Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Idd, als je  "tering naar de nering " wilt zetten moet je als leider bij je zelf beginnen.

Als jij zelf bij je werkgever opstapt krijg je geen rooie cent, als je stopt met je eigen bedrijf krijg je ook niks,

De WW terug schroeven naar max 2,5 jaar om dit te krijgen moet je wel een jaar of 25 aan een gesloten gewerkt hebben, maar de wachtgeldregelingen niet of onvoldoende aanpakken.

Verder is er absoluut geen creativiteit te vinden voor het oplossen van WW en Bijstands problematiek!

daytonawim

Citaat van: pooh op 10-06-2010 10:47:45
Citaat van: nickk. op 10-06-2010 10:46:06
Citaat van: daytonawim op 10-06-2010 10:43:33
Tja, 6 jaar achter overleunen met 4 x modaal is toch geen straf.

Dat is  nou precies wat er mis is gegaan in het vorige kabinet , zelf zakken
vullen en de burger qua ww uitkleden.

PVV gestemd zeker?

waarschijnlijk inderdaad, vanaf de zijlijn is het zo makkelijk! Veel geschreeuw en weinig inhoud.....dat moet wel PVV zijn

Heb gesprekken gehad met ee regionale directeur van het CWI over de WW en bijstands problematiek, flexibiliteit is hier
niet te vinden omdat ze niet willen wijken van het gekozen beleid van de overheid.
Dus wat is de zijlijn  :eusa_snooty:

Maar goed de kaarten sijn uitgedeeld rest ons wachte op wat komen gaat  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Laurent

Citaat van: daytonawim op 10-06-2010 10:38:06
PVV heeft opzich geen slecht programma, met wat water bij de wijn is er geld en draagvlak te halen
bij de burger.

En zoals Rob Oudkerk zei, laat de PVV vooral niet mee doen in een kabinet, dan krijg je bij de verkiezingen
die volgen pas echt een probleem.
Het probleem bij de PVV zit hem vooral in de Moslim problematiek. Ik vind dat je niet alleen hoofddoekjes moet verbieden in openbare functies, maar ook kruisjes, keppeltjes en andere geloofsuitingen. Door een genuanceerder optreden zou er veel meer te halen zijn, ook bij de PVV. Want wat de PVV nu doet is exact hetzelfde als waardoor de 2e wereldoorlog onder andere door begonnen is. Een zondebok aanwijzen.

daytonawim

Gisteren was er een interview met een "marokaan " die op Geert zou stemmen als ie zich iets genuanceerder
zou uitspreken over de islaam, ook hier leiden de goede onder de slechte.

Er is hier geen zondebok slechts waardeloos beleid !

UserID6342

Citaat van: pooh op 10-06-2010 10:42:45
Wel grote vrees voor een kabinet waarin VVD, PVV en CDA gaan regeren...
Dan zie ik, als PVV stemmer, toch liever VVD, PVV en PvdA samen in een kabinet zitten, alhoewel ik durf te betwijfelen hoelang dat stand gaat houden.

UserID6342

Citaat van: nickk. op 10-06-2010 10:18:32
.... Hetzelfde geldt voor de PVV, welke doldwaze idioot stemt nu op zo'n partij.
Jammer deze zin.....  Ja, ook ik heb PVV gestemd (voorheen altijd VVD) en ik wil me echt niet onder de groep 'doldwaze idioten' rekenen waarover jij het hier hebt.

nickk.

Citaat van: Laurent op 10-06-2010 10:57:28
maar ook kruisjes, keppeltjes en andere geloofsuitingen. Door een genuanceerder optreden zou er veel meer te halen zijn, ook bij de PVV. Want wat de PVV nu doet is exact hetzelfde als waardoor de 2e wereldoorlog onder andere door begonnen is. Een zondebok aanwijzen.

Dit slaat ook kant nog wal, waarom zouden alle geloofsovertuigingen verboden moeten worden? We leven toch in een vrij, democratisch land? Dan moet ieder dit uit kunnen dragen naar zijn of haar goeddunken, ook met een hoofddoek of keppel. In publieke functies is dit een ander verhaal, maar dat is hetzelfde met tatoeages in bepaalde functies, ook niet geoorloofd.

Tevens, PVV wijst geen zondebok aan voor alle problemen in NL, men stelt alleen de verpaupering van de samenleving aan de kaak. Goede zaak, maar dit is niet alleen te danken aan moslims, maar aan normvervaging, ook onder de nederlandse bevolking.

coyote1980

Balkenende
Hij is gewoon te lang doorgegaan, het volk 'kotste' hem uit om uiteenlopende zaken, waaronder:
- Uiterlijk (helaas een motivatie voor sommigen of het een goede politicus is)
- Betrouwbaarheid (leuk, meedoen aan oorlogje spelen en zoveel mogelijk rook creeëren bij het 'waarom')
- Beleid (chrrrrrrrrristelijke inslag, betuttelend)

Hij heeft inderdaad kei- en keihard gewerkt de afgelopen jaren, dat in twijfel trekken lijkt mij niet eerlijk. Maar @nickk.: de positieve geluiden zijn ook enkel waardering voor zijn inzet, de onvrede met zijn beleid en dergelijke zijn daarmee écht niet weggenomen. Voor het CDA ook beter zo, nu nog Maxime eruit en met een frisse partij verder.

Daarnaast is je angst dat we met paars+ ons tussen de knoflooketende mediterrane landen kunnen scharen nogal opmerkelijk: paars+ zou flinke hervormingen kunnen doorvoeren op de woningmarkt (eindelijk de hypo-rente-aftrek aanpakken met een lange-termijn-afbouw-regeling) zodat de huizenkoper en -bezitter weet waar hij aan toe is (i.t.t. partijen die de regeling ongewijzigd willen laten voortbestaan, terwijl de bevolking wel weet dat de regeling op de schop gaat waardoor er JUIST onduidelijkheid ontstaat).

PVV
Ik ben echt benieuwd of de PVV-stemmer straks een voldaan gevoel zal krijgen over wat ze gedaan hebben, of dat ze achteraf spijt gaan krijgen...
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

Turbobiker

Citaat van: The Saint op 10-06-2010 08:55:39
Citaat van: R o b op 10-06-2010 08:34:28
Ik zeg PVV in de oppositie....en PVDA klein rukje naar rechts!  :eusa_boohoo:

Klein?  :eusa_snooty:

Dat wordt helemaal nix.

Over de hele linie is rechts groter dan links. Dat mag wat mij betreft ook blijken uit de coalitie. Maar dat het moeilijk wordt is duidelijk.

Dat komt omdat 'De Arbeider', die traditioneel links zou moeten stemmen om zijn belangen behartigd te zien worden, nu denkt dat rechts in de vorm van Wilders wel iets voor hen gaat doen en daarom op de PVV heeft gestemd. Maar dan begrijpen ze het concept 'rechts' niet helemaal.

Extreem rechts is natuurlijk weer wat anders, maar daar sluit iedereen de ogen voor...

Citaat van: coyote1980 op 10-06-2010 11:17:17
Ik ben echt benieuwd of de PVV-stemmer straks een voldaan gevoel zal krijgen over wat ze gedaan hebben, of dat ze achteraf spijt gaan krijgen...

Precies, zie mijn opmerking ook...
De Tussenpaus

UserID6342

Citaat van: nickk. op 10-06-2010 11:15:18
Citaat van: Laurent op 10-06-2010 10:57:28
maar ook kruisjes, keppeltjes en andere geloofsuitingen. Door een genuanceerder optreden zou er veel meer te halen zijn, ook bij de PVV. Want wat de PVV nu doet is exact hetzelfde als waardoor de 2e wereldoorlog onder andere door begonnen is. Een zondebok aanwijzen.

Dit slaat ook kant nog wal, waarom zouden alle geloofsovertuigingen verboden moeten worden? We leven toch in een vrij, democratisch land? Dan moet ieder dit uit kunnen dragen naar zijn of haar goeddunken, ook met een hoofddoek of keppel. In publieke functies is dit een ander verhaal, maar dat is hetzelfde met tatoeages in bepaalde functies, ook niet geoorloofd.

