Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

rogerV701998

Citaat van: elianmars op 08-10-2010 00:15:00
Citaat van: rogerV701998 op 08-10-2010 00:10:53
Rutte gaat formeren. Zitten we allemaal naast de telefoon? ;D

Hij heeft mij al drie keer gebeld. Ik heb er écht geen zin in. Jammer voor hem  :eusa_snooty:

;D

Ik hoop dat Karel een telefoontje krijgt! 8)

Reitse

Citaat van: Misha op 07-10-2010 21:39:34
Citaat van: Marc O. op 07-10-2010 21:14:29
Citaat van: Reitse op 07-10-2010 21:09:55
@Marc: waar staat dat ik bezwaren heb tegen Rutte1? ;)

You could have fooled me dude :eusa_snooty:

Reitse is een goede voor de oppositie.
Heeft verder geen mening, al helemaal geen gefundeerde, maar is gewoon overal tegen.  En zelfs daar is hij tegen.
:D

Waar staat dat ik tegen ben? Ik vraag alleen dingen, vraag om verduidelijking waarom jullie zo extreem voor zijn. En wil het verder eerst wel eens zien voordat ik oordeel.

Marc O.

Citaat van: Reitse op 08-10-2010 07:36:29

Heeft verder geen mening, al helemaal geen gefundeerde, maar is gewoon overal tegen.  En zelfs daar is hij tegen.

Waar staat dat ik tegen ben? Ik vraag alleen dingen, vraag om verduidelijking waarom jullie zo extreem voor zijn. En wil het verder eerst wel eens zien voordat ik oordeel.

Het is niet zozeer dat ik extreem vóór Rutte1 ben, maar eerder dat ik extreem tégen nog een linkse regering met PvdA (plus D66, GL, SP) ben.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Reitse

Citaat van: Marc O. op 08-10-2010 07:45:10
Citaat van: Reitse op 08-10-2010 07:36:29

Het is niet zozeer dat ik extreem vóór Rutte1 ben, maar eerder dat ik extreem tégen nog een linkse regering met PvdA (plus D66, GL, SP) ben.
Ok, dan is mijn aanname dat jij groot voorstander bent van Rutte1 dus niet helemaal correct. Maar ik zit er toch niet heel ver naast als ik stel dat jouw politieke sympathie duidelijk rechts van het midden ligt?

Marc O.

Ik ben groot voorstander van Rutte1, maar de term "extreem" vind ik in politiek verband altijd wat ongelukkig.

Turbobiker

Wilders is een goede voor de regering.
Heeft verder geen mening, al helemaal geen gefundeerde, maar is gewoon overal voor.  En zelfs daar is hij voor.
De Tussenpaus

Marc O.

Citaat van: Turbobiker op 08-10-2010 12:01:59

Wilders is een goede voor de regering.
Heeft verder geen mening, al helemaal geen gefundeerde, maar is gewoon overal voor.  En zelfs daar is hij voor.

Uiteraard mag je dat vinden, maar volgens mij is die uitspraak ansich ook vrij ongefundeerd ;)

sander2

Wat ik tegen Rutte1 heb is dat ze afhankelijk zijn van een racistische populist of een paar christen fundementalisten. Helaas hebben ze wel een paar goede plannen maar ik heb erg veel moeite met een partij die een hele bevolkingsgroep stelselmatig wegzet als een stel bom-makende geitenneukers, hun heilige boek vergelijkt met "Mein Kampf". Kortom, een partij die niet het beste voor heeft met het hele land maar slechts met het autochtone deel terwijl het allochtone deel inmiddels onlosmakelijk onderdeel is van onze maatschappij.

Daf46

Citaat van: sander2 op 08-10-2010 16:48:15
Wat ik tegen Rutte1 heb is dat ze afhankelijk zijn van een racistische populist of een paar christen fundementalisten. Helaas hebben ze wel een paar goede plannen maar ik heb erg veel moeite met een partij die een hele bevolkingsgroep stelselmatig wegzet als een stel bom-makende geitenneukers, hun heilige boek vergelijkt met "Mein Kampf". Kortom, een partij die niet het beste voor heeft met het hele land maar slechts met het autochtone deel terwijl het allochtone deel inmiddels onlosmakelijk onderdeel is van onze maatschappij.

Dat is ook zo een beetje hoe ik het aanvoel.

Marc O.

Wat ik tegen Rutte1 heb is dat ze afhankelijk zijn van een racistische populist of een paar christen fundementalisten.

Wilders is met name kritisch tegenover de Islam, niét tegenover bepaalde rassen. En daarmee is hij dus niet per definitie een racist. Overigens heeft hij het inderdaad wél regelmatig over geweld door Marokkanen. Maar goed, waarom moet hij beveiligd worden? Niet tegen boze Christenen of Joden! Waarom zijn er zogenaamde "schuilsynagoges" waar Joden naartoe kunnen vluchten? Niet vanwege geweld door Christenen! Waarom kunnen homo's in Amsterdam niet openlijk homo zijn? Niet omdat ze dan door Christenen in elkaar worden gemept!

Grappig dat je het trouwens hebt over Christen fundamentalisten. Gaat een beetje een negatieve klank van uit. Lijkt erop dat kritiek op het Christelijke geloof in jouw ogen prima is, maar dat kritiek op de Islam verwerpelijk is...

