Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Citaat van: pwberg op 12-09-2012 22:03:42
Zelf ook gestemd vandaag.

Op wie: Vlemmix, Partij voor de Toekomst.  :eusa_clap:

Waarom: Komtie  ;D

Vorig jaar PVV gestemd, werd uiteindelijk de 2de of 3de partij van NL. En wat zijn ze daarmee opgeschoten: Ze mochten erbij komen zitten als ze hun mond maar hielden. Democratie my ass.....  :eusa_wall:

En alleen al vanwege zijn enthousiasme verdient Vlemmix (heb geen idee hoe zijn partijprogramma eruit ziet...) ook steun......  :eusa_clap:

Dus eigenlijk interessert het je geen reet wat er gebeurd, maar als er niets gebeurd, dan is het niet goed...
De Tussenpaus

pwberg

Citaat van: Turbobiker op 12-09-2012 22:21:01
Citaat van: pwberg op 12-09-2012 22:03:42
Zelf ook gestemd vandaag.

Op wie: Vlemmix, Partij voor de Toekomst.  :eusa_clap:

Waarom: Komtie  ;D

Vorig jaar PVV gestemd, werd uiteindelijk de 2de of 3de partij van NL. En wat zijn ze daarmee opgeschoten: Ze mochten erbij komen zitten als ze hun mond maar hielden. Democratie my ass.....  :eusa_wall:

En alleen al vanwege zijn enthousiasme verdient Vlemmix (heb geen idee hoe zijn partijprogramma eruit ziet...) ook steun......  :eusa_clap:

Dus eigenlijk interessert het je geen reet wat er gebeurd, maar als er niets gebeurd, dan is het niet goed...

Als jij dat zo ziet, mij best.  :eusa_clap:

Zoals ik het zie maakt het geen flikker uit wat je stemt, ze bepalen toch zelf wie er mee mag praten. Alleen heb ik ervoor gekozen om mijn stem niet verloren te laten gaan....  :eusa_whistle:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Turbobiker

Citaat van: Marc O. op 12-09-2012 16:49:16
Citaat van: coyote1980 op 12-09-2012 16:44:37
Maar voor de PVV is het toch ook genoeg om alleen de feiten die in je straatje passen te noemen?

Blijkbaar ook voor mensen als jijzelf, die zoiets menen te moeten roepen? ;)

Nee, dat heet koekje van eigen deeg. Gewoon lekker kort door de bocht, niets verklaren of toelichten, want de waarheid zou aan het licht kunnen komen. En zo moet je ook die schreeuwers van de PVV aanpakken. Laat ze zelf maar met een uitleg komen. Precies de taktiek van Wilders.

En inderdaad opvallend dat jij steeds met dat soort commentaar komt. Valt niet alleen Reitse op, maar net als over politiek houden de meesten zich gedeisd.... . :eusa_whistle: :evil:
De Tussenpaus

Thys

Dan had je ook gewoon blanco kunnen stemmen natuurlijk.

Turbobiker

Citaat van: pwberg op 12-09-2012 22:24:28
Zoals ik het zie maakt het geen flikker uit wat je stemt, ze bepalen toch zelf wie er mee mag praten. Alleen heb ik ervoor gekozen om mijn stem niet verloren te laten gaan....  :eusa_whistle:

Wacht even, nu geloof je dat je stem wel verschil maakt? Vorige keer had je meer kans...
De Tussenpaus

pwberg

Citaat van: Thys op 12-09-2012 22:26:49
Dan had je ook gewoon blanco kunnen stemmen natuurlijk.

Was ook een mogelijkheid geweest, maar stiekum vindt ik Vlemmix best sympathiek. Vandaar mijn keuze
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

pwberg

Citaat van: Turbobiker op 12-09-2012 22:28:49
Zoals ik het zie maakt het geen flikker uit wat je stemt, ze bepalen toch zelf wie er mee mag praten. Alleen heb ik ervoor gekozen om mijn stem niet verloren te laten gaan....  :eusa_whistle:

Wacht even, nu geloof je dat je stem wel verschil maakt? Vorige keer had je meer kans...

Lezen mijn vriend.

Feitelijk maakt geen enkele stem verschil zoals ik het zie, uitleg hierboven....
(\_/)
(O.o)

Turbobiker

Citaat van: pwberg op 12-09-2012 22:30:29

Lezen mijn vriend.

Feitelijk maakt geen enkele stem verschil zoals ik het zie, uitleg hierboven....

