Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

The Saint

Citaat van: Dirk342 op 02-10-2010 09:33:52Snap je standpunt wel en daar gaat het ook niet om, maar hoeveel geintjes / grappen worden er niet gemaakt over homo's, turken, marokkanen, oude bjaarden, zwaar zieken, etc. etc. 

Een groot verschil vind ik dat er in dit geval geen grap werd gemaakt over een bepaalde bevolkingsgroep, maar over de poging tot het uitroeien daarvan.

Zouden homo's eigenlijk ook grappen hebben over hetero's?
No shirt no shoes, no pinball

The Saint

Reitse

Citaat van: Dirk342 op 02-10-2010 09:33:52
Citaat van: The Saint op 02-10-2010 09:24:14
Citaat van: Dirk342 op 02-10-2010 07:51:48Berlusconi vertelde toen het verhaal van een Jood die aan een andere Jood vertelt dat hij tijdens de Holocaust een Joodse onderduiker opnam en verborg in zijn kelder. Die moest daarvoor wel 3000 euro per dag betalen. De pointe van Berlusconi's grap is dat de onderduiker nog steeds in de kelder zit: ,,Denk je dat we hem moeten zeggen dat Hitler dood is en dat de oorlog voorbij is?''

Euh, even voor de duidelijkheid: ben geen voorstander van Berlusconi en heb ook niets met antisemitisme !  Wel vind ik de grap geslaagd ;D ;D Alleen omdat hij premier is kan het volgens veel mensen niet, terwijl als de buurman dezelfde grap verteld het wel ok is ??  Hoe hypocriet zijn we nu allemaal ??

Niet mee eens Dirk. Gezien het gebeurde vind ik dat je hier geen grappen over mag maken. Ik niet, en een premier van een land al helemaal niet. Je gaat op de zielen staan van de overlevenden en hun nabestaanden. Waarom? Het ging hier niet bepaald om een klein relletje. Vriend van mij is laatst in Auschwitz geweest. Mss moet Berlusconi dat ook even doen. Als ie een gaatje kan prikken tussen al zijn sexfeestjes natuurlijk.
Snap je standpunt wel en daar gaat het ook niet om, maar hoeveel geintjes / grappen worden er niet gemaakt over homo's, turken, marokkanen, oude bjaarden, zwaar zieken, etc. etc.  Is voor die mensen ook niet echt leuk, maar nogmaals het is een grapje.  Ik denk ook niet dat men daar te lang stil bij moet staan bij de achterliggende gedachte.  Ik weet zeker dat als er een mop verteld word over een bepaalde bevolkingsgroep, dat ook jij een glimlach niet kan onderdrukken terwijl dit misschien wel superkwetsend is voor die groep.
Ik ben het wel met je eens Dirk. Een grapje moet kunnen. Over heel veel bevolkingsgroepen worden grapjes gemaakt, over heel veel (ernstige) gebeurtenissen ook. Het is ook een beetje een manier van relativeren en ermee omgaan. Hoeveel grappen zijn er over Wilders gemaakt (die volgens bepaalde groepen ook uitgeroeid moet worden). Mag dat ook niet meer? En trouwens, over het idee achter het grapje is een hele goeie film gemaakt (goodbye Lenin). Iets andere achtergrond, zelfde idee.

UserID6342

Citaat van: The Saint op 02-10-2010 09:40:45
Citaat van: Dirk342 op 02-10-2010 09:33:52Snap je standpunt wel en daar gaat het ook niet om, maar hoeveel geintjes / grappen worden er niet gemaakt over homo's, turken, marokkanen, oude bjaarden, zwaar zieken, etc. etc.

Een groot verschil vind ik dat er in dit geval geen grap werd gemaakt over een bepaalde bevolkingsgroep, maar over de poging tot het uitroeien daarvan.

Zouden homo's eigenlijk ook grappen hebben over hetero's?
Sorry, maar dan heb je de grap niet begrepen.....  Het gaat helemaal niet over het uitroeien er van, het gaat erom dat joodse mensen bekend staan als dat ze altijd de hand op de knip houden.....  Daar heeft de mop mee van doen en helemaal niets, absoluut niets, van uitroeien, etc.  Daarom vind ik het in dit geval ook superhypocriet van iedereen om zo te reageren richting Berlusconi.

Wat of homo's grappen over hetero's hebben, weet ik ook niet :)

The Saint

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7819594/__Berlijn_klaar_voor_Wilders__.html?p=18,2

Tuurlijk is Fitna niet pro-islam. Maar het zijn wel echte gebeurtenissen, echte uitspraken en teksten die voorbij komen. Je kunt het tendentieus noemen, maar een waarschuwing is op zijn plaats als het zó ernstig is.

