Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

sander2

Volgens wethouder Jantiene Kriens (PvdA) kunnen kinderen van vijf opruimen, de tafel dekken, een boodschap doen en kleding in de was doen.

Vanaf nu sluit ik me aan bij Marc O en cornuiten. Ze zijn bij de PVDA helemaal van het pad af! Ik zie mijn ventje van 5 al in z'n eentje naar de Appie gaan?!? Kleding in de was doen???? Ja hij kan het er best inproppen als het voor de machine klaarligt maar de zeep in het bakkie en aanzetten niet. Stelletje mafketels, hier kan ik dus boos om worden!

UserID6342

Citaat van: The Saint op 14-10-2010 08:27:49
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7921227/__Vijfjarige__hulp_in_de_huishouding___.html

Volledig terechte bezuiniging nmm. Ook kinderen van gezinnen zónder hulpbehoevenden helpen mee in de huishouding, dus waarom hier niet? Let wel: het gaat hier om tafel dekken, vaatwasser inruimen en dat soort dingetjes. Dat je als kind van een hulpbehoevende ouder wat vaker 'aan de beurt' bent is wat mij betreft mss jammer voor het kind, maar zeker niet ongezond of onlogisch.

Of moet de hulp maar weer komen voor een lullig klusje terwijl de kinderen op de bank hangen met hun Nintendo?
Snap je gedachtengang compleet, daar gaat het dus ook niet om.  Echter als ik hier thuis kijk is het af en toe best zwaar voor mijn manneke (12).  Gewoon eerlijk.  En heeft absoluut niets te maken met zielig doen whatever.  Zowel Jeff als ik hebben beide diabetes en ik denk af en toe wel een dat hij een onevenredige verantwoordelijkheid met zich meedraagt in vergelijking met andere kinderen op deze leeftijd.  Wij hebben onderling spelenderwijs afgesproken dat wij op elkaar letten.  Simpel gezegd: Jeff let op mij en ik op hem.  Nu vullen we elkaar perfect aan, echter de impact die dit soms op het manneke heeft is onevenredig groot in vergelijking met andere kinderen en dien je cht niet te onderschatten.  Presteer jij / doe jij het maar eens om als kind zijnde van 12 je eigen vader, die totaal van de wereld is en echt niet normaal kan lullen / reageren een injectie in zijn donder te geven.  Dit is voor een hoop volwassenen al een heel groot punt, laat staan voor een kind.  Overigens ben ik supertrots op me ventje dat hij zich deze angst meester heeft kunnen maken uit zijn eigen.  Maar ik bedoel maar.  Kijk simpele huishoudklusjes heeft ook mijn jochie al heel lang en vind ik ook niet meer als normaal natuurlijk.  Idd vaatwasser, 's avonds tafel afruimen, zelf brood smeren, en, en, en.  Maar er zijn natuurlijk wel grenzen te noemen, aan te geven.

Jeff weet bijvoorbeeld dat hij niet/nooit de ambulance of 112 mag bellen voor me, dus dat zal hij ook nooit doen.  Als hij Ron of Es belt en deze komen en mochten zij mij er niet uitkrijgen, word deze alsnog door hun gebeld.  Jeff weet ook als dat de ambulance komt ik niet echt blij meer ben daar de ambulancebroeders meestal een glucose-oplossing rechtstreeks intraveneus toedienen (terecht ook in hun ogen) echter ik heb door dit oplapmiddel meteen een aderontsteking heb te pakken die een aantal weken gaat duren en waar ik echt niet blij van word en dan met  een totaal lamme poot op de bank kan gaan zitten.  Ook deze afweging weegt erg zwaar voor zo'n ventje in mijn ogen.

Dus ja, je gedachtengang en van die wethouder kan ik begrijpen echter zijn er in mijn ogen wel restricties.

sander2

Citaat van: Dirk342 op 14-10-2010 08:51:40
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7921227/__Vijfjarige__hulp_in_de_huishouding___.html

Volledig terechte bezuiniging nmm. Ook kinderen van gezinnen zónder hulpbehoevenden helpen mee in de huishouding, dus waarom hier niet? Let wel: het gaat hier om tafel dekken, vaatwasser inruimen en dat soort dingetjes. Dat je als kind van een hulpbehoevende ouder wat vaker 'aan de beurt' bent is wat mij betreft mss jammer voor het kind, maar zeker niet ongezond of onlogisch.

