Werkt jouw airco?

Gestart door thuur, 03-06-2009 16:08:21

Vorige topic - Volgende topic

V70 classic

Citaat van: Arjanestate op 09-08-2009 13:54:40
Citaat van: Nunki op 08-08-2009 11:32:46
Citaat van: Arjanestate op 08-08-2009 10:53:10
Die van mij deed het na het afvullen goed, maar nu na twee maanden merk ik dat hij slechter begint te koelen. Pas na een kilometertje of 5 komt er iets wat op kouwe lucht lijkt.. Ik merk ook dat de pomp om de 10 seconden aan en uit gaat. Het lampje brandt niet. Zou er koudemiddel uit het systeem lekken?

heb ik ook gehad bij m'n 850, pomp aan en uit. (vet irritant want voelde ik ook in m'n gaspedaal) Airco bleek leeg. Na vullen probleem opgelost. Misschien idd ergens een lekje?

Ok dan, ik ga maandagavond langs een vriend z`n werk, daar gaat ie de brug op en als ik er toch ben laat ik hem even de airco afpersen.

Airco afpersen

:eusa_think:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Easterboy

Joris_Scholte

Toch wel opvallend dat bijna een kwart van de deelnemers hier in de poll aangeeft dat zijn/haar airco niet werkt... :eusa_think:

thuur

Citaat van: Joris_Scholte op 10-08-2009 14:09:13
Toch wel opvallend dat bijna een kwart van de deelnemers hier in de poll aangeeft dat zijn/haar airco niet werkt... :eusa_think:

Hoezo is dat opvallend?

Ik had geen 70+ % verwacht voor de werkende airco's, ook al zitten we hier met (voornamelijk) een liefhebbersclub. Ik denk dat het percentage hier fors hoger is dan op b.v. Marktplaats. De nee-stemmers zijn gewoon eerlijk, toch? :D

Gr ;)

V70 classic

Citaat van: thuur op 10-08-2009 14:26:08
Citaat van: Joris_Scholte op 10-08-2009 14:09:13

Hoezo is dat opvallend?

Ik had geen 70+ % verwacht voor de werkende airco's, ook al zitten we hier met (voornamelijk) een liefhebbersclub. Ik denk dat het percentage hier fors hoger is dan op b.v. Marktplaats. De nee-stemmers zijn gewoon eerlijk, toch? :D

Gr ;)

Ben ik met je eens.
Toen mijn airco er mee stopte sugereerde iemand op dit forum om niet te repareren.
Tja.
Mijn roffeltje 10 jaar oud 1500 pleuries.
Economisch totalloss.
Maar.
1. Zonder airco zit je te zweten.
2. Bij inruil of verkoop drukken ze als eerste op die knoppen immers dit was een zwak punt van de 850 x70.
werkt het niet kost je dat een deel van je niet al te hoge inruilwaarde.

conclusie : tenzij je het geld niet hebt, of als je er tot in de eeuwigheid mee blijft rijden is reparatie aanbevolen.
want je zit dan voor een paar centen te zweten in dat hok en geld kost het je toch hetzij bij reparatie of bij inruil/verkoop.

een inmiddels veel lichter forum spammer  :eusa_whistle:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Joris_Scholte

Tja, allemaal waar. Maar het viel me op, vandaar mijn reactie.

Ludo

Citaat van: V70 classic op 10-08-2009 15:07:36
1. Zonder airco zit je te zweten.

Ik weet niet hoe of waar jij je auto altijd parkeert, maar als de mijne in de zon heeft gestaan en ik wil ermee vertrekken, ben ik even later toch nat tot op de rug, vóórdat het afgekoeld is.
En mijn airco doet het echt wel goed.
Dus ook mét airco mag je (eerst) nog zweten...  ;D

smeekens88

mijn airco werkt  nog (alhoewel ik het idee heb dat de pomp wat meer lawaai begind te maken) en er is in die 16j volgens mij nog nooit iets aan vervangen alleen op zijn tijd een keer gevuld
het is een delta mil ik weet niet zo deze veel beter zijn als de originele volvo airco's het is ps al wel een r134a airco

ik vind het alleen jammer dat het een airco is en geen ecc

Starbuck

De mijne is stuk. Niets aan te doen, moet gemaakt worden, ik wil dat hok gewoon goed blijven houden. 8)

BenC70ES

Citaat van: Ludo op 10-08-2009 15:25:20Ik weet niet hoe of waar jij je auto altijd parkeert, maar als de mijne in de zon heeft gestaan en ik wil ermee vertrekken, ben ik even later toch nat tot op de rug, vóórdat het afgekoeld is.
En mijn airco doet het echt wel goed.
Dus ook mét airco mag je (eerst) nog zweten...  ;D

Zonnescherm voor de ruit en even laten draaien met airco op max en blazers op de zetel richten en je stapt op een redelijke afgekoelde zetel...   Als ik direct instapt heb ik hetzelfde voor...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

henry classic v70

Na een bezoekje aan Wieten in Zwolle wel weer.
Als de airco 5-10 minuten aanstond werd het steeds minder koel in de auto.
Zette je de airco uit (15 min.) en dan weer aan dan deed ie het weer even.
Er moest 400 gr. worden bijgevuld en gelukkig is de magneetkoppeling in orde.

Hij is weer ijs- en ijskoud :eusa_dance:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Turbo-Geek

Als het HEET is buiten dan moet je de airco aanzetten en de ramen open doen, wegrijden en dan heel even de hitte uit de auto rijden.
De airco op recirculatie zetten en dan de ramen sluiten.

Hoe goed je airco ook is, als het bloedheet is in de auto zal je altijd gaan zweten in de eerste minuten omdat er geen auto airco genoeg capaciteit heeft om in zeer korte tijd de hitte af te koelen (kost gewoon minuten).
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Starbuck

Citaat van: Turbo-Geek op 13-08-2009 19:03:28
Als het HEET is buiten dan moet je de airco aanzetten en de ramen open doen, wegrijden en dan heel even de hitte uit de auto rijden.
De airco op recirculatie zetten en dan de ramen sluiten.

Hoe goed je airco ook is, als het bloedheet is in de auto zal je altijd gaan zweten in de eerste minuten omdat er geen auto airco genoeg capaciteit heeft om in zeer korte tijd de hitte af te koelen (kost gewoon minuten).

Gouden Tip!
Alleszins beter dan 10 min buiten te wachten terwijl bij draaiende motor de airco de auto afkoelt.
En daar sta je dan dicht bij de auto te wachten in die hitte, terwijl de motor nog meer warmte geeft  :eusa_wall:
Echt, dit wist ik nog niet  :eusa_sick:

Turbo-Geek

Graag gedaan, het staat vaak ook gewoon in de handleiding van auto's met Airco aan boord, is de enige manier om de auto snel koel te hebben.
En het 'ramen open' ritje hoeft mischien maar maximaal 30 seconden te duren hoor want afhankelijk van de snelheid is die warme lucht er zo uit.
  The things you own end up Owning you !

Starbuck

Citaat van: Turbo-Geek op 13-08-2009 20:04:59
Graag gedaan, het staat vaak ook gewoon in de handleiding van auto's met Airco aan boord, is de enige manier om de auto snel koel te hebben.

Sinds ik op het Forum alles gadesla kijk ik geen handleiding meer in, hier kom je méér aan de weet  ;)
Thkx!