Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

Thys

Eigenlijk hadden we massaal een voorkeursstem op die kwast moeten uitbrengen. Hij naar Brussel, wij blij ;D

Lampje

Citaat van: The Saint op 01-06-2009 14:20:49
Citaat van: Misha op 01-06-2009 12:22:25
Citaat van: The Saint op 01-06-2009 11:54:52
Citaat van: Ann. op 01-06-2009 10:59:30
mensen die niet stemmen en wel overal over zeuren...
daar heb ik een klein beetje moeite mee.

Zo zie ik het ook, zorg dat je stemt, dat er op je gestemd kan worden, of houd bij elke politieke discussie je mond  :-X
Tja, dat lees je wel vaker.
Maar waarom dan ?

Omdat je niet met miljoenen mensen kunt vergaderen. Dit is the next best thing. En als je dan niet stemt, dan doe je dus letterlijk niet mee. Nou dan vervalt je recht om te mopperen vind ik.

Je kunt wel met miljoenen mensen vergaderen...

...via een forum.

Waarom hebben zo weinig partijen een eigen 'home forum'?

Dan lopen ze het risico om daadwerkelijk in aanraking te komen met de burger. Voor de PVV heeft het openen van een forum overigens als één van de weinige partijen geen zin; dat ontaart daar door de controversiële standpunten direct in scheldpartijen en bedreigingen...

Lampje

Correctie: ik heb er één gevonden: http://www.pvdadiscussie.nl/

"Het forum is gesloten" maar wel mooi een lijstje uit 2006 gepubliceerd. Moet je voor de grap eens zien hoe vaak die berichten gelezen zijn. Voor een gesloten forum is dat enorm!

Ik denk dat politieke partijen vergeten met de tijd mee te gaan. De beelden van Kok die de een-of-andere tentoonstelling opende en met zijn duim de bal van een muis bediende terwijl hij de muis op zijn kop hield staan me nog vers bij!

Joris_Scholte

Leuk, zo'n europese unie:

Betutteling

Corruptie

Wangedrag

Machtmisbruik

En daar betalen we allemaal vrolijk aan mee.... >:(

thuur

Je kunt ook eens naar de voordelen kijken... (glas is half vol)

Of ben je zo'n type dat zegt dat z'n glas is gejat?

Gr :eusa_shifty:

Misha

Citaat van: thuur op 06-06-2009 13:33:57
Je kunt ook eens naar de voordelen kijken... (glas is half vol)

Of ben je zo'n type dat zegt dat z'n glas is gejat?

Gr :eusa_shifty:

Half leeg, half vol..

Ik zeg dan dat je een verkeerd glas gebruikt hebt.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Kingfisher

Glas is mij te breekbaar, doe mij maar plastic ::)

Ongelooflijk hoe Balkenende en de rest met droge ogen staan te beweren dat de stemmen op Wilders alleen maar proteststemmen zijn uit onvrede over de huidige economische "crisis"  >:(  Hoe dom en kortzichting kan je zijn?
Een jaar geleden stond Wilders er even goed voor en toen was er nog geen crisis!

Wat ze nu doen; ontkennen van problemen, ontkennen van het succes van Wilders en het negeren van de signalen uit de samenleving, is precies de fout die men ook maakte ten tijde van de opkomst van Fortuyn. En kijk eens naar zijn succes destijds.
Wanneer worden ze nu eens wakker daar in Den Haag en leren ze van de (recente) geschiedenis?

Of je het nu met Wilders eens bent of niet, de gemiddelde nederlander is dit zooitje spuugzat. D66 haalt evengoed een enorme overwinning, evenals Wilders.
Laten beiden nu net vanuit de opposistie andere geluiden laten horen dan dat regeringszooitje. Maar dat is is toeval zeker? Denk het niet!

Wake up and smell the reality........

