Volvo-onderdelen-depot....

Gestart door Claudia, 02-06-2009 19:09:44

Vorige topic - Volgende topic

Claudia

Je hoeft misschien maar 1 keer in de maand 'open' te zijn....
En het is niet de bedoeling om nieuwe onderdelen op voorraad te hebben (relais' 103 bijvooorbeeld :P).
Als ik nu advertenties zie als: gratis af te halen deur....is ie woensdag niet weg, gaat ie bij het grof vuil....
Dát zou iets zijn om te logeren in een depot.....maar ook 2e-hands velgen....bekleding, etc.
En zoals eerder geopperd, je kan een klein bedrag van de opbrengst reserveren voor de huur van een stalling/loods.

Nou...misschien is het niet haalbaar...het idee is tóch leuk! 8) :eusa_snooty:
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

FGG

Op zich vind ik 't een goed idee, alleen de bemanning gaat een probleem worden. Ik heb een garage die ik alleen maar gebruik voor opslag van wat los spul en zou die daar voor een deel voor kunnen gebruiken. Het si dan wel zaak dat er een online registratiesysteem komt waarin een onderdeel gezocht kan worden en gereserveerd kan worden. Een reservering kan je dan bijv. 2 weken laten staan. Niet opgehaald? Dan wordt ie weer vrijgegeven.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Spin!

Ik zou er best wel 1 zaterdag in de maand willen spenderen. Je zou er bij wijze van ook afgedankte auto's naar toe kunnen dirigeren om ze daar zelf uit elkaar te slopen. En dan van de carrosserie oud ijzerprijs vangen.

Is nog leuk ook, beetje demonteren  :eusa_dance:

www.vm-parts.nl

Simplicity

Meerdere kleinere depots is natuurlijk ook een goede optie. Ik heb nog wel een stal van  8*10 en een zolder van 10*15 vrij staan alleen nog even overleggen met m'n vader  :eusa_shifty:
Moet er zelfs geen toerbeurt ofzo gebeuren aangezien het gewoon thuis is...

Ben

De V44 is onlangs omgedoopt naar Volvo Klassieker Vereniging.
De 850 begint zo langzamerhand ook een klassieke leeftijd te bereiken.
Het VOD gaat dan wellicht ook dienen voor 850 onderdelen?

- voordeel: alle logistiek is er al

FrankvdAa

Citaat van: Spin! op 03-06-2009 08:32:21
Ik zou er best wel 1 zaterdag in de maand willen spenderen. Je zou er bij wijze van ook afgedankte auto's naar toe kunnen dirigeren om ze daar zelf uit elkaar te slopen. En dan van de carrosserie oud ijzerprijs vangen.

+ 1
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

thuur

Citaat van: Ben op 03-06-2009 09:40:45

Slimme jongen die Ben.. :eusa_think:

Maar als jullie voor een loods hier in de buurt zorgen doe ik de bemanning wel :D
(Kan ik meteen mijn eigen zooi dumpen)

Gr :eusa_dance:

)()()sT

Citaat van: Claudia op 02-06-2009 19:09:44
........ergens in het midden van het land.

:eusa_eh:

;D

Plek genoeg hier in Limbo  ;D

Boeijke

Citaat van: Claudia op 03-06-2009 07:30:05

Nou...misschien is het niet haalbaar...het idee is tóch leuk! 8) :eusa_snooty:

Das waar  :D

UserID6342

Dat is ook een heel leuk idee, maar moeilijk voor elkaar te krijgen als je het echt helemaal legaal wilt doen, denk aan sloopvergunningen etc.  Gemeente's zijn echt niet happig om die af te gaan geven...  Maar beide idee-en zijn heel erg leuk.

Claudia

Maar het VOD doet toch alleen nieuwe onderdelen?
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

UserID6342

Citaat van: Claudia op 03-06-2009 21:11:44
Maar het VOD doet toch alleen nieuwe onderdelen?
Nou, dat weet ik dus niet... nu praat ik wel over heel lang geleden maar ik heb daar eens een keer een halfautomaatbak opgehaald voor een Amazon uit '69.  En die was toch echt gebruikt en ik (en de klant) waren er heel erg blij mee.

Simplicity

Citaat van: Dirk342 op 03-06-2009 19:48:30
Dat is ook een heel leuk idee, maar moeilijk voor elkaar te krijgen als je het echt helemaal legaal wilt doen, denk aan sloopvergunningen etc.  Gemeente's zijn echt niet happig om die af te gaan geven...  Maar beide idee-en zijn heel erg leuk.

Je moet ook niet meteen 20 roffels uit elkaar gaan liggen slopen. Je brengt op een zaterdag ochtend het slachtoffer en met een paar man ga je even lekker te keer en s'avonds is het slachtoffer vakkundig verdwenen in het magazijn.
En hier in België doen ze zo al niet zo moeilijk als je heg maar hoog genoeg is, de buurt te vriend houdt en niet te hoog van de toren blaast  :eusa_whistle:

M a r c

Citaat van: Claudia op 02-06-2009 19:27:36
Misschien de Roffels (het leesvoer) schrappen, en i.p.v. daar nog geld in steken dat in een nieuw initiatief doen?

Soms moet je gewoon wat proberen....

Bij de V-44 vereniging wordt het bij toerbeurt door leden gedaan.
Dat is geen 'moeten'...dat is leuk!

Het onderdelendepot van het V-44 wordt door iemand beheert die daar gewoon een salaris voor krijgt.... ook het pand is eigendom zover ik weet.  Is toch heel iets anders dan op vrijwillige basis.

En aangezien de club nu al 800 leden heeft waarvan het merendeel niks (maar dan ook écht helemaal NIKS)  bijdraagt in de vorm van organisatie of hulp bij evenementen, copij voor het clubblad, etc. etc.  Zie ik al helemaal niet zitten dat we vrijwilligers gaan vinden die het onderdelendepot willen runnen.....  Iedereen heeft het toch véél te druk??  Al zou je dat niet denken als je ziet hoeveel clubleden hier dagelijks op het forum en de chat zitten....  dáár heeft men schijnbaar wél tijd voor  :eusa_doh:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Laserblue

Citaat van: M a r c op 04-06-2009 09:59:37
Citaat van: Claudia op 02-06-2009 19:27:36
Misschien de Roffels (het leesvoer) schrappen, en i.p.v. daar nog geld in steken dat in een nieuw initiatief doen?

Soms moet je gewoon wat proberen....

Bij de V-44 vereniging wordt het bij toerbeurt door leden gedaan.
Dat is geen 'moeten'...dat is leuk!

Het onderdelendepot van het V-44 wordt door iemand beheert die daar gewoon een salaris voor krijgt.... ook het pand is eigendom zover ik weet.  Is toch heel iets anders dan op vrijwillige basis.

En aangezien de club nu al 800 leden heeft waarvan het merendeel niks (maar dan ook écht helemaal NIKS)  bijdraagt in de vorm van organisatie of hulp bij evenementen, copij voor het clubblad, etc. etc.  Zie ik al helemaal niet zitten dat we vrijwilligers gaan vinden die het onderdelendepot willen runnen.....  Iedereen heeft het toch véél te druk??  Al zou je dat niet denken als je ziet hoeveel clubleden hier dagelijks op het forum en de chat zitten....  dáár heeft men schijnbaar wél tijd voor  :eusa_doh:

vergeet niet dat een groot gedeelte van de leden ook nooit naar een clubevent gaat maar alleen de bijdrage betaalt  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*