Of moet de hulp maar weer komen voor een lullig klusje terwijl de kinderen op de bank hangen met hun Nintendo?
Snap je gedachtengang compleet, daar gaat het dus ook niet om.  Echter als ik hier thuis kijk is het af en toe best zwaar voor mijn manneke (12).  Gewoon eerlijk.  En heeft absoluut niets te maken met zielig doen whatever.  Zowel Jeff als ik hebben beide diabetes en ik denk af en toe wel een dat hij een onevenredige verantwoordelijkheid met zich meedraagt in vergelijking met andere kinderen op deze leeftijd.  Wij hebben onderling spelenderwijs afgesproken dat wij op elkaar letten.  Simpel gezegd: Jeff let op mij en ik op hem.  Nu vullen we elkaar perfect aan, echter de impact die dit soms op het manneke heeft is onevenredig groot in vergelijking met andere kinderen en dien je cht niet te onderschatten.  Presteer jij / doe jij het maar eens om als kind zijnde van 12 je eigen vader, die totaal van de wereld is en echt niet normaal kan lullen / reageren een injectie in zijn donder te geven.  Dit is voor een hoop volwassenen al een heel groot punt, laat staan voor een kind.  Overigens ben ik supertrots op me ventje dat hij zich deze angst meester heeft kunnen maken uit zijn eigen.  Maar ik bedoel maar.  Kijk simpele huishoudklusjes heeft ook mijn jochie al heel lang en vind ik ook niet meer als normaal natuurlijk.  Idd vaatwasser, 's avonds tafel afruimen, zelf brood smeren, en, en, en.  Maar er zijn natuurlijk wel grenzen te noemen, aan te geven.

Jeff weet bijvoorbeeld dat hij niet/nooit de ambulance of 112 mag bellen voor me, dus dat zal hij ook nooit doen.  Als hij Ron of Es belt en deze komen en mochten zij mij er niet uitkrijgen, word deze alsnog door hun gebeld.  Jeff weet ook als dat de ambulance komt ik niet echt blij meer ben daar de ambulancebroeders meestal een glucose-oplossing rechtstreeks intraveneus toedienen (terecht ook in hun ogen) echter ik heb door dit oplapmiddel meteen een aderontsteking heb te pakken die een aantal weken gaat duren en waar ik echt niet blij van word en dan met  een totaal lamme poot op de bank kan gaan zitten.  Ook deze afweging weegt erg zwaar voor zo'n ventje in mijn ogen.

Dus ja, je gedachtengang en van die wethouder kan ik begrijpen echter zijn er in mijn ogen wel restricties.

Kan me heel goed voorstellen  dat je super trots bent op je ventje!

The Saint

Citaat van: sander2 op 14-10-2010 08:38:56

Een kind van 5 laten helpen bij de verzorging hulpbehoevende ouders????? Tuurlijk kunnen ze best iets maar zeer beperkt en om dan te korten op huishoudelijke hulp is echt bedacht door een debiel! Het is een klein kind!!! Een kind van 5 kan de tafel niet dekken, althans ik laat die van mij niet in z'n eentje het vleesmes naar de tafel brengen, de vaatwasser inruimen gaat ook echt niet lukken op die leeftijd en leeghalen al helemaal niet. Ik vraag me sowieso af of dat niet allang gewoon gebeurt, kinderen helpen echt wel mee. Hierdoor korten op hulp is heel ernstig.

Voor een 12 jarige is het een iets ander verhaal maar ik vind het nogal wat een kind van die leeftijd op te zadelen met de verzorging van zijn of haar hulpbehoevende ouder(s). Een kind hoort op die leeftijd niet die verantwoordelijkheden te hebben.

Het zijn de bekende bommetjes van politici om het volk in hun hoofd klaar te stomen.

De prettige verzorgingsstaat die we hadden is onbetaalbaar geworden. Heel goed dus dat hier streng naar gekeken wordt. Nog een decennium of 2 en dan staan bejaarden in Holland ook bij de Mc Donalds achter de balie voor aanvulling van hun AOW. Ik vind het jammer, maar niet per definitie verkeerd, en als de nood aan de man is zelfs hard nodig.

"Don't ask what your country can do for you, ask what you can do for your country." Wen er maar aan.
No shirt no shoes, no pinball

Reitse

Citaat van: The Saint op 14-10-2010 09:22:40
"Don't ask what your country can do for you, ask what you can do for your country." Wen er maar aan.
LOL!! En dat met de huidige generatie die alleen opgroeit met het idee "IK IK IK IK IK IK" (alhoewel er bij de huidige jonge ouders van nu ook vergelijkbare gedachten huizen maar dan gericht op enkel en alleen de huidige familie en zichzelf). Kijk maar eens bij een supermarkt hoe ze druk zijn met zichzelf, hoe ze klagen dat er geen compensatie is voor hun groeiende verlofeisen, dat constante geëmmer over het weer (niet gewaarschuwd is falen van "zij", onterecht gewaarschuwd eveneens). Nergens wordt meer zelf de verantwoordelijkheid voor genomen of het gezonde verstand gebruikt (als het glad is moet je het rustig aan doen, niet gaan liggen zeiken dat er niet gestrooid is en dat je dáárom botst).

