Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Citaat van: KIM op 17-11-2010 22:53:57
Citaat van: coyote1980 op 17-11-2010 21:31:17
Citaat van: M a r c op 17-11-2010 21:02:07
Maar de boetes en straffen zijn betaald en uitgezeten toch?  Dan ben je toch weer een gewoon burger?  Of moet zoiets je hele leven achter je aan rennen.... 

Als politicus achtervolgt zoiets je je hele leven, je dient van onbesproken gedrag te zijn.

Eens; als docent moest je in het verleden al een verklaring van goed gedrag overhandigen, dan verwacht ik van iemand die het land bestuurt minimaal hetzelfde.

Dat zegt toch helemaal niks...?  Alleen dat je nooit gepakt bent  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

tackle

Citaat van: coyote1980 op 17-11-2010 21:31:17
Citaat van: M a r c op 17-11-2010 21:02:07
Maar de boetes en straffen zijn betaald en uitgezeten toch?  Dan ben je toch weer een gewoon burger?  Of moet zoiets je hele leven achter je aan rennen.... 

Als politicus achtervolgt zoiets je je hele leven, je dient van onbesproken gedrag te zijn.

ik noem de bouwfraude, de betuwelijn, tankcleaningaffaire, jorritsma d'r malversaties, heroinehoerenbezoek, pedofilie, en wat al dies meer zij...
En die zitten ook gewoon nog in de politiek. Als "gerespecteerd" lid van deze samenleving.

Marc O.

Me geërgerd (maar vond hem in dit topic beter thuishoren) aan de ophef die nu weer is ontstaan omdeze ene meneer Hillen (Eerste Kamerlid CDA) een bijbaantje niet heeft opgegeven. Kunnen we die mensen niet gewoon beoordelen op hun daden in plaats van te lopen zanikken om een bijbaantje. Sjongejonge, wat zijn we toch een triest volkje geworden zeg. :eusa_boohoo:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Thys

coyote1980

Citaat van: Marc O. op 22-11-2010 20:32:29
Me geërgerd (maar vond hem in dit topic beter thuishoren) aan de ophef die nu weer is ontstaan omdeze ene meneer Hillen (Eerste Kamerlid CDA) een bijbaantje niet heeft opgegeven. Kunnen we die mensen niet gewoon beoordelen op hun daden in plaats van te lopen zanikken om een bijbaantje. Sjongejonge, wat zijn we toch een triest volkje geworden zeg. :eusa_boohoo:

Twee dingen:
1) Waar leg je de grens over wat gewoon door de beugel kan en wat niet (en wie bepaalt dat)? Afrekenen op daden klinkt mooi, maar als iemand seriematig kinderverkrachter is geweest maar zijn politieke functie prima uitvoert heb ik er toch moeite mee dat iemand dat doet. Verontwaardiging past daar dan wel bij.

2) De PVV-affaire-waslijst is natuurlijk wel medeverantwoordelijk voor het feit dat er nu bij alle kamerleden extra gegraven wordt naar hun verleden. Dat hoort er gewoon bij. En dat er dan een brede discussie ontstaat als je wat verkeerd blijkt te hebben gedaan is normaal, dat weet je als je de politiek ingaat.
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

daytonawim

Ga maar eens in het verleden gravan van oude kamerleden en politici, dan vind je zeker veel meer narigheid.

Maar wat eigenlijk veel kwalijker is is dat de betrouwbaarheid van zittende politic en (hoge en Semi) ambtenaren steeds vaker in het nieuws komt.
Enne heb je die allemaal zien opstappen of ontslagen zien worden, moet je bij je werkgever eens proberen !

sander2

Citaat van: daytonawim op 25-11-2010 12:32:26
Ga maar eens in het verleden gravan van oude kamerleden en politici, dan vind je zeker veel meer narigheid.

Maar wat eigenlijk veel kwalijker is is dat de betrouwbaarheid van zittende politic en (hoge en Semi) ambtenaren steeds vaker in het nieuws komt.
Enne heb je die allemaal zien opstappen of ontslagen zien worden, moet je bij je werkgever eens proberen !

Dat heeft RTL nieuws ook gedaan en verhouding PVV'ers met een twijfelachtig verleden lag aanzienlijk hoger dan bij welke partij dan ook. De angst van Geert dat zijn partij ook een hoop mafketels zou aantrekken en hij dus niet aan een ledenstructuur wil is niet genoeg geweest.

daytonawim

Sowieso mis ik een dame van de SP die meerdere veroordelingen achter haar naam heeft staan.

Vandaar dat ik vroeg naar "oud" kamerleden.

Marc O.

Citaat van: daytonawim op 25-11-2010 16:58:55
Sowieso mis ik een dame van de SP die meerdere veroordelingen achter haar naam heeft staan.

Je bedoelt Krista van Velzen? Veroordeeld wegens o.a. vernielingen aan een kernonderzeeër en wegens inbraak op luchtmachtbasis Volkel.
...The Nile isn't just a river in Africa...

sander2

Citaat van: Marc O. op 25-11-2010 19:02:59

Je bedoelt Krista van Velzen? Veroordeeld wegens o.a. vernielingen aan een kernonderzeeër en wegens inbraak op luchtmachtbasis Volkel.

Is toch een iets ander verhaal als waar de "heren" van de PVV nu mee in het nieuws zijn.

The Saint

Citaat van: sander2 op 25-11-2010 19:16:37

Is toch een iets ander verhaal als waar de "heren" van de PVV nu mee in het nieuws zijn.

Mee eens. Dit is natuurlijk veel erger want dit schaadt de veiligheid van de hele natie.

Me tevens verheugd!!!:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8325427/__Geen_verjaring_zedenmisdrijven_kinderen__.html
No shirt no shoes, no pinball

daytonawim

Mm, ik zal straks eens zoeken, want die ik bedoel heeft nog wel iets anders op haar kerfstok.

daytonawim

Overigens gaan ze bij demonstraties waarbij mensen op het vliegveld komen, de dagvaarding iets anders insteken, ;D ;D nu is het meestal 6 tientjes boete :eusa_wall: :eusa_wall:, echter is er nog een artikel wat gebruikt kan worden, en dan is het ineens een misdrijf waar een flinke boete en celstraf op staat  :eusa_dance: :eusa_dance:

sander2

Citaat van: The Saint op 25-11-2010 19:40:51
Citaat van: sander2 op 25-11-2010 19:16:37

Mee eens. Dit is natuurlijk veel erger want dit schaadt de veiligheid van de hele natie.

Me tevens verheugd!!!:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8325427/__Geen_verjaring_zedenmisdrijven_kinderen__.html

Een gat in het hek van Volkel knippen en met een spuitbus een F16 bekladden lijkt me nou niet echt een "matter of national security" Ik heb ook niet het idee dat ze die kernonderzeeer mee wilde gebruiken om het binnenhof in as te leggen. Dit betrof "politiek" georienteerde acties en nee ik keur ze niet goed maar kan er meer begrip voor opbrengen dan voor een vent die een vrouw aanrand, een vent die uit een collega bedreigt etc etc etc

coyote1980

Citaat van: daytonawim op 25-11-2010 20:02:05
en dan is het ineens een misdrijf waar een flinke boete en celstraf op staat  :eusa_dance: :eusa_dance:

Is natuurlijk ook schokkend, dat er elke dag hordes mensen hekken doorknippen en start- en landingsbanen bezetten. Hoog tijd dat daar wat tegen gebeurt, ik voel me nu al veiliger in Nederland.
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic