Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

sander2

Citaat van: coyote1980 op 25-11-2010 21:25:34
Citaat van: Marc O. op 25-11-2010 21:22:48
Volgens mij zei ik dat niet. ;)

Niet letterlijk nee, maar het is overal hetzelfde liedje, er is iets niet in de haak wat al strafbaar is, en er wordt weer moord en brand geroepen om zwaardere straffen. Als we nou eens tot de conclusie kunnen komen dat de straffen prima in orde zijn maar dat de pakkans omhoog moet, dàn komen we ergens. Dus gewoon een efficienter politie-apparaat waar niet weet-ik-hoeveel verschillende door rechtse clubjes geknutselde computersystemen hoeven worden ingevuld maar gewoon één goedwerkend systeem zodat er tijd overblijft voor handhaving, om maar eens wat te noemen... ;D

:eusa_clap:

Marc O.

Citaat van: sander2 op 25-11-2010 21:13:40
vond het al lang duren voordat "links"er weer bij gehaald werd  ;)

Tja, de waarheid mag gezegd worden, nietwaar? Dus als ik die gelegenheid in de schoot krijg geworpen zal ik dat zeker niet nalaten ;)

Nee, 6 tientjes is belachelijk dus dat mag idd wel wat meer maar volgens mij zijn er al 20 jaar geen F16's meer gesloopt / vliegvelden bezet. Celstraf voor het betreden van een vliegveld is ietswat overdreven.

Die Italiaan die ik noemde sloopte in 2005 2 F16's op Woensdrecht.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Citaat van: coyote1980 op 25-11-2010 21:25:34
Citaat van: Marc O. op 25-11-2010 21:22:48
Volgens mij zei ik dat niet. ;)

Niet letterlijk nee, maar het is overal hetzelfde liedje, er is iets niet in de haak wat al strafbaar is, en er wordt weer moord en brand geroepen om zwaardere straffen. Als we nou eens tot de conclusie kunnen komen dat de straffen prima in orde zijn maar dat de pakkans omhoog moet, dàn komen we ergens. Dus gewoon een efficienter politie-apparaat waar niet weet-ik-hoeveel verschillende door rechtse clubjes geknutselde computersystemen hoeven worden ingevuld maar gewoon één goedwerkend systeem zodat er tijd overblijft voor handhaving, om maar eens wat te noemen... ;D

Duh....de eindverantwoordelijke voor dat mislukte nieuwe computersysteem voor de politie was, jawel, Job Cohen! ;D ;D :eusa_boohoo:

Maar serieus: Ik ben het ermee eens dat de pakkans omhoog moet. Maar tegelijkertijd mogen de straffen wat mij betreft óók omhoog. Én én dus, in plaats van óf óf.

sander2

Citaat van: Marc O. op 25-11-2010 21:27:12
vond het al lang duren voordat "links"er weer bij gehaald werd  ;)

Tja, de waarheid mag gezegd worden, nietwaar? Dus als ik die gelegenheid in de schoot krijg geworpen zal ik dat zeker niet nalaten ;)

Nee, 6 tientjes is belachelijk dus dat mag idd wel wat meer maar volgens mij zijn er al 20 jaar geen F16's meer gesloopt / vliegvelden bezet. Celstraf voor het betreden van een vliegveld is ietswat overdreven.

Ja, alles wat slecht geregeld is, niet lekker loopt, onverklaarbaar is en riekt naar cultuur is "links" Wat een onzin.

En waarom sloopte ie ze? Was het gewoon een mafketel of zat er een "linkse hobby" achter?

Marc O.

Citaat van: sander2 op 25-11-2010 21:31:30
vond het al lang duren voordat "links"er weer bij gehaald werd  ;)

Ja, alles wat slecht geregeld is, niet lekker loopt, onverklaarbaar is en riekt naar cultuur is "links" Wat een onzin.

En waarom sloopte ie ze? Was het gewoon een mafketel of zat er een "linkse hobby" achter?

Het is een vredesactivist. Linkse hobby dus, en (dus) een mafketel. ;)

sander2

Duh....de eindverantwoordelijke voor dat mislukte nieuwe computersysteem voor de politie was, jawel, Job Cohen! ;D ;D :eusa_boohoo:

Maar serieus: Ik ben het ermee eens dat de pakkans omhoog moet. Maar tegelijkertijd mogen de straffen wat mij betreft óók omhoog. Én én dus, in plaats van óf óf.
[/quote]

Dit is natuurlijk ook gewoon niet waar. De overheid heeft een geschiedenis van meer dan 30 jaar met ict gerelateerde fuck up's onder verantwoordelijkheid van tig ministers van tig partijen, links en rechts!

Lampje

Misschien eens van onderwerp wisselen, het gaat anders weer over L vs R en daar schieten we toch niets mee op.

Jaren geleden zat ik eens gedurende 12 uur opgesloten met zo'n brigadier van de videoauto / overvalteam. We bespraken zo van alles en nog wat en we hadden het ineens zomaar over de briefings van hun baas, order is order, regel is regel.

Ik merkte zo'n denktrend van 'wij trekken er op uit met een opdracht' attitude en niet van 'we denken eerst eens goed na voordat we wat doen' houding. Ik meldde hem dat als mijn baas iets van mij vraagt wat ik ethisch onjuist vind of niet achter sta dat ik het direct meld. Zijn we het nog niet eens over de omstandigheden, dan voer ik het gewoon niet uit. Komen we er na enige tijd niet uit, dan stap ik op en mogen ze de twijfelachtige orders lekker zelf uitvoeren als ze zulke helden zijn.

Ik stond dus bijna halverwege de rit buiten de auto :D

Die mannen zijn iets vergeten dat ze op de politieopleiding gehad hebben: discretionaire bevoegdheid. Sjiek woord voor, als je een situatie meemaakt, dat je kijkt naar wat de wetgever bedoeld heeft te voorkomen of waar de wet voor bedoeld is. Dán pas bekeuren of een vermanend woordje. Niet rücksichtloos schrijven. Kortom, zelf nadenken alsof je 'even' en rechter bent. Veel van dit soort jongens zijn dat hoofdstuk van hun opleiding vergeten en roepen vaak tijdens de aanhouding: 'fout is fout'.

In dat laatste geval oogst men geen respect en respect. Wat in onze samenleving vroeger vanzelfsprekend was moet nu 'verdiend moet worden'.

Ook respect komt te voet, gaat te paard.

De politici van tegenwoordig zijn niet respectvol meer, zelfs politici met ongeschonden blazoen, zoals Balkie, krijgen geen respect meer, toch? We hebben steeds vaker te maken met opportunistische liegende kontendraaiende politici, die allerlei soorten waarheden verzwijgen.

Mijn stelling: het hele systeem van onder tot boven is verrot. Hoe komen we hier weer uit?

sander2

Citaat van: Marc O. op 25-11-2010 21:36:47

Vrede is idd een typisch linkse hobby. Ik zit er ook niet op te wachten  ???

daytonawim

Neem maar van mij aan dat elk jaar diverse demonstraties op en rond de verschillende onderdelen gehouden, waarbij er zeker mensen het terrein opkomen.

Tja, de gemiddelde demonstrant is echt wel slim genoeg om niet direct vliegtuigen te gaan vernielen, want de persoonlijke schade zal aanzienlijk zijn bij de betroffen demonstrant.

Uiteraard is er een verschil qua straf tussen "onbevoegd" op militair terrein zijn en het daadwerkelijk "vernielen" van eigendommen en met name vliegend matrieel.

Voor wat betreft het niet meer verjaren van zeden misdrijven, idd erg goed als dat nu eindelijk eens wordt geregeld.
helaas geld dat alleen voor mensen die gepakt worden voor zeden misdrijven gepleegd na de invoering van het wetsartikel
bij oude gevallen geld de voor de verdachte de meest gunstige regeling.

Marc O.

Citaat van: sander2 op 25-11-2010 21:37:31
Dit is natuurlijk ook gewoon niet waar. De overheid heeft een geschiedenis van meer dan 30 jaar met ict gerelateerde fuck up's onder verantwoordelijkheid van tig ministers van tig partijen, links en rechts!

Dat zal best, ik reageerde echter alleen op de post van Coyote1980, niet op alle andere fuckups van de politiek. De fuckup die hij aanhaalde is dus gebeurd onder de verantwoordelijkheid van Cohen.

The Saint

Citaat van: coyote1980 op 25-11-2010 21:25:34Als we nou eens tot de conclusie kunnen komen dat de straffen prima in orde zijn maar dat de pakkans omhoog moet, dàn komen we ergens.

Die conclusie zou verschrikkelijk onjuist zijn. Mss dit even lezen (al is de dagelijkse praktijk vol met voorbeelden over te korte straffen):

http://www.joost-eerdmans.nl/asp/invado.asp?t=show&id=1434

Minimumstraffen zijn een deel van de oplossing, dus daar gaan we de goede kant op.

Een kleine minderheid zorgt voor bijna alle misdrijven. Recidivisten dus. Een recidivist die vast zit, krijgt geen kans op een nieuw misdrijf. De gewone burger blij, ik voorop. Het is niet zo moeilijk hoor..
No shirt no shoes, no pinball

Marc O.

Citaat van: sander2 op 25-11-2010 21:38:28

Relax, mind the ;)

sander2

Citaat van: Marc O. op 25-11-2010 21:40:21

Relax, mind the ;)

geen zorgen  ;)

sander2

Citaat van: Marc O. op 25-11-2010 21:40:21

Relax, mind the ;)

trouwens:

De precieze oorzaak van de ellende bij de automatisering van de politie in ons land blijft nog even onbekend. Op zijn vroegst in juni volgend jaar wordt duidelijk waar en hoe het misging.

De Algemene Rekenkamer verwacht rond juni van het komende jaar te kunnen rapporteren over de onderzoeken naar de risico's en knelpunten in de ICT-systemen van de politie. Dat heeft minister Ivo Opstelten donderdag aan de Tweede Kamer laten weten.

Duidelijk moet worden wie heeft besloten tot de invoering van het systeem en hoe het kon dat er miljoenen aan een haperend systeem zijn uitgegeven. Opstelten wil daaruit leren voor de toekomst.

Je conclusie dat Job "de bron van al het kwaad" Cohen verantwoordelijk was lijkt me wat voorbarig  ;)

The Saint

Citaat van: Lampje op 25-11-2010 21:37:41
Jaren geleden zat ik eens gedurende 12 uur opgesloten met zo'n brigadier van de videoauto / overvalteam. We bespraken zo van alles en nog wat en we hadden het ineens zomaar over de briefings van hun baas, order is order, regel is regel.

Ik merkte zo'n denktrend van 'wij trekken er op uit met een opdracht' attitude en niet van 'we denken eerst eens goed na voordat we wat doen' houding. Ik meldde hem dat als mijn baas iets van mij vraagt wat ik ethisch onjuist vind of niet achter sta dat ik het direct meld. Zijn we het nog niet eens over de omstandigheden, dan voer ik het gewoon niet uit. Komen we er na enige tijd niet uit, dan stap ik op en mogen ze de twijfelachtige orders lekker zelf uitvoeren als ze zulke helden zijn.

Tsja Lampje, dan heb je geen kaas gegeten van dit soort organisaties. Als iedereen in het overvalteam zijn eigen ethische overwegingen laat meespelen dan vallen de doden aan de verkeerde kant kan ik je melden. In de line of fire kun je niet voor elke drol een praatgroepje beginnen.

Dit is gewoon zoals politie georganiseerd dient te zijn, anders wordt het één grote bende. Ik ben blij dat ze je die bus uitgezet hebben  ;)
No shirt no shoes, no pinball