voorzieningen blijven presenteren aan hun volk. Daarbij mis ik een bepaalde ethiek. Met deze leeftijd laat je mensen die geen middelen hebben eerder te stoppen met werken bijna letterlijk werken tot aan hun dood.

Turbobiker

De Tussenpaus

Joeri

Travel is the only thing you buy that makes you richer.

KUKO (Rob)

Citaat van: hathü op 09-06-2010 11:49:27
Geweest. Wel jammer dat mijn hond niet mocht stemmen, is er  een partij voor de dieren heeft het arme beest geen stemrecht.
Heeft ie zwart(kroes) haar , geen werk en spreekt ie geen nederlands ????? Uitkering aanvragen !!!!(Kooten en de Bie een jaar of 20 terug) Maar jammer genoeg nog steeds actueel .

tackle

jawel, meneer pamukele is nooit ouder geworden.