Voor wie het nog steeds niet gezien heeft (maar al wel heeft veroordeeld..):

http://www.youtube.com/watch?v=YH8vyU3ccko

The Saint, die nog steeds niet begrijpt dat je zélf wordt uitgemaakt voor fascist als je dit aan de kaak stelt. 'Ze' willen iedere niet-moslim uitroeien, een stuk ambitieuzer dan Hitler dus. Stel dat Wilders Hitler had willen stoppen???

arjenT5R

Citaat van: The Saint op 02-10-2010 15:59:01
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7819594/__Berlijn_klaar_voor_Wilders__.html?p=18,2

Tuurlijk is Fitna niet pro-islam. Maar het zijn wel echte gebeurtenissen, echte uitspraken en teksten die voorbij komen. Je kunt het tendentieus noemen, maar een waarschuwing is op zijn plaats als het zó ernstig is.

The Saint, die nog steeds niet begrijpt dat je zélf wordt uitgemaakt voor fascist als je dit aan de kaak stelt. 'Ze' willen iedere niet-moslim uitroeien, een stuk ambitieuzer dan Hitler dus. Stel dat Wilders Hitler had willen stoppen???

ik geloof je gelijk als je zegt dat wilders hitler had willen stoppen.
Natuurlijk zijn er ook nl rotte appels maar als iemand met een niet nl paspoort oid wat flikt
lijkt het me ook niet meer als normaal dat ze een enkeltje eigen land krijgen toch  :angel:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Misha

Citaat van: The Saint op 02-10-2010 15:59:01

Toch zie ik dat niet als onderscheidend.

De Spaanse Inquisitie was van gelijke inslag, en ook wij hebben ooit hele werelddelen uitgeroeid om een dergelijke reden.

Dat was dan allemaal wel 500 jaar terug.

Gr,
Misha
(Die wel rechtse voorkeur heeft maar grote problemen heeft met het over-een-kam scheren van een ieder die het doet en de de werken van Wilders op dit vlak van ondermaatse proporties vindt.

Het gaat psvr niet om religieuzen van welke aard dan ook, maar om psychopaten en kanslozen zonder mening.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

The Saint

Citaat van: Misha op 02-10-2010 16:20:28Dat was dan allemaal wel 500 jaar terug.

Ik was het ook alweer vergeten..  ;)

M a r c

Nou, 68% van de CDA-leden op het congres is accoord....  nu moet de fractie nog gaan stemmen volgende week....  mijn god.  Over bureaucratie gesproken  :eusa_wall:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Marc O.

Citaat van: M a r c op 02-10-2010 18:26:00
Nou, 68% van de CDA-leden op het congres is accoord....  nu moet de fractie nog gaan stemmen volgende week....  mijn god.  Over bureaucratie gesproken  :eusa_wall:

Ja, en dan is de koningin in theorie nog in staat om het om zeep te helpen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

rogerV701998

Citaat van: Marc O. op 02-10-2010 18:36:45

Puur uit interesse, hoe dan?

Marc O.

Citaat van: rogerV701998 op 02-10-2010 18:42:26
Citaat van: Marc O. op 02-10-2010 18:36:45

Puur uit interesse, hoe dan?

De koningin benoemt ministers en staatssecretarissen, dat is een van haar formele taken. In dat licht zou ze kunnen besluiten om aan het op handen zijnde kabinet geen medewerking te verlenen. Maar goed, da's theoretische BS natuurlijk.
...The Nile isn't just a river in Africa...

verburgh

Citaat van: elianmars op 02-10-2010 00:40:53
Citaat van: verburgh op 01-10-2010 23:59:20
Citaat van: M a r c op 01-10-2010 23:58:01
Misschien is Spekkie ambtenaar?  ;D

Hoe je het ook wendt of keert: er zal toch ergens bezuinigd moeten worden.
Ja op directeuren die porsche rijden :eusa_shifty:

Of op brandweerlieden die op hun 41e met pensioen kunnen  :eusa_snooty: ;) ;D
Maar jullie hoeven geen verbranden kinderen uit een wiegje te halen als het nodig is...Hoop het nooit mee te maken :eusa_snooty:

peteRRR

Citaat van: verburgh op 02-10-2010 21:04:48
Citaat van: elianmars op 02-10-2010 00:40:53
Citaat van: verburgh op 01-10-2010 23:59:20
Citaat van: M a r c op 01-10-2010 23:58:01
Misschien is Spekkie ambtenaar?  ;D

Hoe je het ook wendt of keert: er zal toch ergens bezuinigd moeten worden.
Ja op directeuren die porsche rijden :eusa_shifty:

Of op brandweerlieden die op hun 41e met pensioen kunnen  :eusa_snooty: ;) ;D
Maar jullie hoeven geen verbranden kinderen uit een wiegje te halen als het nodig is...Hoop het nooit mee te maken :eusa_snooty:

Dat hoop ik ook niet voor jou,maar je moet als brandweerman zekere dingen in je achterhoofd houden denk ik.
Kan altijd iets gebeuren dat niet jofel is.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla