Je 10 jaar oude roffel nog maar 1000 euro waard!!!

Gestart door Frans 50, 05-06-2009 15:19:02

Vorige topic - Volgende topic

johan283

Citaat van: kefke2001 op 08-06-2009 19:14:59

Onze oude zuipschuiten zijn veel degelijker en sterker dan de nieuwe generatie blikken koekendozen die ze een auto durven te noemen.kijk alleen maar naar de veiligheid van de 850, die is stukken beter dan die zogezegde kreukelzones en plastic onderdelen die ze er nu opzetten.

Niet helemaal mee eens. Een NCAP 5 ster auto is nu eenmaal veiliger dan een 15 jaar oude 850. De kwaliteit en de sterkte van het gebruikte staal is in 15 jaar behoorlijk vooruit gegaan. Ergens op youtube staat een filmpje waarin een Renault Modus tegen een Volvo 940 frontaal botst met zo'n 120 km.
In de 950 zou je zwaar gewond   :'( zijn geweest in de kleine moderne Renault Modus had je overleefd  :o. De deuren van de 950 konden niet eens meer open, terwijl van die Renault de deuren zonder probleem geopend konden worden. :o  :o

Of te wel plastic bunpers met een zeer goede veiligheids kooi . Lang leve de vooruitgang zou ik zeggen  :eusa_clap:

Sbv

Je werkt zeker bij renault.!

Je kan een auto specifiek op NCAP testen maken. Geweldige marketing is het allemaal. Ik heb op mijn werk bij regelmaat die discussie. Jij met je volvo. Onze Renault hebben 5 sterren, die ouwe S70 van jouw bij lange na niet. Sorry, maar ik voel me daar veiliger is als zo een stuk Frans plastic

kefke2001

Helemaal mee eens. Renault kan misschien 5 sterren hebben maar hij is ook al aardig roest op 5 jaar.Behalve dan op de plastic onderdelen ;D
En zeg nu niet dat dit geen waar is want een vriend van me zijn vrouw rijd een Clio die ze nieuw heeft aangekocht en elk jaar mogen we die behandelen tegen roest.
De kwaliteit van een Volvo is gewoon stukken beter.En dan nog een aanrijding met 120 km/h wil ik niet overleven.Ik denk niet dat je daar 100 % goed uitkomt.
Dus ja hier kunnen we eindeloos over doorgaan,in elk geval ik zal nooit Franse rommel kopen uit principe alleen al.
Excuseer voor degene die een Franse auto rijden. :(

daytonawim

Citaat van: johan283 op 08-06-2009 19:50:48

Onze oude zuipschuiten zijn veel degelijker en sterker dan de nieuwe generatie blikken koekendozen die ze een auto durven te noemen.kijk alleen maar naar de veiligheid van de 850, die is stukken beter dan die zogezegde kreukelzones en plastic onderdelen die ze er nu opzetten.

Niet helemaal mee eens. Een NCAP 5 ster auto is nu eenmaal veiliger dan een 15 jaar oude 850. De kwaliteit en de sterkte van het gebruikte staal is in 15 jaar behoorlijk vooruit gegaan. Ergens op youtube staat een filmpje waarin een Renault Modus tegen een Volvo 940 frontaal botst met zo'n 120 km.
In de 950 zou je zwaar gewond   :'( zijn geweest in de kleine moderne Renault Modus had je overleefd  :o. De deuren van de 950 konden niet eens meer open, terwijl van die Renault de deuren zonder probleem geopend konden worden. :o  :o

Of te wel plastic bunpers met een zeer goede veiligheids kooi . Lang leve de vooruitgang zou ik zeggen  :eusa_clap:

Leuk zo'n bots proef, maar als de kooi van de auto heel blijft een er erg weinig blik om de kooi zit,
zal de energie van de klap toch ergens heen moeten :-(

Juist die krijg je in je lichaam te verwerken, en dat overleef je echt niet.

