Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

Kingfisher

Was bij voorbaat kansloos om het 4 jaar vol te houden met een dergelijk opgetuigde politieke kerstboom (krapste meerderheid als maar mogelijk is, instabiele CDA fractie en een onvoorspelbare Wilders). Dat had Rutte nooit bij elkaar gehouden voor 4 jaar.

Jammer want de partijen-combi had echt mijn zegen! Wilders is helaas nu uitgespeeld in de formatie-rol, dus nu met bevende beentjes afwachten wat voor toverdooscombi er nu uit de hoge hoed gaat komen.

Laten we dan maar duimen voor VVD/CDA/PvdA. Het beste van de rest?

Kingfisher

Citaat van: spekkie99 op 03-09-2010 21:49:16Alleen al kiezen voor de term "dissidenten" en het dan zelf over respect en vertrouwen hebben.
Die term komt niet van Wilders maar is afgelopen week als eerste door de media op tv gebezigd.
Je kan veel van de man zeggen, maar niet alles is hem aan te rekenen....

V70geRwin

Citaat van: Kingfisher op 03-09-2010 21:55:57
Citaat van: spekkie99 op 03-09-2010 21:49:16Alleen al kiezen voor de term "dissidenten" en het dan zelf over respect en vertrouwen hebben.
Die term komt niet van Wilders maar is afgelopen week als eerste door de media op tv gebezigd.
Je kan veel van de man zeggen, maar niet alles is hem aan te rekenen....

dat wist ik niet maar je kan er ook voor kiezen om de term niet over te nemen  ;)

UserID6342

Het is jammer maar helaas.... Ook ik had graag anders gezien heel simpel.  Ik mag toch echt hopen dat er nu eens een gefundeerd iets tot stand komt, we zijn hard bezig België te gaan imiteren.

En nee, een links kabinet zie ik liever ook niet, dat is ook mijn pakkie an niet.  Gelukkig hebben we de VVD nog ;D

Lampje

Ik voorspel dat er herverkiezingen gaan komen.

PVDA én CDA worden genadeloos afgestraft en PVV en VVD gaan samen een stevige meerderheid vormen.

UserID6342

Dat zo wel heel erg lekker zijn natuurlijk, maar ben bang dat dit een utopie is....  Nogmaals, ik teken er voor ;D

elianmars

Nu moet ik weer tegen die gluiperige hoofden van Halsema en Cohen aan kijken op tv (ik zag ze net al voorbij komen)  :-X

pwassink

Citaat van: elianmars op 03-09-2010 22:36:44
Nu moet ik weer tegen die gluiperige hoofden van Halsema en Cohen aan kijken op tv (ik zag ze net al voorbij komen)  :-X

Hoeft niet hoor, das onzin !

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

elianmars

Citaat van: pwassink op 03-09-2010 22:39:45

http://www.geek.com/wp-content/uploads/2009/03/off-button.bmp

Zo ziet die van ons er niet uit  ;D

V70geRwin

Citaat van: elianmars op 03-09-2010 22:46:20
Citaat van: pwassink op 03-09-2010 22:39:45
Nu moet ik weer tegen die gluiperige hoofden van Halsema en Cohen aan kijken op tv (ik zag ze net al voorbij komen)  :-X

http://www.geek.com/wp-content/uploads/2009/03/off-button.bmp

Zo ziet die van ons er niet uit  ;D

zit ie hier tussen  ;D

coyote1980

Goddank is het drama VVD+PVV+CDA van de baan, op het moment dat ik al lees over SGP steun om bij problemen een paar extra zielen aan boord te hebben wordt ik van droevig ook nog eens misselijk.

Paars+, kom er maar in! 8)
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

V70geRwin

Citaat van: coyote1980 op 04-09-2010 09:16:20
Goddank is het drama VVD+PVV+CDA van de baan, op het moment dat ik al lees over SGP steun om bij problemen een paar extra zielen aan boord te hebben wordt ik van droevig ook nog eens misselijk.

Paars+, kom er maar in! 8)

;D  :eusa_clap:

(en je vergeet nog wilders in een "vrije" rol)

widebody

Nee dan de uitdeelcultuur en "pamperen" tot ze omvallen met die linkse rakkers en hun culturele subsidies waardoor we nu aan de rand van de afgrond staan!

"edit: stookmudus off"

coyote1980

Citaat van: widebody op 04-09-2010 09:46:12
Nee dan de uitdeelcultuur en "pamperen" tot ze omvallen met die linkse rakkers en hun culturele subsidies waardoor we nu aan de rand van de afgrond staan!

Tuurlijk, dan liever de topsalarissen van rechts. En het inperken van de verzorgingsstaat van rechts. Net nu Amerika een beetje begint te fatsoeneren (healthcare for everyone) kleden wij het verder en verder uit.

Puur 'links' hoeft van mij niet, maar heb ik nog altijd liever dan puur 'rechts'. Paars+ zou een mooie symbiose zijn, rechts de VVD, links de PvdA en GL en in het midden D66.
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

widebody

Citaat van: coyote1980 op 04-09-2010 09:53:51
Citaat van: widebody op 04-09-2010 09:46:12

Tuurlijk, dan liever de topsalarissen van rechts. En het inperken van de verzorgingsstaat van rechts. Net nu Amerika een beetje begint te fatsoeneren (healthcare for everyone) kleden wij het verder en verder uit.

Puur 'links' hoeft van mij niet, maar heb ik nog altijd liever dan puur 'rechts'. Paars+ zou een mooie symbiose zijn, rechts de VVD, links de PvdA en GL en in het midden D66.

Dat van die graaicultuur ben ik helemaal met je eens. Maar vlak vwb de linksen ook niet uit. Kok, Roosenmuller en terpstra als voorbeeld? Links lullen en als ze uit de politiek gaan staan ze opeens op de loonlijst van eoa multinational voor een bestuurs/directie zetel voor plm een ton per jaar.

Oke, uiterst rechts is niet alles maar uiterst links is ook te veel van 't goede/slechte(doorhalen wat niet van toepassing is)
Maar de door jou voorgestelde coalitie is meer links dan rechts. Dus duur voor de burger.

Iedereen is "bang" voor Wilders maar hij kan met zijn ideeen maar zover naar rechts als dat de grondwet dat toelaat. En om die te veranderen duurt jaaaaaren. En dan heb je ook nog de EU grondwet(die links ons door de strot heeft geduwd.Ohnee het is geen grondwet, het heeft een andere naam maar 't effect is 't zelfde)
Dus wat dat betreft hoeven we ons geen groet zorgen te maken over Wilders. En daadwerkelijk deelnemen aan een kabinet zal hij wss toch niet zo snel doen omdat hij zich dan aan de regeringsleidraad moetn houden en als ie alleen maar in de kamer zit kan íe overal tegen aan schoppen en luidkeels zijn visie verkondigen.

Dus laten we het afwachten wat t ons gaat brengen. Dat de burger de poeplap moet trekken staat toch al vast. Linksom of rechtsom.

Aan u het woord.

gr

Marc