Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

The Saint

Naar mijn mening is Balkenende (niet van mijn club) een zeer integere man die het beste voor heeft met ons land en met ons. Hij werkt hier hard voor, en waarschijnlijk meer uren dan jij en ik bij elkaar. Voor veel politici ook waar: als zij willen graaien voor zichzelf, dan zouden zij in het bedrijfsleven zitten.

Politici de grond in trappen is bon ton, maar vooral vaak napraterij zonder inhoud.
No shirt no shoes, no pinball

daytonawim

Ach ik werk omgerekend meer dan 365 dagen per jaar 8 uur per dag.

Het probleem is gelijke monniken gelijke kappen, en dat is helaas ver te zoeken.

UserID6342

Citaat van: The Saint op 26-05-2010 21:52:28
....als zij willen graaien voor zichzelf, dan zouden zij in het bedrijfsleven zitten.
Dat is ook hetgeen waar ze vaak terecht komen als ze 'klaar' zijn, in een of andere mooi betaalde commisarisjob.  Maar ben het wel met je eens, ik zou qua werken / uren maken echt niet met de heren willen ruilen. Helaas is het zo dat als hun een beslissing nemen, deze altijd ons 'raken'.  Meer als dat bij hunzelf doet.  Is gewoon een feit.

Ik ben het ook helemaal met Wim eens dat wat er laatst met die lullo Bos gebeurde en dat wachtgeld kant nog wal slaat.  Als iemand zelf opstapt in het 'normale' leven krijgt deze geen of slechts een beetje WW (door wat voor reden dan ook) en lullo nokt 'm en krijgt 6 jaar wachtgeld van ad € 98.000 per jaar.  Dit is natuurlijk op het zotte af.  Wij hebben dit niet bedacht, hun wel.  Dus ook het standpunt zakkenvullers kan ik heel goed in meegaan.  Jou en mij lukt het in ieder geval niet om met die bedragen 'voor ons gezinnetje te kunnen zorgen'.

Lampje

Graaien is niet het grootste probleem. Het is ego en geldingsdrang dat werkelijk problemen oplevert en het wordt een ramp zodra de hunkering naar 'daadkrachtige leiders' ze te groot wordt.

Zo krijg je een overdaad aan projecten en wetten waar hun naam aan verbonden wordt. Zeg nou zelf: het is toch mooi als jouw naam hangt aan een 'kwartje' of een 'baan' (de Melkertbaan voor iedereen die het vergeten is).

Sommige van deze projecten zijn bodemloze putten, met de beste bedoelingen van de wereld gelanceerd met onze belastingcentjes, maar geen praktische maatregelen getroffen wanneer de stekker er uit moet of kan.

Het mandaat van 4 jaar onafgebroken regeren vind ik te lang. Ik vind dat iedere 2 jaar er een tussentijdse volksraadpleging moet zijn met de simpele vraag: wilt u dat de minister president vervangen moet worden? (Ja / Nee). Is het 75% ja, dan wegwezen!

Dan is de communicatie slecht of de resultaten zijn er niet (of beiden).

heutink

8)
ik geloof best wel dat politici veel tijd in hun werk stoppen, en van mij mogen ze echt wel de Balkenende-norm verdienen....geen probleem, maar de insteek waarmee ze zich profileren in de media, is voor mij toch echt zelf-ontplooiing, en vooral het partijprogramma verdedigen, wat ze na de verkieingen gewoon weer loslaten om maar op het pluche te mogen zitten.
  :eusa_naughty:
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Misha

Ik zie het dan weer anders: op enkele idealisten na gaan vooral de mislukkelingen die het niet kunnen de politiek in omdat ze het in het bedrijfsleven niet zouden redden of na een jaar op straat zouden staan.

Pas als ze door hun naamsbekendheid iets kunnen betekenen voor een bedrijf gaan ze zakken vullen in het bedrijfsleven.

Welk commerciëel bedrijf zou het toestaan om budgetten met een factor 3 te overschrijden en dan toch bestuurder te mogen blijven ? Welke mensen die ooit financiëen onder hun hoede hadden op landsniveau worden aan de lopende band afgesabeld omdat ze een kleinere bank niet konden leiden ? Voorbeelden te over..

En dan de andere kwesties, de oorlog in Irak ? Mooiste uitspraak die ik er over las: "Tja.. als je vroeger een slecht rapport kreeg, bleef je ook zitten.."
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

rogerV701998

Jaren geleden een interview in Elsevier met een industrieel (weet niet meer wie) die benaderd werd voor een ministerspost. Toen hij hoorde wat het salaris was bedankte hij met de opmerking: "ik ben per jaar meer kwijt aan alimentatie." ;D

UserID6342

Citaat van: rogerV701998 op 26-05-2010 23:18:48
Jaren geleden een interview in Elsevier met een industrieel (weet niet meer wie) die benaderd werd voor een ministerspost. Toen hij hoorde wat het salaris was bedankte hij met de opmerking: "ik ben per jaar meer kwijt aan alimentatie." ;D
Jajaja, volgens mij was dat die gozer die toen voor de LPF een functie zou/wou gaan doen.  Die met die Bentley rondreed toentertijd ;D  Die gozer met die krulletjes.  Geweldig figuur was dat.

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 27-05-2010 08:09:02
Citaat van: rogerV701998 op 26-05-2010 23:18:48
Jajaja, volgens mij was dat die gozer die toen voor de LPF een functie zou/wou gaan doen.  Die met die Bentley rondreed toentertijd ;D  Die gozer met die krulletjes.  Geweldig figuur was dat.

Heinsbroek?

UserID6342

pooh

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

The Saint

Citaat van: pooh op 27-05-2010 16:42:05
hahaha http://www.nu.nl/nieuws/2256436/balkenende-biedt-excuses.html

Overdreven. Er worden wel ergere dingen gezegd op TV hoezo understatement.. En dan te bedenken dat dit het geilste is dat hij ooit gezegd heeft, triest eigenlijk...
No shirt no shoes, no pinball

Misha

Citaat van: The Saint op 27-05-2010 17:55:00

En dan te bedenken dat dit het geilste is dat hij ooit gezegd heeft, triest eigenlijk...

lol.. stille wateren hebben diepe gronden hoor Saint.. je kan dat niet weten.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Overdreven. Er worden wel ergere dingen gezegd op TV hoezo understatement.. En dan te bedenken dat dit het geilste is dat hij ooit gezegd heeft, triest eigenlijk...

Helemaal mee eens.

pooh

precies en het dan nog terug nemen ook!
Stoere kerel, daar hou ik wel van  :-X

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html