Doe mij maar VEUL blik :-)

kefke2001

Nou ja ik ga die test echt niet doen hoor ;D.Daarvoor rij ik te graag in m'n roffel

Wijnand

kijk alleen maar naar de veiligheid van de 850, die is stukken beter dan die zogezegde kreukelzones en plastic onderdelen die ze er nu opzetten.

Daar ben ik sinds het filmpje met de botsing tussen een 940 en een Renault Modus toch iets genuanceerder over gaan denken. De s70 haalde in de NCAP volgens mij ook maar drie sterren.

Wijnand.

rogerV701998

:eusa_think:

Toch nog altijd beter dan:

De meeste auto's zijn op veiligheidsgebied beter geworden. Als je echter middenklassers uit de jaren 90 vergelijkt kun je toch het beste in een Volvo zitten.

MikeyQR

Er word hier gesproken over onze vervuilende zuipschuiten, nou ik vind dat nog wel meevallen.
Mijn T5 bijvoorbeeld heeft een duitse milieusticker; GROEN 4. Hiermee kan ik dus zonder probleem in de duitse binnensteden komen. Groen 4 staat voor de schoonste catagorie, en mijn t5 is uit 1994. Mijn ouders hebben een 855  2.5 20 v uit 1994 ook met een groen 4 sticker
Verbruik heeft ook niets met vervuilen te maken, het gaat erom hoe schoon de uitlaatgassen eruit komen. Een porsche cayenne v8 heeft in duitsland ook een groen 4 [ echte zuipschuit ]
Bij ons gaat het dus puur en alleen om de autoverkoop een duwtje in de rug te geven.
Ik moet er ook niet aan denken dat mijn t5, die er nog perfect uitziet en is, ondanks zijn nu ruim 300.000 km naar de sloop zou moeten bij inruil voor die lullige 1000 euri  >:(

eau rouge

CiteerVerbruik heeft ook niets met vervuilen te maken, het gaat erom hoe schoon de uitlaatgassen eruit komen.

zeker nog niet gehoord van het opmaken van fossiele brandstoffen?   :eusa_whistle:

Joris_Scholte

Citaat van: eau rouge op 10-06-2009 20:21:51
CiteerVerbruik heeft ook niets met vervuilen te maken, het gaat erom hoe schoon de uitlaatgassen eruit komen.
zeker nog niet gehoord van het opmaken van fossiele brandstoffen?   :eusa_whistle:
Verbruikt een Prius geen fossiele brandstoffen dan? Volgens mij loopt zo'n hok gewoon op benzine boven de +/- 50 km/u. En dan hebben we het nog niet eens over de millieubelasting die het productie kost. :eusa_whistle:

Sbv

Citaat van: Joris_Scholte op 11-06-2009 10:16:31
Verbruikt een Prius geen fossiele brandstoffen dan? Volgens mij loopt zo'n hok gewoon op benzine boven de +/- 50 km/u. En dan hebben we het nog niet eens over de millieubelasting die het productie kost. :eusa_whistle:

En de Accu's als het hok op de sloopt komt

Joris_Scholte

Citaat van: Sbv op 11-06-2009 10:21:13
Citaat van: Joris_Scholte op 11-06-2009 10:16:31
En de Accu's als het hok op de sloopt komt
Precies! Dus. Groenlinks moet niet zo dom 'praten'.
Wilde eigenlijk een andere term gebruiken, voor het fatsoen maar even niet gedaan.

FGG

Even on topic:

De slooppremie zou wel eens vervelend kunnen uitwerken voor bezitters van auto's die eigenlijk meer waard zijn, zoals bv. de 850.

Wanneer de autoverkoper kan kiezen tussen het afvoeren van de inruiler en er 1000 euro voor geven die hij terugvangt van de regering of het ding inruilen voor meer, in z'n voorraad moet opnemen, moet zien te verkopen, onderhoud aan moet plegen om 'm verkoopgereed te krijgen, dan wist ik 't wel als verkoper.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

sinat

Voor 5x dat bedrag doe ik hem nog niet weg, maar hij is ook pas ingereden met 159.000 km en de LPI-installatie is ook nog geen 2 jaar oud ;)

Guido S70

Jouw auto valt dan ook niet binnen de regeling...