Freakybaby

Gisteravond bij mijn ouders aan het diner met vrienden van hun (stelletje goed verdienende professors en hun wereldverbeterende vrouwen, wel roepen en een heel klein beetje doen, maar owee als je het nut van hun functie eens tegen het licht houdt) weer wat heel interessante meningen gehoord. O.a. dat balkie volledig gelijk had met zijn commentaren over de winst vd PVV. Hoe ontzettend ze het raakvlak met de maatschappij zijn kwijtgeraakt hebben ze zelf niet meer door na jarenlang in heel beperkte kringen geleefd te hebben (oud geworden hippies met een goed stel hersens en opleiding).

Vanmorgen aan de koffie met pa en ma na zitten babbelen, was heel grappig hoe zij aangaven dat deze vrienden leuk waren voor de theoretische babbels en de cultuur avonden (gisteren was een glas en aardewerk tentoonstelling in Oisterwijk hun bestemming) en ze ook zo enorm verbaasd zijn van de beperkte kijk die zulke toch slimme/verstandige mensen hebben op de wereld.

Balkie is al jaren niet buiten het circuit vd politiek geweest, laat staan dat ie ooit echt gewerkt heeft. Dan denk je anders over de wereld als wanneer je in de gewone wereld opgroeit, die ook weer voor iedereen verschillend is.

Citaat van: Kingfisher op 07-06-2009 14:50:41
Wake up and smell the reality........

Kan ie niet aan joh, dan valt zijn hele wereldbeeld in duigen.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

animalT5R

Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

R o b

Jongens, democratie werkt nu eenmaal zo.....

De algemene maatschappelijke stromingen en gedachten bepalen de beslissingen......

Denk dat we met een CD CDA/PVDA stroming nog niet eens zo slecht af zijn, al had ik de liberale kant er liever ook nog bij gezien.

Zowel PVV en SP verdienen in de toekomst misschien een kans om te regeren, maar denk eenmaal als ze aan de macht zijn dat ze het niet waar gaan (en kunnen) maken.

Verder erg goed dat er hier discussie is!  :eusa_clap: Verruimen we onze blik eens wat verder dan de 5 cyl.!  ;) ;D

Reitse

Citaat van: R o b op 08-06-2009 09:28:08
Denk dat we met een CD/PVDA stroming nog niet eens zo slecht af zijn, al had ik de liberale kant er liever ook nog bij gezien.

ehm.. die partij bestaat geloof ik niet meer ;)

daytonawim

Tja, als de PVV en de SP zich niet waar kunnen maken, is er toch geen man overboord, nu zitten er ook een aantal niet compotente
sufferts in Den Haag.

In mijn ogen is het simpelweg een aantal basis regels en vooral drempels maken en die ook als zodanig uitvoeren, en niet dat iemand die regels weer om zijn manier intrepeteerd en uitvoert, zodat er na jaren gezegd wordt "sorry foutje"

Verder dient er draagvlak te zijn voor de invoering van regels en drempels.

Kingfisher

Citaat van: Reitse op 08-06-2009 10:09:08
Denk dat we met een CD/PVDA stroming nog niet eens zo slecht af zijn, al had ik de liberale kant er liever ook nog bij gezien.

ehm.. die partij bestaat geloof ik niet meer ;)

Goedemorgen, wat zijn we weer wakker  ;)
Zo zie je maar hoe klein het verschil is tussen een TE tolerante club en een totaal NIET tolerante.
Slechts 1 letter  :eusa_think:

GeertG

Niet geweest afgelopen donderdag dus ik mag hier ook niet mee discussieren.......... ::)

Stembiljet lag een goede 300km zuidelijker en ik zat 'vast' op een eiland. Vantevoren door drukte simpelweg vergeten iemand te machtigen dus voor het eerst in mijn leven sinds ik kiesrecht heb helaas verstek moeten laten gaan. Anders zeker gegaan.
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

R o b

Denk dat we met een CD CDA/PVDA stroming nog niet eens zo slecht af zijn, al had ik de liberale kant er liever ook nog bij gezien.

Bij deze zal ik aftreden als forumlid...mijn incompetente schrijfmethoden hebben veel forumleden tot wanhoop gedreven.  :-[

Vanaf nu ga ik door in een eenmansforum!  ;D