Helaas hebben ze wel een paar goede plannen maar ik heb erg veel moeite met een partij die een hele bevolkingsgroep stelselmatig wegzet als een stel bom-makende geitenneukers,

Dat hij met zijn Islam kritiek hele bevolkingsgroepen wegzet als bommakende geitenneukers is jouw interpretatie. Ik hoor graag waar je dat op baseert.

hun heilige boek vergelijkt met "Mein Kampf".

Ik heb de Koran niet gelezen (Mein Kampf trouwens ook niet), dus ik kan niet beoordelen in hoeverre die vergelijking goed of fout is. Maar ik heb me wel proberen te verdiepen in wat de strekking is van de inhoud van de Koran. Mijn conclusie (en die werd door arabist Jansen tijdens het Wilders proces bevestigd) is dat de Koran onverenigbaar is met de Westerlijke cultuur en maatschappij.

Kortom, een partij die niet het beste voor heeft met het hele land maar slechts met het autochtone deel terwijl het allochtone deel inmiddels onlosmakelijk onderdeel is van onze maatschappij.

Waar baseer je dat op? Zijn voor allochtonen andere wetten van toepassing dan voor autochtonen?

The Saint

Helaas hebben ze wel een paar goede plannen maar ik heb erg veel moeite met een partij die een hele bevolkingsgroep stelselmatig wegzet als een stel bom-makende geitenneukers, hun heilige boek vergelijkt met "Mein Kampf"

Weer dat verzuurde toontje van je  :eusa_snooty: "Jammer dat ze ook goede plannen hebben"..  :eusa_wall:

Je verwijt Wilders van alles, maar als ik naar je eigen teksten kijk...  :eusa_doh:

No shirt no shoes, no pinball

daytonawim

Wat is per definitie het wegzetten van bevolkingsgroepen ?

Dat de PVV een probleem heeft met de Islam en zijn gelovigen, of een even grote
bevolkingsgroep die hier blijkbaar iets mee heeft.

Als bijvoorbeeld de SP het eerste vind en daarom niks met de PVV te maken wilt hebben
wat doen ze dan met de 2e groep mensen ?

In beide gevallen ben ik van mening dat het resultaat gevaarlijk zou kunnen zijn.

Misha

Nou Marc...

Bij een set gezellige Christenen hoef je als homo ook echt niet aan te komen hoor. Daar wordt je niet in dienst genomen en ik ken uit eigen kring een paar homo's die echt pas ruim boven hun 20e voorzichtig voor hun geaardheid uit konden komen en dan nog net getolereerd worden door hun pa en ma maar van liefde is geen sprake meer.

Ik heb itt tot een aantal mensen hier wél stukken van de Koran gelezen, en ook van Mein Kampf. Ook de gehele bijbel.

In tegenstelling tot wat jullie allemaal beweren of denken te beweren hier is de Koran over het algemeen een stuk liberaler dan de bijbel. Zo staat de Koran andere godsdiensten toe (Zie ook Irak bijvoorbeeld, waar kerk en moskee bestaan, de regering Islamitisch was maar de minister van buitenlandse zaken een openlijk Christen en waar ook vrouwen in het parlement zaten.

Het is allemaal interpretatie en tijdsgeest. Zie beide boeken maar als een soort primitieve wet en regelgeving van 2000 jaar terug, toen was men in de regel wat minder subtiel.

Ik ben dan ook pertinent tegen Wilders zijn gebral tegen de Islam en de Koran, maar vind al zijn andere plannen erg prima.

Koran vergelijken met Mein Kampf raakt kant noch wal. Lees Mein Kampf maar eens (is niet te koop, maar wel geheel te lezen op Internet). Snap ook niet waarom Mein Kampf verboden is, het zou misschien wel verplichte literatuur moeten zijn.
Hitler beschrijft hierin van begin tot eind zijn enge visie op de wereld en al zijn misdadige plannen inclusief de mensonterende plannen om dat te bereiken   heel concreet, het is gewoon stuitend dat de wereld indertijd heeft staan afwachten terwijl dit boek indertijd gewoon te koop was en er dus al 10 jaar voor WO2 heel duidelijk was wat er zou gaan gebeuren.

Realiseer me net dat het wel heel schrijnend is dat iedereen hier het wel of niet eens is met deze boeken en geloofsvergelijkingen zonder er iets van gelezen te hebben.
:eusa_wall:

Het is net wat Ludo zou kunnen zeggen: meten is weten.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Citaat van: Misha op 08-10-2010 20:18:17
Nou Marc...

Bij een set gezellige Christenen hoef je als homo ook echt niet aan te komen hoor.

Maar het verschil is dat homo's niet door die gezellige Christenen in elkaar worden geslagen.

Misha

Citaat van: Marc O. op 08-10-2010 20:22:22
Citaat van: Misha op 08-10-2010 20:18:17
Nou Marc...

Bij een set gezellige Christenen hoef je als homo ook echt niet aan te komen hoor.

Maar het verschil is dat homo's niet door die gezellige Christenen in elkaar worden geslagen.
Ook door 90% van de Moslims niet hoor.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het