Dus Saint, als dat het nieuwe credo wordt, zie ik het heeeel somber in. Enige manier om de boel weer tot een eenheid te smeden is een goeie strijd. En voila, entree meneer Wilders. Creeër een gezamenlijke vijand en iedereen staat achter je. Een simpele strategie die al eeuwen lekker werkt (ja, de mens is eigenlijk maar een verschrikkelijk dom zoogdier...)

Lampje

Mijn schoonouders zijn beiden dik boven de tachtig.

Pa tennist nog op topniveau, pakt meerdere toernooitjes per jaar mee incl. de wereldkampioenschappen veteranen in Turkije.

Ma loopt nog altijd haar rondjes op de golfbaan, tennist en doet aan gym, samen met haar vriendinnen.

Beiden rijden nog zelfstandig auto, mét sleurhut. Drukke volle agenda's ;D

Ze hebben helemaal geen tijd om bij de Mc achter de counter te staan ;D

pooh

Citaat van: sander2 op 14-10-2010 08:48:44
Volgens wethouder Jantiene Kriens (PvdA) kunnen kinderen van vijf opruimen, de tafel dekken, een boodschap doen en kleding in de was doen.

Vanaf nu sluit ik me aan bij Marc O en cornuiten. Ze zijn bij de PVDA helemaal van het pad af! Ik zie mijn ventje van 5 al in z'n eentje naar de Appie gaan?!? Kleding in de was doen???? Ja hij kan het er best inproppen als het voor de machine klaarligt maar de zeep in het bakkie en aanzetten niet. Stelletje mafketels, hier kan ik dus boos om worden!

nog even en je kinderen hebben extra onderwijs nodig omdat ze het niet kunnen...belachelijk!
Ik word er ook boos om.

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

Lampje

Ik vind dat die kinderen eerst gecertificeerd moeten worden om dit te kunnen. Hup, op training als je 4 jaar oud bent en als je goed je best doet heb je misschien je diploma wel als je 5 bent :eusa_dance:

sander2

Ik wil gewoon een land waar iemand die echt hulp nodig heeft die ook kan krijgen! Ik woon toch gvd niet in Somalie?

Lampje

Écht hulp is altijd subjectief. Iemand die huilt omdat hij zijn auto niet meer kan betalen? Of iemand die bang is gemarteld te worden in zijn thuisland (omdat hij zelf al eerder 200 man gemarteld heeft?)?

Er zit een hoog gunningsgehalte in.

UserID6342

Citaat van: The Saint op 14-10-2010 09:22:40
Dit weiger ik dus pertinent !!  F*ck it, is weer zo'n waardeloze Amerikaanse uitspraak waar jonge kinderen de dood mee werden ingejaagd.

sander2

Citaat van: Lampje op 14-10-2010 11:05:47
Écht hulp is altijd subjectief. Iemand die huilt omdat hij zijn auto niet meer kan betalen? Of iemand die bang is gemarteld te worden in zijn thuisland (omdat hij zelf al eerder 200 man gemarteld heeft?)?

Er zit een hoog gunningsgehalte in.

Ik wil dat (bijvoorbeeld) een bouwvakker die zich 30 jaar de tandjes heeft gewerkt en wiens rug naar de kl*te is en dus echt niet niet meer kan werken, de hulp krijgt die nodig is om zijn leven leuk te houden. Dat heeft ie simpelweg verdiend. Volgens mij is het niet zo subjectief. Je zult alleen streng moeten zijn en heel duidelijk moeten bepalen wie niet wil en wie niet kan!

Lampje

Mooi streven. Maar hoe komt het dan dat een bouwvakker permanent in de ziektewet kan verdwijnen, maar dat hij nog wel instaat is om zwart keukens aan te leggen bij familie en vrienden?

reneetje

Citaat van: Lampje op 14-10-2010 11:31:30
Mooi streven. Maar hoe komt het dan dat een bouwvakker permanent in de ziektewet kan verdwijnen, maar dat hij nog wel instaat is om zwart keukens aan te leggen bij familie en vrienden?

:eusa_naughty: :eusa_snooty:

Dat is wel geweest , en al lang ook....

Als je tegenwoordig permanent in de ziektewet zit, ben je op papier al dood , je hoeft het alleen nog maar te gaan...
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

UserID6342

Citaat van: Lampje op 14-10-2010 11:31:30
Die tijd is echt wel geweest hoor, dat was in de jaren 70 een standaard smoes van een werkgever om van zijn personeel af te komen.  mensen die tegenwoordig in de WAO zitten terecht komen hebben daar echt wel recht op !  Zo makkelijk is het allemaal niet meer hoor, en een vetpot al helemaal niet meer.  Is allemaal verleden tijd.