Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

henry classic v70

Nou inderdaad, de laatste regel zegt genoeg  :eusa_clap:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

SnoobyDoo

Als je het zo stelt is eigen volk en cultuur nogal ongenuanceerd NinaPaul.
Er zijn denk ik ook zat ellendige dingen in 'het eigen volk en cultuur' die volkomen *** zijn.

Bovendien.. De grootvader van de Verlichting.. Was een moslim http://m.standaard.be/cnt/dmf20170201_02708443?shareid=8993f13ad93b85f7bf2af2c09cbaa9d3f54907b7a592cf53a8bd75ead5b1ea67fba744424f043e201035bd7e14f52a7c845e99ed1cbf5ad8f289a1bcd461eb5e :)
Richie: All right! Take it easy you bitch! I mean, Your Bitchness..I mean Lady Bitch of, oh God Eddie, what do you call them? Eddie: Jugs, what do you call em?

NinaPaul

Ongenuanceerd? Hoe bedoel je? En wat is er zo "volkomen ***" volgens jou? Onderbouw het eens.
En dat laatste, enkel een titel in een krant heeft geen enkele waarde (rest lezen is betalend). Er waren ook Nazi's die wel eens een korstje brood weg gaven, zijn ze dan nu allemaal goed?

Ik zie jouw uitgewerkte stuk (zonder drogredenen) met voldoende onderbouwing graag tegemoet.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70geRwin

Citaat van: NinaPaul op 01-03-2017 16:07:21
Ongenuanceerd? Hoe bedoel je? En wat is er zo "volkomen ***" volgens jou? Onderbouw het eens.
En dat laatste, enkel een titel in een krant heeft geen enkele waarde (rest lezen is betalend). Er waren ook Nazi's die wel eens een korstje brood weg gaven, zijn ze dan nu allemaal goed?

Ik zie jouw uitgewerkte stuk (zonder drogredenen) met voldoende onderbouwing graag tegemoet.

Jij raapt lukweg wat quotes bij elkaar die in jouw straatje passen en een ander moet het onderbouwen.  :eusa_wall:

Laat je niet zo bang maken.
We zijn er zelf bij en die politiek is overschat, we kijken als schapen naar de politici.

En voor de PVV #hoedan ? Meer dan de helft druist tegen de grondwet in.

Dat er iets moet gebeuren is klip en klaar maar wel op een fatsoenlijke manier zonder haatzaaierij, beledigen van hele groepen mensen en meer.

SnoobyDoo

@V70geRWIN:
Exact. Geloof dat dit een 'Diederik Stapeltje' heet.

@Ninapaul:
Door Joden, Hitler en Nazi's op deze manier erbij te slepen maak je het gesprek
bovendien onnodig abstract en groot.

Denk dat het goed zou zijn als iedereen met stemrecht eens zou kijken op http://degrondwetwijzer.nl/
Is een uitstekend initiatief van Bas en Olivier de Gaay Fortman.

Vertrouwen in een goede rechtstaat met een uitstekende grondwet (die Nederland heeft) is
denk ik voor veel mensen moeilijker dan bang zijn voor het onbekende. Triest, maar daar heeft
de politiek het zelf naar gemaakt.

Gekozen volksvertegenwoordigers die voorstellen doen tegen de eigen grondwet in.
Zou goed zijn als daar meer aandacht voor komt. Het is m.i. meer dan schandalig gedrag.

Richie: All right! Take it easy you bitch! I mean, Your Bitchness..I mean Lady Bitch of, oh God Eddie, what do you call them? Eddie: Jugs, what do you call em?

NinaPaul

Je mag ze allemaal opzoeken en zelf tot een conclusie komen, dat is waarom er bronvermeldingen bij staan.

Bang maken? Als je denkt dat het bangmakerij is, kijk dan naar voorbeelden als Iran.
Ik denk dat jij juist "naïef" bent gemaakt door al het linkse geleuter!

Spreek voor jezelf!
Ik doe zelf ook aan politiek, achter de schermen, voor een lokale partij, ik kijk zeker niet als een schaap naar politici.

#hoedan? Heb jij gekeken welke partijen WEL volledig uitgewerkte plannen hebben?
Want geen enkele partij doet dit, wat logisch is, want eenmaal aan het regeren zal je toch een meerderheid moeten krijgen en dus water bij de wijn.

En voor wie geldt dan: "fatsoenlijke manier zonder haatzaaierij, beledigen van hele groepen mensen en meer."?