Het ergste vind ik dat je dus gewoon niet weet waar die man voor staat en je op hem stemt. Misschien gaat je stem niet verloren, maar je mening dus wel...
De Tussenpaus

Marc O.

Citaat van: Turbobiker op 12-09-2012 22:26:48
Citaat van: Marc O. op 12-09-2012 16:49:16
Citaat van: coyote1980 op 12-09-2012 16:44:37
Maar voor de PVV is het toch ook genoeg om alleen de feiten die in je straatje passen te noemen?

Blijkbaar ook voor mensen als jijzelf, die zoiets menen te moeten roepen? ;)

Nee, dat heet koekje van eigen deeg. Gewoon lekker kort door de bocht, niets verklaren of toelichten, want de waarheid zou aan het licht kunnen komen. En zo moet je ook die schreeuwers van de PVV aanpakken. Laat ze zelf maar met een uitleg komen. Precies de taktiek van Wilders.

En inderdaad opvallend dat jij steeds met dat soort commentaar komt. Valt niet alleen Reitse op, maar net als over politiek houden de meesten zich gedeisd.... . :eusa_whistle: :evil:

Lars, met alle respect, je l*lt uit je nek. Je zou eens wat verder moeten lezen dan de mainstream media.
...The Nile isn't just a river in Africa...

pwberg

Citaat van: Turbobiker op 12-09-2012 22:31:42
Citaat van: pwberg op 12-09-2012 22:30:29

Lezen mijn vriend.

Het ergste vind ik dat je dus gewoon niet weet waar die man voor staat en je op hem stemt. Misschien gaat je stem niet verloren, maar je mening dus wel...

Wat jij wilt......

Blijkbaar wordt een persoonlijke mening met persoonlijke onderbouwing betreffende politiek hier niet op prijs gesteld, dus zal me hier niet meer in mengen en de discussie overlaten aan mensen die er wel verstand van denken te hebben...  :angel:
(\_/)
(O.o)

Blackfox

Lekker belangrijk allemaal  ;D ;D
Linksom of rechtsom je word toch genaaid. ;)

daytonawim

Veel meer mensen dan verwacht zullen vandaag strategisch gekozen hebben, hierdoor ontstaan dergelijke verschillen.

Een andere mogelijke oorzaak, een aantal verborgen financieele maatregelen in de partijprogramma's.

Zelf heb ik ook strategisch gestemd, dat ten koste van de PVV is gegaan.

The Demon

Je hoeft er geen verstand van te hebben, maar als je het een beetje wil begrijpen snap je ook wel dat we aan figuren als die Vlemmix (of hoe hij ook heten mag) niets hebt.
Een blanco stem komt bij de grootste partij terecht, een partij die het voornemen heeft om ons en Europa uit de crisis te trekken.
En dat is dus niet de partij voor de dieren, de SGP, de Christenunie en al helemaal niet die clown Vlemmix!
Roeptoeters als Wilders en Pechthold zitten we ook niet op te wachten.

Groet,
The Demon.

coyote1980

Nou, ik ben benieuwd hoe soepeltjes de onderhandelingen zullen gaan. De grootste vraag zal zijn "durven PvdA en VVD het aan om zonder E.K. meerderheid een coalitie te vormen". Gezien de mening dat de E.K. met name inhoudelijk (en weinig politiek gekleurd) stemt zou het kunnen. Door het CDA erbij te betrekken zou een coalitie gesmeed kunnen worden met ook in de E.K. een meerderheid. Ik denk dat m.n. de VVD dat zou zien zitten. Een alternatief zou zijn dat D66 in plaats van het CDA aanschuift. Maar de hervormingen die D66 wil op de arbeidsmarkt en woningmarkt kunnen wel eens onverenigbaar zijn met de conservatieve VVD.

@The Demon: Pechtold als een roeptoeter wegzetten, dat gaat mij wat ver. Daar zit wel visie voor vooruitgang in plaats van enkel tegen van alles en nog wat aan te willen schoppen.

Ik denk dat de VVD en PvdA een paar pittige weken tegemoet gaan, het zal mij benieuwen wat er voor regeerakkoord uit gaat komen.
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

Sbv

Ben zeer benieuwd welke kabinet er nu uit gaat rollen.

Ik verwacht VVD + PVDA als ze beide wat tot elkaar willen komen. Andere opties kunnen wel, maar dan vermoed ik snel weer verkiezingen omdat men er niet uit gaat komen