Juist omdat er onderling tussen de verschillende geloofsovertuigingen nu al verschil wordt gemaakt door o.a. de Nederlandse rechters.  Het een mag wel (hoofddoek) en het ander word als werknemer afgestraft (kruisje).  Ben het helemaal met je eens hierin, maar dan ook wel voor iedereen hetzelfde.  Dus dan ook of allemaal wel, of allemaal niet maar geen volstrekte willekeur.  Denk hierbij even aan die Grieks-orthodoxe meneer die door de rechter verboden is zijn kruisje zichtbaar te dragen over zijn uniform (van ik meen NS)

Teddy81

Citaat van: nickk. op 10-06-2010 10:18:32Op hoop van zegen dat een paars+ kabinet er niet doorheen komt, anders kunnen we ons over 4 jaar ook onder de 'knoflook' EU landen scharen.

Helemaal mee eens!

coyote1980

Citaat van: Teddy81 op 10-06-2010 11:23:18
Citaat van: nickk. op 10-06-2010 10:18:32Op hoop van zegen dat een paars+ kabinet er niet doorheen komt, anders kunnen we ons over 4 jaar ook onder de 'knoflook' EU landen scharen.

Helemaal mee eens!

Graag een onderbouwing?

Paars+ zou een progressief hervormende coalitie kunnen zijn, daar verwacht ik betere toekomstplannen van dan van het alternatief (VVD+PVV+CDA)
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

Teddy81

Er wordt al jaren A gezegd en B gedaan en er wordt al jaren veel te veel geld uitgegeven aan volstrekt nutteloze zaken.
Dat gebeurde onder Balkenende en dat gebeurde bij de vorige Paarse kabinetten (al kan ik niet ontkennen dat er ook een heleboel echt constructieve dingen zijn gebeurd onder Paars).
Ik vind, en dat is dus mijn MENING, dat het tijd is voor verandering. Ik vraag me af of een coalitie VVD, PVV, CDA goed is voor het land. Maar ik vrees dat Paars+ NIETS gaat helpen, dan moeten er op alle vlakken veel te veel consessies gedaan worden en wordt het allemaal weer een slappe bende. Dan liever VVD, PVV en CDA (met het risico dat we over een jaar weer staan te stemmen) ipv doorsukkelen hoe we de afgelopen decennia gedaan hebben.

Laurent

Citaat van: nickk. op 10-06-2010 11:15:18
Daar was ik onduidelijk, maar ik doelde inderdaad op publieke functies.

CiteerTevens, PVV wijst geen zondebok aan voor alle problemen in NL, men stelt alleen de verpaupering van de samenleving aan de kaak. Goede zaak, maar dit is niet alleen te danken aan moslims, maar aan normvervaging, ook onder de nederlandse bevolking.
En toch gaat het vaak over immigranten en Moslims, waar je volgens mij heel erg mee moet oppassen.

nickk.

Citaat van: coyote1980 op 10-06-2010 11:25:12
Paars+ zou een progressief hervormende coalitie kunnen zijn, daar verwacht ik betere toekomstplannen van dan van het alternatief (VVD+PVV+CDA)
Dat dacht iedereen in de jaren '90 ook; toen had men ook 'degelijke' plannen. Het probleem blijft zitten in het feit dat paars de verzorgingsstaat niet aan wil tasten, op de hypotheekrenteaftrek na, blijft men zoveel mogelijk af van subsidies, tegemoetkomingen etc. Niet dat dit erg is, iedereen heeft hier belasting voor betaald en heeft er recht op. Echter, als we zo doorgaan, kunnen we over 4 jaar ons toch echt onder de knoflooklanden scharen. Denk jij dat er miljoenen te besparen zijn met hypotheekrenteaftrek? Op die 100 huizen in NL van een paar miljoen euro?
Als dat de enige maatregel gaat zijn, gaan we alsnog in volle glorie ten onder.