Ik ga het hier bij laten, dit soort inhoudsloze discussies is mijn tijd niet waard.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Walter

Als sommige naïef zijn geworden door het linkse geleuter, zou jij dan misschien te bang zijn gemaakt door het rechtse geleuter? Piluur bedoeld ter zelfreflectie NinaPaul, ik geef geen oordeel over waarheden, onwaarheden, links rechts wat dan ook

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

NinaPaul

Citaat van: Walter op 01-03-2017 20:00:47
Als sommige naïef zijn geworden door het linkse geleuter, zou jij dan misschien te bang zijn gemaakt door het rechtse geleuter? Piluur bedoeld ter zelfreflectie NinaPaul, ik geef geen oordeel over waarheden, onwaarheden, links rechts wat dan ook

Ik heb zelf mijn onderzoek gedaan en mijn conclusies daarop gebaseerd, dus nee ik ben niet bang gemaakt.
Dit is overigens geen "weekje" werk geweest, maar van jaren.
-Gottfried Leibniz

Walter

En als je dat onderzoek hebt gedaan, heb je je dan ingelezen in links georienteerde media, rechts georienteerde media of een goede mix tussen die twee? Wat ik bedoel te zeggen is dat je snel beëinvloedt raakt, ook jij. En iedereen denkt dat ze een eigen mening hebben samengesteld.

Mensen vergeten ook dat politiek verder gaat dan dingen toezeggen. Zeker in ons partijenstelsel komt alles neer op 1 woord; compromis.

Facta non verba
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.

NinaPaul

Citaat van: Walter op 02-03-2017 09:08:00
En als je dat onderzoek hebt gedaan, heb je je dan ingelezen in links georienteerde media, rechts georienteerde media of een goede mix tussen die twee? Wat ik bedoel te zeggen is dat je snel beëinvloedt raakt, ook jij. En iedereen denkt dat ze een eigen mening hebben samengesteld.

Mensen vergeten ook dat politiek verder gaat dan dingen toezeggen. Zeker in ons partijenstelsel komt alles neer op 1 woord; compromis.

Natuurlijk heb ik beide kanten van het verhaal onderzocht. Een eigen conclusie is per definitie "beïnvloeding" afwegen van verschillende informatie.
Feiten blijven hetzelfde, maar "de ene zijn dood is de ander zijn brood".

Mensen vergeten? compromis = water bij de wijn, zoals ik al zei.
Citaat van: NinaPaul op 01-03-2017 18:33:28
... een meerderheid moeten krijgen en dus water bij de wijn.

Hier ga ik het, voor dit onderwerp, dan ook bij laten.

(p.s. drogredenen: persoonlijke aanval/iedereen dus jij ook)
-Gottfried Leibniz

Walter

is absoluut niet bedoelt als aanval, zoals ik al zei probeer ik alleen verschillende inzichten te krijgen

Facta non verba

V70geRwin

Citaat van: NinaPaul op 02-03-2017 10:43:20
Citaat van: Walter op 02-03-2017 09:08:00

Natuurlijk heb ik beide kanten van het verhaal onderzocht. Een eigen conclusie is per definitie "beïnvloeding" afwegen van verschillende informatie.
Feiten blijven hetzelfde, maar "de ene zijn dood is de ander zijn brood".

Mensen vergeten? compromis = water bij de wijn, zoals ik al zei.
Citaat van: NinaPaul op 01-03-2017 18:33:28
... een meerderheid moeten krijgen en dus water bij de wijn.

Hier ga ik het, voor dit onderwerp, dan ook bij laten.

(p.s. drogredenen: persoonlijke aanval/iedereen dus jij ook)

Het is dan wel weer in lijn met de heer Wilders, janken en dan verstek laten gaan als het er op aan komt.
Excuustruus op en top. Als je hier je mening geeft en zeker als die soms stevig is moet je niet gek op kijken als je daar een reactie op krijgt.
Dan is roepen dat het persoonlijk is het creëren van je eigen excuus want de meeste reacties gaan toch echt over de inhoud.

Jammer want je kan meer leren van iemand die het niet met je eens is dan van iemand waar je het mee eens bent.

Marc O.

Citaat van: V70geRwin op 02-03-2017 11:49:06
Jammer want je kan meer leren van iemand die het niet met je eens is dan van iemand waar je het mee eens bent.

Waarom ga je dan niet in op de argumenten die hij geeft, maar gedraag je je hetzelfde als waar je een ander van beschuldigt?
...The Nile isn't just a river in Africa...

V70geRwin

Citaat van: Marc O. op 02-03-2017 18:25:07
Citaat van: V70geRwin op 02-03-2017 11:49:06

Waarom ga je dan niet in op de argumenten die hij geeft, maar gedraag je je hetzelfde als waar je een ander van beschuldigt?

Welke argumenten dan?
Een paar samen geraapte quotes?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar dat onderzoek.

Ik zie het vergelijk niet zo waarin ik me hetzelfde gedraag, daar moet je me echt even bij helpen.

Zelfs de meer dan neutrale vragen van Walter worden al als een persoonlijke aanval gezien.
Dan wordt een gezonde discussie voeren erg lastig.

Beetje zoals Fleur Agema gisteren aan tafel bij Pauw en Jinek elke lastige vraag afwimpelde met dat het links gedachten goed is en dan startte ze weer het bandje met grenzen dicht, alle islam zijn terroristen enzovoort.